پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- رزمایش دفاع بیولوژیک در اصفهان آغاز شد، محصولات شرکت‌های دانش بنیان اصفهان برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد و وفاق و همدلی باعث ریشه‌کن شدن ویروس کرونا می‌شود از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

350 اکیپ امدادی و عملیاتی سیلاب در اصفهان تشکیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل 350 اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان خبر داد.
منصور شیشه‌فروش اظهارداشت: این اکیپ‌ها با هدف انجام اقداماتی برای کنترل سیلاب و امدادرسانی در صورت بروز هرگونه مخاطره‌ای با مشارکت شهرداری ها، دهیاری، فرمانداری، هلال احمر، راهدارخانه‌ها و راهداری تشکیل شدند.
وی با بیان اینکه بیشتر مناطق استان بویژه در غرب، جنوب و شمال در حالت آماده باش هستند، ادامه داد: از آنجا که احتمال "بارش‌های حدی" تا پایان هفته در استان وجود دارد، بر همین اساس اقداماتی برای کاهش هرچه بیشتر مخاطرات انجام شد.
مرد 81 ساله آران‌وبیدگلی بر کرونا غلبه کرد
رییس شبکه بهداشت و درمان آران‌وبیدگل گفت: مردی 81 ساله از اهالی این شهرستان که مبتلا به ویروس کرونا شده بود، با مراقبت و بهبود وضعیت جسمانی و سلامتی مناسب این بیماری را شکست داد.
اعظم باقری افزود: این فرد در تاریخ 26 اسفندماه با شرایط بیماری حاد تنفسی به بیمارستان سید الشهدا (ع) مراجعه کرد که پس از انجام آزمایش‌های لازم، ابتلای وی به ویروس کرونا تشخیص داده شد.
وی بیان کرد: این پیرمرد در نتیجه حاد بودن بیماری به حالت کما رفت و 2 هفته با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشید اما در نهایت توانست با تلاش کادر درمانی و اراده قوی این ویروس را شکست دهد و با توجه به اینکه باید زیر نظر باشد، به بخش منتقل شد.
رزمایش دفاع بیولوژیک در اصفهان آغاز شد
رزمایش دفاع بیولوژیک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا امروز شنبه نهم فروردین در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری آغاز شده است.
رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و بازسازی محیطی با نام "شهدای مدافع سلامت" توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان انقلاب اصفهان اجرا شد.
در این رزمایش خودروی دستگاه مه‌پاش متحرک متعلق به موسسه شهید زین‌الدین و مجموعه خودروهای این موسسه، مجموعه یگان‌ها ‌و خودروهای متعلق به گروه مهندسی رزمی 40 صاحب‌الزمان و یگان‌های متعلق به دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) به حرکت درآمدند.
110 هزار واحد صنفی در اصفهان فعالیت خود را تعطیل کردند
رییس اتاق اصناف اصفهان گفت:110 هزار واحد صنفی در استان برای همراهی و مشارکت در قطع زنجیره انتقال بیماری، فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند و خواستار برخورد با واحدهایی هستند که از مصوبه ستاد سرپیچی می‌کنند.
رسول جهانگیری در راستای حمایت از سلامت مردم نسبت به تعطیلی 110 هزار واحد صنفی اقدام شد، اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا بیش از 90 درصد صنوف غیر ضروری به جز نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مغازه‌های فروش مواد پروتئینی و میوه فروشی‌ها تعطیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه تصمیم تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری بنا به اعلام ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گرفته شده و باید توسط تمامی اصناف اجرا شود بیان کرد: برای پیشگیری از انتشار ویروس‌کرونا توصیه‌های بهداشتی به واحدهای صنفی داده شده تا با شست و شوی مرتب و ضدعفونی کردن غرفه‌ها و فضای کسب و کار خود، نگرانی شهروندان را در این زمینه کاهش دهند.
محصولات شرکت‌های دانش بنیان اصفهان برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا دستگاه‌های بهداشتی تولید کردند.
سید حسن قاضی عسگر افزود: دوربین حرارتی تشخیص دمای بدن برای اندازه‌گیری دمای بدن افرادی که به صورت گروهی وارد اماکنی همچون فرودگاه، مترو و ترمینال‌ها و مکان‌های پرتردد می‌شود، به وسیله این شرکت ها ساخته شده است.
وی ادامه داد: این دوربین حرارتی با دقت نیم درجه دمای بدن را اندازه گیری می‌کند و تاکنون 40 دستگاه از این نوع تولید و در اماکن مختلف نصب شده است.
چرخه زنجیره بیماری کرونا با کاهش ترددها و ماندن در خانه قطع می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: مردم با کاهش ترددها و ماندن در خانه، تلاش کنند چرخه قطع زنجیره این بیماری کامل شود.
حیدر قاسمی، اظهارداشت: پیشگیری از بیماری کرونا امری اجتماعی و مردمی است و به طور قطع رفع چنین موردی نیازمند افزایش مشارکت آحاد مردم خواهد بود.
وی ادامه داد: تصمیمات ستادهای ملی و استانی در صورتی قابلیت اجرا پیدا می‌کنند که به جای نگاه حاکمیتی و امنیتی نگاه اجتماعی مقدم شود و بی‌شک مهمترین ابزار در جلب مشارکت توده‌های جامعه و تحقق نگاه اجتماعی، اقناع‌سازی است که از طریق ابزار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دنبال می‌شود.
کیت‌های تشخیص کرونا در اصفهان به تایید سازمان غذا و دارو می‌رسد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کیت‌های مورد استفاده در تشخیص بیماری کووید- 19 همگی به تایید سازمان غذا و دارو می‌رسد و سپس در استان‌ها از جمله اصفهان توزیع می‌شود.
آرش نجیمی، بدون اشاره به تعداد این کیت‌ها افزود: علاوه بر آن باید تاکید کرد که اقدامات درمانی برای نجات جان بیمار به هیچ وجه وابسته به نتیجه آزمایش نیست.
وی ادامه داد: کیفیت لوازم حفاظتی نیز بطور مستمر پایش می‌شود و در مواردی نیز برخی از آنها بدلیل کیفیت پایین از چرخه استفاده خارج شده‌اند.
رویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی شهر اصفهان رایگان شد
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با نظر موافق اعضای این شورا مقرر شد سال جاری سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان استثنایی شهر اصفهان رایگان باشد.
علیرضا نصراصفهانی از اختصاص سه میلیارد تومان در بودجه امسال شهر برای این موضوع خبر داد و افزود از مجموع 2 هزار و 200 دانش‌آموز استثنایی شهر اصفهان بالغ بر یک‌هزار و 240 نفر از سرویس ویژه رفت و آمد استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: این دانش‌آموزان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند در موارد مختلف به ویژه سرویس مدارس، هزینه‌های زیادی برای خانواده‌های خود که به طور معمول کم‌بضاعت هستند به دنبال دارند.
کرونا زمان کوچ عشایر استان اصفهان را به تاخیر انداخت
مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت قطع زنجیره انتقال این ویروس تقویم کوچ عشایر این استان 15 روز به تاخیر افتاده است.
مختار اسفندیاری اظهارداشت: زمان کوچ بهاره عشایر بیست و پنجم اردیبهشت ماه هر سال است که با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال تاخیر 15 روزه در کوچ وجود دارد.
وی ادامه داد: عشایر استان اصفهان همه ساله 25 اردیبهشت ماه کار کوچ خود را از قشلاق به ییلاق از چهار استان شامل بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌کنند.
مصرف بنزین در استان اصفهان 54 درصد کاهش یافت
اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصرف بنزین را در استان اصفهان در 13 روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد کاهش داد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان اظهار داشت: مصرف بنزین در روزهای نوروز 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ترددها بیش از 54 درصد در این استان کاهش یافت.
حسین صادقیان افزود: مصرف بنزین در روز طبیعت یعنی سیزدهم فروردین نیز با توجه به ممنوعیت تردد، 85 درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کمتر شد.
وزیر بهداشت خطاب به استاندار اصفهان: وفاق و همدلی باعث ریشه‌کن شدن ویروس کرونا می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همراهی و همکاری استاندار اصفهان برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: گرچه مهار بیماری کرونا راه نسبتا دشواری است اما با وفاق، همراهی و همدلی می‌توان با این بیماری مقابله کرد.
در بخشی از نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به عباس رضایی استاندار اصفهان که در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده است: گرچه تا مهار کامل بیماری ناشی از covid19 همگان باید راه نسبتا دشواری بپیماییم و طبق توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری نباید لحظه‌ای از شدت فعالیت‌ها بکاهیم تا مبادا شعله‌ای جدید از بیماری دامنگیر شهر و یا استانی گردد.
وی افزود: مع الوصف آنچه تا به امروز حاصل شده و در شرایط سخت تحریم در مقایسه با آنان که از تنعم اقتصادی کافی برخوردارند افتخارآمیز بوده، جز با همدلی، وفاق و همراهی عزیزانی همچون حضرتعالی و همکاران گرانقدرتان بدست نمی‌آید.
شمار جان‌باختگان مسمومیت الکلی در اصفهان به 15 نفر رسید
متخصص سم‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود 15 نفر در این استان از اواسط اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل متانول، جان خود را از دست داده‌اند.
فرزاد قشلاقی افزود: مسمومیت با الکل متانول و مشروبات الکلی تقلبی از اواسط اسفند سال گذشته و با توجه به باور نادرست تاثیر الکل در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان افزایش یافت و تاکنون حدود 55 مراجعه‌کننده با علائم مسمومیت الکلی داشته‌ایم.
وی با بیان‌اینکه اوج مسمومیت‌های الکلی مربوط به هفته آخر اسفند و شب عید نوروز بود، اظهار داشت: در عین حال ممکن است برخی از افراد مسموم به بخش‌های بیمارستانی مراجعه نکرده یا قبل از مراجعه به بیمارستان، فوت کرده باشند.
مدارس اصفهان تا بیست و دوم فروردین تعطیل است
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: براساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری با کرونا مدارس این استان همچنان تا بیست و دوم فروردین تعطیل است.
حجت‌الله غلامی افزود: قرار شد بحث طرح تهیه شده برای مدارس که اداره کل آموزش و پرورش برای ستاد ملی ارسال شود که کلیات طرح این بود که با توجه به شرایط موجود مدارس بازگشایی نشود مگر با اجرای برنامه ویژه که میزان شدت بیماری در استان بررسی و متناسب با میزان جمعیت دانش‌آموزی و میزان بیماری در شهرستان‌ها به ترتیب و مرحله‌ای نسبت به بازگشایی اقدام کنیم.
وی اظهارداشت: همچنین سامانه یکپارچه (شاد) که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه شده در فضای مجازی آموزش را ادامه دهد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مدارس سازمان مدیریت بحران کشور شرکت دانش بنیان اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/131951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پدر گلاب ایران درگذشت

حمایت نمازگزاران بادرود از مردم غزه

کشف 523 میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

اولین تصاویر از فرمانده کل ارتش ساعاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان

دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس

درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس

واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت

دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 31 فروردین

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان

ببینید | جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

فیلم/ جزئیاتی از ماجرای صبح جمعه اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

(تصاویر) نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت‌ در اصفهان

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

نخستین واکنش مقامات اسرائیل به اتفاقات اصفهان

واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان

حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟

عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با حوادث اصفهان

پشت‌پرده ماجرای انفجار در اصفهان چه بود؟

بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

تصاویری از وضعیت در اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش صداوسیما به انفجار صبح امروز اصفهان: جنگ روانی است | فیلم

آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم

(تصاویر) امروز در اصفهان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافندی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

خط و نشان صریح فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)

واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

فیلم فعال شدن پدافندها برای هدف قرار دادن ریز پرنده‌ها در اصفهان

قهجاورستان کجای اصفهان است؟

فرمانده ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

امیر حیدری: «وعده صادق» تحقق آیات سوره عنکبوت بود/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی عمل کرد

فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده