پیام سپاهان

آخرين مطالب

با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور توسعه کسب و کار ؛

تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد ملی توسعه فناوری منعقد شد وزارت رفاه

تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد ملی توسعه فناوری منعقد شد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد ملی توسعه فناوری به منظور توسعه کسب و کار فنآورانه منعقد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم نامه، با تأکید بر ضرورت ورود به حوزه های جدیدتر فناوری مانند هوش مصنوعی و بلاکچین گفت: بازیگران اصلی انقلاب صنعتی چهارم پلت فرم ها (سکوها) هستند. حتی برخی کشورهای توسعه یافته مانند آلمان و اتریش، پلت فرم های ملی را برای تأمین نیازهای فناورانه خود طراحی کرده اند. از این رو لازم است بستر ایجاد فناوری‌های هوش مصنوعی در کشور فراهم شود و خوشبختانه اتصال زیرساخت‌ها و شبکه‌ها در این حوزه در کشور اتفاق افتاده است.
وی همکاری برای شکل گیری پلتفرم های ملی در زمینه به کارگیری هوش مصنوعی را بسیار مهم و لازم دانست و گفت: امیدواریم که امضای تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران (یکم تیرماه) بتواند در توسعه امور پژوهشی و آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین شبکه سازی نهادی برای ایجاد پلت فرم مورد هدف مؤثر واقع شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروزه ارائه آموزش های رسمی و بازار کار کشور دیگر کفایت نمی کند. در نسل چهارم صنعت، نیاز به انسان‌های متخصص و حرفه‌ای است و بیش از هر موضوعی باید برای تأمین نیروی انسانی ماهر با تجربه عملی در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاکچین برنامه ریزی و تأکید کرد.
وی گفت:این تفاهم نامه همکاری با هدف تقویت و توسعه زیست بوم فناوری های دیجیتال و در 4 حوزه اصلی آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی فناور، تاسیس کارگزاری فناوری های دیجیتال، پلت فرم تامین مالی کارآفرینانه و تاسیس استارت اپ استودیو در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین (هاب) منعقدمی شود .
به گفته منصوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1395، برنامه‌ای مشترک را با همکاری سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO) و با هدف توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار در ایران طراحی کرده است که یکی از حوزه‌های اصلی این برنامه، توسعه زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمرکز بر حوزه‌های پرتقاضا و پرظرفیت از نظر ایجاد اشتغال و خلق ثروت است.
وی افزود: در همین راستا و در سال 1398 یک نهاد ملی “پشتیبان فناوری و کسب‌و‌کار” با عنوان بنیاد ملی توسعه فناوری تأسیس شد ، تا در قالب یک نهاد غیردولتی و غیر انتفاعی در چارچوب مشارکت بخش خصوصی و دولتی (Public-Private Partnership) به توسعه فناوری و اشتغال پایدار در حوزه فناوری ‌های پیشران انقلاب صنعتی چهارم بپردازد. در فاز اول، برنامه‌های توسعه‌ای بنیاد، فناوری ‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین (یا به اختصار فناوری‌های هاب) در اولویت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به عملکرد متفاوت دولت ها و مردم در مواجهه با مسائل گفت: در کشور برای حمایت از کسب و کارها و اشتغال در شرایط کرونا، مکانیزم‌هایی انجام شد که به جای مراجعه مردم به ادارات، ماشین‌ها کار را انجام می‌دهند و مردم برای دریافت وام‌های حمایتی، فقط برای دریافت پول به بانک مراجعه می‌کردند و ما توانستیم برای اولین بار دولت الکترونیکی را جایگزین دولت مکانیکی کنیم و گام مثبت و مهمی در این حوزه برداریم که میزان مراجعه مردم در ادارات در شرایط کرونا تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.
در این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز گفت: در تفاهم نامه همکاری با بنیاد ملی توسعه فناوری، همکاری ها در زمینه هوش مصنوعی و صنعت نسل چهارم همکاری‌ها ادامه خواهد یافت و دانشگاه تهران به دلیل جایگاه علمی و فناوری پیشرفته و دارا بودن شبکه خوب فناوری، می تواند در زمینه آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و تسهیل ایجاد اشتغال پایدار، مؤثر عمل کند.
وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ استارت‌آ‌پ‌ها و کسب و کارهای نوین در کشور شکل گرفته است، گفت: امروز در ذهن هر دانشجو یک گزینه و جایگزین برای کسب و کارها از طریق استارت‌آپ‌هاست و یک گفتمان ادبی استارت‌آپ‌ها در فضای کسب و کار شکل گرفته است. البته هنوز نقش استارت‌آپ‌ها در اقتصاد ملی ناچیز است که باید این نقش افزایش پیدا کند.
نیلی احمدآبادی گفت: از مشکلات استارت‌آپ‌ها دسترسی به بازارهای ملی و بین‌المللی است و استارت‌آپ‌ها می‌توانند با روش‌های فناورانه خود، تحریم‌ها را هم دور بزنند و برای فروش محصول بازاریابی کنند.
رامین نواب‌پور مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری نیز همکاری در حوزه فناوری و کارآفرینی در زمینه‌های ایجاد فضای کسب و کار استارت آپ استودیو در حوزه‌های بلاک چین، هوش مصنوعی و IOT، ایجاد پلت فرم و هاب بروکر‌های فناوری، استفاده از ظرفیت‌های دانشی موجود در دانشگاه، ایجاد و توسعه هسته‌ها و کسب و کار‌های فناور حوزه‌های بلاک چین، هوش مصنوعی و IOT، حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کار‌های جدید در حوزه‌های بلاک چین، هوش مصنوعی و IOT به صورت مشترک، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تجهیزات و مشاوران تخصصی و کسب و کار طرفین برای کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت‌های فناور، اجرای برنامه‌ها و رویداد‌های کارآفرینی، آموزشی و فناوری به صورت مشترک و همکاری در ایجاد نهاد مالی با نگاه تامین مالی خُرد را از جمله مفاد این تفاهم نامه توصیف کرد.
وی افزود: اگرچه با امضای این تفاهم نامه همکاری، نمی توان پیش‌بینی دقیقی از ایجاد اشتغال ارائه داد، اما در جهت ایجاد اشتغال پایدار اقدامات مهمی انجام داد و در قالب همکاری دانشگاه تهران در بخش پارک علم و فناوری با بنیاد ملی توسعه فناوری، این هدف محقق خواهد شد.
در این مراسم سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شرایط به وجود آمده پس از بحران کرونا و نیاز عمومی به زیر ساخت های ارتباطی، گفت: اقبال دنیا به استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی رو به افزایش است و پیش‌بینی شده حجم گردش مالی فناوری‌های هوش مصنوعی تا سال 2030 یعنی 10 سال آینده به 15.7 تریلیون دلار در دنیا برسد.
مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران نیز در این مراسم گفت: نسل چهارم صنعت، همگرایی فناوری اینترنت اشیاء عصر نو ظهور اقتصاد فضایی و آمادگی برای بهره‌گیری بهینه از منابع موجود مانند منابع آب با کمک فناوری دنبال می‌شود.
عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن توصیف وظایف پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، به منظور تبدیل دانش به ثروت، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و ایجاد شبکه فناوری بین صنعت و دانشگاه از طریق ارائه خدمات متناسب در هر حوزه ایجاد شده است. این مهم با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه تهران و پارک و در راستای انتقال و آفرینش فناوری، ارتقاء فرهنگ نوآوری در کشور و ارتقاء تعاملات بین صنعت و دانشگاه انجام می شود .
به گفته وی، حمایت از شرکت های فناور عضو و زمینه سازی ایجاد اشتغال برای دانشجویان دانشگاه از وظایف اصلی پارک است . در این راستا پارک اقدام به ایجاد بستری برای عرضه توانمندی های دانشجویان و پاسخگویی به تقاضای نیروی انسانی دانشی شرکت ها نموده است که در چارچوب ماموریت های مرکز کارآفرینی پارک اقدام خواهد شد.
زارعی با معرفی طرح "جیکو" به عنوان طرح تامین نیروی کار دانشی برای شرکت ها، آن را فرصتی برای اشتغال دانشجویان و جذب نیروهای متخصص توسط شرکت های فناور دانست و افزود: طرح جیکو شرکت های جویای نیروی کار را و دانشجویان جویای کار را به هم متصل می کند و دارای مزایایی برای دانشجویان است. از جمله اینکه آنها می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. علاوه بر کسب تجربه، درآمد داشته باشند. در دوره های آموزشی اولیه ورود به بازار کار شرکت کنند. در فضایی امن مشغول به کار شوند و در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.
همچنین طرح جیکو دارای مزایایی برای شرکت ها نیز می باشد. به این صورت که شرکت ها می توانند از نیروی کار در دسترس و فعال استفاده کنند. نیروی کار تخصصی مجهز به دانش روز را به کار بگیرند. از مزایای نیروی کار پاره وقت برخوردار شوند. از گرنت حمایتی پارک برای پرداخت حق الزحمه بهره مند شوند. به این صورت که حق الزحمه هر نفر نیرو به مدت 6 ماه توسط پارک پرداخت می شود و شرکت پس از 6 ماه تنفس، به صورت اقساط پرداخت می کند.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ثبت نام دانشجویان و شرکت های علاقمند در سامانه جیکو، مصاحبه و آموزش اولیه دانشجویان توسط پارک، جستجوی تخصص مورد نیاز توسط شرکت و انجام مصاحبه کاری شرکت با دانشجو، معرفی دانشجویان جذب شده توسط شرکت به پارک، عقد قرارداد گرنت جیکو بین پارک و شرکت، آغاز همکاری دانشجو و شرکت از جمله فرآینهای طرح جیکو است .

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/154283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان