پیام سپاهان

آخرين مطالب

نامه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دادستان در پاسخ به تجمع پرستاران اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به مطالبات پرستاران در تجمع روز پنج شنبه هفته گذشته، نامه ای خطاب به دادستان اصفهان ارسال کرد.

روز پنج شنبه هفته گذشته تعدادی از پرستاران اصفهان در مقابل دادستانی استان اصفهان جمع شدند تا مطالباتشان را با دادستان اصفهان مطرح کنند.
به گزارش ایسنا، چند روز پس از طرح مطالبات پرستاران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه ای به دادستان اصفهان، مطالبات مطرح شده از پرستاران اصفهانی را پاسخ داد.
در این نامه با اشاره به اینکه رعایت مفاد منشور حقوق کارکنان و همچنین احقاق حقوق کلیه پرسنل و زحمتکشان کادر بهداشت و درمان، یکی از اهداف والای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده و این دانشگاه در راه تحقق این مهم، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، اقدامات و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص مطالبات کارکنان پرستاری به تفکیک توضیح داده شده است.
در متن این نامه است:
«دادستان محترم عمومی و انقلاب اصفهان
با سلام و احترام
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، همانگونه که مستحضر می باشید درحالی که سراسر کشور عزیزمان و از جمله استان اصفهان، درگیر مقابله با اپیدمی کووید-19 می باشد، تعدادی از همکاران پرستار شاغل در واحدهای تابعه دانشگاه با تجمع در مقابل دادستانی استان، خواستار رسیدگی به برخی مطالبات خود گردیده اند. رعایت مفاد منشور حقوق کارکنان و همچنین احقاق حقوق کلیه پرسنل و زحمتکشان کادر بهداشت و درمان، یکی از اهداف والای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده که همواره در رأس تمامی امور قرار داشته و این دانشگاه در راه تحقق این مهم، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است (بخشی از مستندات این امر شامل مکاتبه های شماره 4799/2/12/پ مورخ 5/4/1397 و 20526/2/12/پ مورخ 21/11/1397 با مقام عالی وزارت وقت در خصوص ارتقاء بهره وری منابع انسانی و برقراری فوق العاده ویژه و همچنین نامه های شماره 7561/209/د مورخ 7/12/1395 و 2237/209/د مورخ 13/4/1397 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بررسی و پیگیری برقراری فوق العاده ویژه می باشند).
از جمله اقدامات دیگر این دانشگاه در راستای احقاق حقوق پرسنل خدوم از جمله کادر محترم پرستاری، می توان به این امر اشاره نمود که به محض ابلاغ مقام عالی وزارت مبنی بر حمایت همه جانبه از سربازان خط مقدم مقابله با کووید-19، این دانشگاه فرصت را مغتنم شمرده و طی مکاتبات متعدد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار ارائه برخی تسهیلات به پرسنل از جمله تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در واحدهای صف و ستاد مقابله با بیماری کرونا گردید.
در ادامه به منظور شفاف سازی موضوع و تنویر افکار عمومی، اقدامات و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص مطالبات پرسنل محترم پرستاری (مطرح شده مورخ 1/3/1399) به تفکیک و به شرح ذیل اعلام می گردد:
مطالبه1: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به علت عدم امکان عقد قرارداد با بیمه ها و عدم تأمین منابع مالی اجرا نشده است و اعتبارات لازم در این زمینه بایستی توسط هیأت محترم دولت تأمین گردد. چنانچه قانون مذکور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اجرا ابلاغ گردد، این دانشگاه نیز در اجرای آن، گامهای مؤثری برخواهد داشت.
مطالبه2: اجرای قانون ارتقاء بهره وری
در حال حاضر با عنایت به اینکه مراکز بهداشتی و درمانی با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و در تأمین نیروی متناسب با بخشهای درمانی خود دچار مشکل می باشند، قانون ارتقاء بهره وری به صورت پرداخت اضافه کار اجرایی گردیده است و چنانچه این قانون به صورت OFF بهره وری اجرایی گردد، مراکز بهداشتی و درمانی با مشکل جدی نیروی پرستاری روبرو شده و به منظور جبران نیروی پرستار، نیازمند اخذ مجوز استخدامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند بود.
مطالبه3: اجرای قانون حمایت از مشاغل سخت و زیان آور
به موجب ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و... و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور مصوب ١/٩/١٣6٧، کلیه وزارتخانه ها، شرکتها و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، می توانند مستخدمین مشمول قانون مذکور را به شرط داشتن شرایط لازم براساس درخواست کتبی آنها با افزودن سنوات ارفاقی بازنشسته نمایند و آنچه از مفاد ماده واحده استنباط می گردد آن است که:
استفاده از عبارت "می‌توانند" در ابتدای این ماده واحده، نشانگر آن است که دستگاه‌های اجرایی اولاً درصورتی که از بضاعت مالی و اعتبارات لازم برخوردار باشند؛ صرفاً مجاز به اجرای آن می باشند و هیچگونه تکلیفی مبنی بر موافقت با بازنشستگی در اجرای ماده واحده قانون مذکور را ندارند و این امر بیانگر اختیار دستگاه جهت بازنشستگی پرستاران می باشد. ثانیا درحالیکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همواره با کمبود نیروی انسانی پرستار مواجه می باشد و در عین حال مجوز استخدام نیز ندارد؛ با اجرای این قانون اختیاری، قادر به انجام وظایف و تکالیف الزامی خود در ارائه خدمات بخش دولتی نخواهد بود.
مطالبه4: برقراری فوق العاده ویژه
فوق العاده ویژه صرفاً در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برقرار گردیده است و مکاتبات و پیگیریهای متعدد دانشگاههای علوم پزشکی کشور از جمله این دانشگاه به دلیل کمبود اعتبار لازم، مورد موافقت قرار نگرفته است.
مطالبه5: استخدام حاکمیتی، رفع کمبود کادر پرستاری و تأمین امنیت شغلی پرستاران
استخدام و بکارگیری پرستاران در بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه با در نظر گرفتن تخت های مصوب، استانداردها و شاخص های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپس با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد. لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همواره با محدودیتهای صدور مجوز استخدامی روبرو بوده است. علاوه برآن، رشد روزافزون درخواست استخدام رشته شغلی پرستار و گروه های پرستاری، به طور مستمر به عنوان یک تقاضای همیشگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری می باشد. همچنین به منظور جبران کمبود نیروی پرستار با هماهنگی و اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به روش جذب نیرو از طریق شرکت های تامین نیروی پرستاری صورت می گیرد.»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/143747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم

تخصیص 550 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان

انسداد 20 محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان

روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم

کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان

محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم

وظایف فرهنگی23 دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در 30 فروردین

راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم

سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود

برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان

تحویل 450 کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

معدوم کردن 6 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

مورایس: لیاقت برتری در دربی اصفهان را داشتیم

مراسم رژه نیروهای مسلح دراصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام