پیام سپاهان

آخرين مطالب

اطلاعیه دانشگاه صنعتی اصفهان در مورد فعالیت های آموزشی در نیمسال دوم تحصیلی علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در اطلاعیه ای در خصوص ادامه روند فعالیت آموزشی این دانشگاه در نیمسال دوم تحصیلی که به دلیل شیوع کرونا با تغییراتی مواجه شده است، مواردی را اعلام کرد.

با توجه به شیوع گسترده بیماری ویروسی کرونا در کشور و ضرورت توجه ویژه به سلامت دانشجویان، تمام فعالیت ‌ های مستلزم حضور دانشجویان در دانشگاه از جمله کلاس ‌ های درسی حضوری، از دومین روز هفته سوم نیمسال دوم سال 98 به حالت تعلیق درآمد و متعاقبا ضرورت تشکیل کلاس های غیر حضوری جهت امکان تکمیل این نیمسال (همراه با کلاسهای حضوری در ادامه نیمسال) جدی شد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در توضیح تصمیمات این دانشگاه برای ادامه روند ترم جاری تحصیلی، اظهار کرد: دانشگاه بی حضور دانشجویان شادابی ندارد، هرچند فعالیت های عرصه فناوری در دانشگاه فعال است.
سید مهدی ابطحی افزود: براساس تصمیم دانشگاه که معمولا دارای پایداری است، سه اصل حفظ ترم با حفظ کیفیت تدریس و حفظ سلامت دانشجویان مبنی تصمیم گیری ها بوده و باتوجه به اینکه تصمیمات دانشگاه باید به گونه ای باشد که با دیگر شبکه دانشگاه های کشور هماهنگ باشند، بیشتر بر حفظ ترم فعال هستیم.
30 فروردین شروع هفته ششم تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان
وی با بیان اینکه دو هفته کلاس های حضوری دانشگاه ها پیش از ورود کرونا برگزار شده، تصریح کرد: تا سه هفته هم آموزش ها به صورت مجازی ارائه شد و از 30 فروردین شروع هفته ششم تحصیل در ترم جاری دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد بود که به صورت مجازی ارائه می شود و تا پایان گذر از بحران کرونا ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، ابطحی با تاکید براینکه طول ترم تحصیلی به دلیل شرایط ایجاد شده در کشور، سه هفته افزایش داده شده است، خاطرنشان کرد: ممکن است کیفیت تدریس مشکلاتی داشته باشد، اما تلاش می کنیم این کیفیت حفظ شود. برای این منظور از دو سامانه "ام ال اس" تحت مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه به صورت آنلاین و آفلاین و سیستم مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه استفاده می شود که با این پشتیبانی ها کیفیت تدریس، رشد می کند.
ابطحی خبر داد: فایل تدریس در اختیار دانشکده ها قرار دارد و دانشجویان می توانند استفاده کنند و از 30 فروردین هفته ششم آغاز و محتوای الکترونیکی متناسب با تحصیل ارائه می شود، بنابراین با توجه به اینکه امکان تجدید کلاس های مجازی ممکن نیست، دانشجویان باید نسبت به این کلاس ها اهتمام ورزند.
هنوز نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم مشخص نیست
وی در مورد برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات میان ترم به صورت حضوری، اساتید می ‌ توانند در مورد استفاده از روش ‌ های دیگر ارزیابی تصمیم‌گیری و اقدام کنند. کلاس های عملی نیز در پایان بحران مجدا تصمیم گیری می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص وضعیت دانشجویان مقطع کارشناسی، اظهار کرد: تمام دانشجویان کارشناسی مجازند نسبت به حذف یک تا چند درس (اعم از دروس نظری یا عملی یا نظری -عملی) در ترم جاری در زمان حذف اضطراری اقدام کنند، مشروط بر اینکه جمع واحدهای باقیمانده آنها در نهایت از 12 واحد بیشتر نشود. زمان حذف اضطراری در وقت مقتضی اعلام خواهد شد.
ابطحی در مورد تقاضای حذف نیمسال تحصیلی کامل بدون احتساب در سنوات برای دانشجویان کارشناسی تصریح کرد: این امر با دلایل و مستندات کافی (مانند بیماری خود یا افراد خانواده ) ابتدا در دانشکده و سپس در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
وی همچنین خبر داد؛ مهلت تکمیل گزارش پروژه های کارشناسی ترم اول و ارسال نمرات آنها تا آخر تیرماه سال جاری تمدید شده است.
وضعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد گفت: این دانشجویان می توانند در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 98 نسبت به حذف یک یا دو درس خود (به جز درس سمینار) در زمان حذف اضطراری اقدام کنند. مشروط به اینکه تعداد واحدهای باقی مانده آنها کمتر از 4 واحد (در شرایط حذف یک درس 4 واحدی ) یا کمتر از 6 واحد (در شرایط حذف دو درس) نشود. زمان حذف اضطراری متعاقبا تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.
ابطحی افزود: همچنین دانشجویان دکترا می توانند در نیم‌سال جاری حداکثر یک درس خود را در زمان حذف اضطراری حذف کنند. مشروط به اینکه تعداد واحدهای باقیمانده آنها از 6 کمتر نشود.
وی مورد شرایط دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: مهلت دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد دانشجویان ورودی ترم یک 96 جهت دانش‌آموختگی در نیم‌سال دوم 98 تا روز 31 شهریورماه 1399 تمدید شد.
ابطحی افزود: در شرایط خاص، تقاضای حذف کامل نیم‌سال تحصیلی جاری بدون احتساب در سنوات برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به جز دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ترم یک 96 موضوع بند ب) که با دلایل و مستندات کافی تقاضای خود را ارائه کنند، ابتدا در دانشکده و سپس در کمیته منتخب تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
نحوه برگزاری آزمون جامع دکتری
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مورد برگزاری آزمون جامع آموزشی دوره دکتری گفت: مستلزم برگزاری آزمون کتبی در نیم‌سال جاری تا فراهم شدن شرایط حضور بدون دغدغه دانشجویان در دانشگاه به تعویق می افتد. همچنین آزمون شفاهی جامع آموزشی دکتری (برای دانشجویانی که بر اساس مقررات نیازی به آزمون کتبی ندارند) به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. با توجه به عدم برگزاری آزمون‌های زبان مورد تایید دانشگاه به خاطر شرایط به وجود آمده، دانشجویان دکتری که قبلا توانسته اند حداقل 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب کنند، در صورت دارا بودن سایر شرایط، می‌توانند به طور مشروط در آزمون جامع آموزشی شرکت کنند. در این صورت شرکت در آزمون جامع پژوهشی1 منوط به کسب نمره کامل زبان خواهد بود .
وی اضافه کرد: به منظور مساعدت با دانشجویان دکترای ورودی 96 که به علت شرایط به وجود آمده نتوانسته‌اند از پروپوزال خود دفاع کنند، شروع فرایند اداری فرصت مطالعاتی در سال 1399 تا زمان مقتضی به تعویق می ‌افتد. تا زمانی که امکان انجام فعالیت های آموزشی دانشگاه به صورت حضوری فراهم می‌شود، برگزاری دفاعیه پارساها و آزمون‌های جامع پژوهشی به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.
ابطحی گفت: در جهت حفظ سلامت دانشجویان، تا اطلاع ثانوی امکان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و کارگاهها جهت انجام امور آزمایشگاهی مرتبط با پارساها وجود ندارد.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشجویان این دانشگاه خواسته است که با توجه به مشکلات ناشی از حذف دروس و حذف نیمسال، دانشجویان (اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی) با دقت بررسی های لازم را انجام داده و با اساتید محترم راهنما مشورت کنند. تمام عواقب ناشی از حذف دروس یا نیمسال، از جمله ایجاد اشکال در فارغ‌التحصیلی یا مشکل برنامه‌ریزی ترم های بعدی و امثالهم به عهده دانشجوی متقاضی خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/134002/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری