پیام سپاهان

آخرين مطالب

10 تصمیم سختی که در بازی‌ها گرفتیم علمی

10 تصمیم سختی که در بازی‌ها گرفتیم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ویجیاتو / خیلی اوقات پیش آمده که بازی‌های ویدیویی، سرنوشت بسیاری از اتفاقات مهم داستانشان را به دست ما سپردند. برخی از این انتخاب ها به شدت ساده بودند و تاثیر چندانی هم روی دنیای بازی نمی‌گذاشتند. اما در سوی دیگر، انتخاب‌هایی هم وجود داشتند که تصمیم‌گیری برایشان واقعا مشکل بود. انتخاب‌های سختی که در این مقاله از بهترین‌ها و دردناک‌ترین‌هایشان گفتیم. با ما همراه باشید.
10) اج واتر یا آزمایشگاه بوتانیکال – The Outer Worlds
یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های The Outer Worlds، در همان ساعات ابتدایی بازی سر و کله‌اش پیدا می‌شود. شما برای راه‌اندازی سفینه خود به یک منبع انرژی احتیاج دارید. منبع انرژی مهمی که برای به دست آوردنش باید به بقای یکی از مناطق مسکونی اج واتر یا آزمایشگاه بوتانیکال خاتمه دهید. آزمایشگاه بوتانیکال منطقه سرسبزی است که مردمش برای تولید غذا، جنازه‌ها را می‌دزدند و از آن‌ها به عنوان کود استفاده می‌کنند. در سوی دیگر شهر صنعتی اج واتر را داریم که توسط یک شرکت بزرگ اداره می‌شود و مردمش به خاطر بیماری و فقر اوضاع چندان جالبی ندارند. با این حال، وقتی که وارد هر دو منطقه می‌شوید و قصه مردمش را می‌شنوید،‌ می‌فهمید که انتخاب بین آن‌ها سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردید. چراکه تصمیم شما عملا باعث می‌شود زندگی چندین خانواده از بین برود و دنیای بازی به شکل قابل توجهی تغییر کند.
9) بتمن یا آلفرد – Batman Telltale Series
بازی‌های تل‌تیل معروفند به انتخاب‌های سختی که جلوی گیمر می‌گذارند. نمونه یکی از این تصمیمات، به آخرین لحظات فصل دوم بتمن این استودیو برمی‌گردد. جایی که شما باید بین بتمن بودن و آلفردی که قصد ترکتان را دارد انتخاب کنید. آلفرد بر این باور است که حضور یک ویجلنتی در گاتم اوضاع را خراب‌تر از گذشته کرده و از بروس می‌خواهد که دست از تفریحات خطرناکش بکشد. در اینجا دو انتخاب دارید: لباس شوالیه تاریکی را ببوسید و بگذارید کنار یا با دوست قدیمی خود خداحافظی کنید و دیگر او را نبینید.
8) ینفر یا تریس – The Witcher 3
بخش عاطفی سری بازی‌های ویچر همیشه عمیق و منحصر به فرد بوده. با این حال، قسمت سوم این مجموعه گرالت را در یک مثلث عشقی پیچیده قرار می‌داد و او را مجبور می‌کرد که بین ینفر و تریس یکی را انتخاب کند. حقیقتا این انتخاب سختی بود. چراکه تریس در قسمت دوم ثابت کرده بود که یک یار همیشگی است و در هر شرایطی می‌توان رویش حساب کرد. اما در سوی دیگر پای عشقی دیرینه در میان بود. عشقی که گرالت هر چقدر هم تلاش می‌کرد، نمی‌توانست طعم شیرینش را از ذهنش بیرون کند. با این حال، یک انتخاب سومی هم وجود داشت. انتخابی که به شما اجازه می‌داد هر دوی آن‌ها را انتخاب کنید و بعد از رو شدن دستتان تا ابد تنها بمانید.
7) مرگ یا زندگی مواد فروش – Heavy Rain
در بازی به شدت احساسی Heavy Rain، کاراکتری وجود دارد به اسم برد سیلور. یک مواد فروش که بازی مجبورتان می‌کند به منظور نجات جان فرزندتان، برای زندگی او تصمیم بگیرید. با این حال، شاید در یک بازی ویدیویی کشتن یک مواد فروش کار چندان سختی نباشد اما برد سیلور وقتی که سلاح را جلوی چشمانش می‌بیند، از ایتن می‌خواهد که به خاطر فرزندان کوچکش او را ببخشد. از اینجا به بعد انتخاب با شماست. یا برد را می‌کشید و سرنخی برای پیدا کردن فرزندتان پیدا می‌کنید، یا او را به خاطر بچه‌هایش می‌بخشید و بعد از کلی خطر کردن دست از پا درازتر برمی‌گردید.
6) کیدن یا اشلی – Mass Effect
در جریان اتفاقات قسمت اول Mass Effect، از بمب اتمی با خبر می‌شوید که چیزی به زمان انفجارش باقی نمانده. در اینجا بازی دو انتخاب پیش رویتان می‌گذارد و از شما می‌خواهد بین نجات دادن کیدن آلنکو و اشلی ویلیامز یکی را انتخاب کنید. با انتخاب اشلی، پایان‌بندی جذاب‌تر و تکامل بهتر شخصیت‌پردازی کاراکترها را شاهد خواهید بود. اما با نجات کیدن، وضعیت بخش تکنولوژی تیم‌تان در ادامه مسیر بهتر می‌شود و پیشرفت سریع‌تری را تجربه می‌کنید.
5) والت 34 – Fallout New Vegas
تصمیم گیری برای سرنوشت والت 34، یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید در کل سری فالوت بگیرید. از والت 34 تشعشعات رادیواکتیو نشت می‌کند و این قضیه باعث از بین رفتن محصولات زراعی و گشنگی کشیدن انسان‌های بازمانده منطقه شده. هدف شما هم در ابتدا این است که جلوی این نشتی را بگیرید و به بازمانده‌ها امیدی برای زندگی بدهید. با این حال، وقتی که به والت 34 می‌رسید، متوجه می‌شوید که هنوز هم در آن انسان‌های زیادی ساکن هستند و جلوگیری از نشتی باعث مرگ تک‌تکشان می‌شود. در این نقطه باید تصمیم می‌گرفتید که کدام طرف را نجات دهید. آدم‌هایی که در والت 34 زندگی می‌کردند یا افرادی که داشتند از گرسنگی می‌مردند.
4) عشق، از خود گذشتگی یا ثروت- Fable 2
Fable 2 با انتخاب سختی به پایان می‌رسید. سه آرزو در مقابلتان قرار می‌گرفت که هر کدام را انتخاب می‌کردید، در عرض چشم‌ بر هم زدنی به وقوع می‌پیوست. با انتخاب از خود گذشتگی، هزاران نفری که در طول وقایع بازی مرده بودند، به زندگی برمی‌گشتند اما شما دیگر قادر به دیدن خانواده خود نبودید. با انتخاب عشق، قضیه کاملا بر عکس می‌شد و شما می‌توانستید در ازای مرگ همان هزاران نفر، زندگی دوباره را به سگ و خانواده خود برگردانید. با این حال، می‌توانستید هیچ یک از این گزینه‌ها را انتخاب نکنید و با بی‌تفاوتی کامل یک میلیون سکه طلا به دست آورید. انتخاب سوم را که فاکتور بگیریم، دو انتخاب اول شما را در مرز بین خودخواهی و از خودگذشتگی قرار می‌دهند و کاری می‌کنند که تماشای پایان بازی برایتان در هر صورت سخت باشد.
3) کلونل لمبرت – Splinter Cell: Double Agent
در Splinter Cell: Double Agent سکانسی وجود داشت که کلونل لمبرت را در اسارت نیروهای مخالف می‌دیدید و آن‌ها از شما می‌خواستند که به سرش شلیک کنید. کلونل لمبرت در اصل یکی از قدیمی‌ترین دوستان سم فیشر و جزو معدود افرادی است که از هویت مخفی او در جریان اتفاقات دابل ایجنت اطلاع دارد. در اینجا بازی به شما دو انتخاب می‌دهد. یا مجبور می‌شوید برای حفظ هویت مخفی خود و پیشروی در ماموریت به لمبرت شلیک کنید، یا سلاح‌تان را به سمت نیروهای مخالف می‌گیرد و با کشتنشان خودتان را لو می‌دهید. انتخاب سختی که در هر دو صورت عاقبت خوبی برای سم ندارد.
2) راهپیمایی آزادی – Detroit: Become Human
در Detroit: Become Human سکانسی وجود دارد که اندرویدها به رهبری مارکوس دست به تظاهرات زده‌اند. البته قرار نیست که این تظاهرات مسالمت آمیز باشد. چراکه نیروهای امنیتی از راه می‌رسند و دستور به متفرق شدن می‌دهند. در این جا شما می‌توانید تظاهرات را به شورش تبدیل کنید و اندرویدها را با دست خالی در مقابل نیروهای مسلح قرار دهید. یا اینکه عقب می‌کشید و متفرق می‌شوید. با این حال، در هر دو صورت نیروهای امنیتی به سمت‌تان شلیک می‌کنند و بسیاری از اندرویدها را می‌کشند. تنها تفاوت این است که در انتخاب اول می‌توانید توجه عمومی را به دست‌آورید و صدایتان را به گوش جامعه بشری برسانید، اما در حالت دوم مجبورید مرگ بی‌دلیل دوستانتان را به چشم ببینید.
1) پایان لی – The Walking Dead
پایان فصل اول The Walking Dead از سری بازی‌های تل‌تیل، یکی از غم‌انگیزترین فصل‌های اختتامیه‌ای است که می‌توانید در مدیوم ویدیو گیم تجربه کنید. جایی که لی توسط زامبی‌ها آلوده شده و پس از مشقت‌های بسیار برای پیدا کردن کلمنتاین، در حال تبدیل شدن به یک مرده متحرک است. در این نقطه بازی دو انتخاب پیش رویتان می‌گذارد. یا به سر لی شلیک می‌کنید و او را فلاکتی که در آن گرفتار شده نجات می‌دهید، یا نمی‌توانید ماشه را بکشید و این کاراکتر دوست داشتنی را رها می‌کنید تا تبدیل به زامبی شود. درست است که در هر صورت شاهد مرگ لی بودیم، اما قبول کنید در هر صورت اشک از چشمانمان سرازیر بود و نمی‌دانستیم که چه سرنوشتی برای او رقم بزنیم.
خب این هم از سخت‌ترین انتخاب‌هایی که در بازی‌های ویدیویی گرفتیم. البته دوست داریم نظر شما را هم در مورد لیست و انتخاب‌های سختی که خودتان تجربه کردید هم بدانیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/160030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول 46 کیلومتر

فیلم/ سیل و آبگرفتگی در یزد و اصفهان

آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

سیلابی شدن معابر شهری کاشان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پاس کروزها را گل کنید

امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

11 مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان

تدوین 61 رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

واژگونی اتوبوس در موته 11 مصدوم داشت

واژگونی اتوبوس در میمه با 12 مصدوم

صفحه نخست روزنامه های اصفهان در پنجم اردیبهشت 1403

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی 500 ساله

برگزاری 350 برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد

اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

اعطای زمین رایگان به 464 مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی 2 سال

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

داستانک/ پری خوشحال

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور