پیام سپاهان

آخرين مطالب

بسیجیان شهر اصفهان تا پایان بحران کرونا در کنار مردم حضور خواهند داشت سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) اصفهان با بیان‌اینکه بسیج برآمده از مردم و همواره در کنار آنان بوده است، گفت: بسیجیان شهر اصفهان تا پایان بحران کرونا نیز در کنار مردم حضور خواهند داشت.

سرهنگ پاسدار محمد رضایی روز سه‌شنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های بسیج شهر اصفهان در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: فعالیت‌های بسیج از روزهای اول مطرح شدن این بیماری کرونا آغاز شد.
وی ادامه داد: وجه تمایز بسیج با دیگر ارگان‌ها این است که این نهاد در هر عرصه‌ای که نیاز نظام اسلامی باشد، با علم و آگاهی ورود پیدا می‌کند.
فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه حضور در این عرصه، اقدامی تخصصی است از همان ابتدا آموزش لازم توسط مجموعه‌های بهداشتی شهر آغاز و بسیج در زمینه‌های بهداشتی، کمک به مجموعه‌های مردمی و فرهنگی شهر، امنیتی و انتظامی ورود پیدا کرد.
وی با اشاره به تلاش عده‌ای سودجو برای احتکار مایحتاج بهداشتی مردم در اولین روزهای شیوع کرونا ادامه داد: بسیجیان اصفهان با اشراف اطلاعاتی 240 مکان را با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغ دستگاه قضایی بازرسی کردند و موفق به کشف 400 هزار جُفت دستکش و پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده شدند.
رضایی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر، مراکز شلوغ و منازل افراد بهبود یافته با هماهنگی مراکز بهداشت را از دیگر اقدامات بسیج اصفهان برشمرد و افزود: تا 18 فروردین بالغ بر 72 هزار نفر روز نیروی بسیجی در شهر اصفهان در قالب 210 گروه جهادی 10 تا 15 نفره به گندزدایی و ضدعفونی این اماکن پرداختند.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه غربالگری و ثبت‌نام شهروندان در سامانه سلامت از 26 اسفند تا 18 فروردین، یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم اصفهان توسط خواهران بسیجی به‌صورت سه شیفت نام‌نویسی و به‌صورت خود اظهار غربالگری شدند.
فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع)، فعالیت‌ غربالگری با کمک نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر را از دیگر برنامه‌های بسیجیان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: این برنامه با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از هشتم تا 20 فروردین به‌ویژه در روزهای 12 و 13 فروردین در 16 نقطه شهر انجام شد.
وی اضافه کرد: همچنین بسیجیان شهر اصفهان در دو ناحیه امام صادق (ع) و امام رضا(ع) در راستای تامین‌ اقلام بهداشتی مورد نیاز تولید ماسک و لباس گان را در 40 کارگاه خیاطی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارند که تاکنون یک میلیون و 50 هزار ماسک تولید شده است.
سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: تمام پروتکل‌های لازم از جمله بهداشت محیط، بهداشت تولیدکنندگان و ضدعفونی بعد از تولید توسط معاونت غذا و دارو در تولید این ماسک‌ها رعایت شده است.
وی ادامه داد: 250 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش، بروشور، مایع ضدعفونی کننده و مایع دستشویی در بین شهروندان توزیع و در برخی مناطق کمتر برخوردار به‌صورت رایگان‌ در اختیار افراد قرار گرفته است.
فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) با اشاره به تامین 24 هزار بسته حمایتی ویژه افراد بی‌بضاعت و افرادی که به واسطه کرونا مشاغل خود را از دست داده اند، توسط استانداری و اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: شناسایی افراد نیازمند و توزیع 23 هزار بسته حمایتی از 14 تا 21 فروردین در دستور کار بسیجیان نواحی امام رضا(ع) و امام صادق (ع) قرار گرفت و همچنین ناحیه بسیج امام حسین(ع) در جنوب شهر اصفهان نیز یک هزار بسته توزیع کرد.
وی یادآور شد: این بسته‌ها شامل 10 کیلوگرم برنج، دو عدد مرغ منجمد، یک بسته گوشت منجمد و یک عدد روغن است که با حفظ کرامت افراد در حال توزیع است.
وی گفت: بسیجیان در حوزه فضای مجازی پویش‌های مختلفی را راه‌اندازی و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی را اطلاع رسانی و همچنین اذکار و ادعیه‌ها توصیه شده را منتشر کردند و با تولید محصولات و مسابقات فرهنگی برای سرگرم کردن و ارتقای معارف آحاد برای در خانه ماندن کوشیدند.
سرهنگ رضایی با اشاره به در پیش بودن اعیاد نیمه شعبان گفت: امسال با توجه به محدودیت‌ توزیع شربت و شیرینی و ایجاد تجمع در راستای دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه برنامه هایی با عنوان "ندای انتظار" در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس 14 کاروان سرود و مولودی خوانی به‌صورت سیار در سطح شهر حضور یافته و در 313 مسجد راس ساعت 21 چهارشنبه شب ذکر "لبیک یا مهدی(عج)" سر می‌دهند و با همکاری‌ پایگاه‌های بسیج نسبت به نورافشانی و پخش ادعیه مهدوی اقدام خواهند کرد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان سازمان بسیج مستضعفان
پروندهٔ خبری
تلاش نیروهای مسلح در مواجهه علیه کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/133969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتورسیکلت برقی در 1403

فیلم| واکنش‌های طنز به ساقط شدن ریزپرنده‌های اسرائیل در اصفهان

آب شرب پایدار 42روستای گلپایگان تأمین شد

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول