پیام سپاهان

آخرين مطالب

در قالب یک پایان نامه بررسی شد؛

بررسی دیدگاه مشتریان بر یک برند تجاری و میزان موفقیت آن اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک برند قدرتمند به‌راحتی می‌تواند مسیر شرکت را برای ارائه محصولات جدید به بازار باز کند، زیرا با اتکا به برند خود برای محصول جدید اعتبار و کیفیت تأییدشده از پیش به‌دست می‌آورد.

امروز، دنیای کسب و کار پویاتر و رقابتی‌تر از هر زمان دیگری است. علاوه بر این، جهانی‌شدن، افزایش سرعت تغییرات محیط و شدت رقابت در فضای کسب و کارها را با خود به همراه داشته است. بنابراین، حتی اقدامات محلی نیز نیازمند تفکر در مقیاس جهانی هستند. در این شرایط، ارزش واقعی یک شرکت دیگر در درون خدمات ارائه شده توسط آن نیست، بلکه باید آن را در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل بازار هدف خود جستجو کنند؛ زیرا، مشتریان باید دلیل منطقی برای خرید محصولات داشته باشند.
احسان ادیبی- دانش آموخته کارشناسی‌ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی- گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بدیهی است در این محیط پرتلاطم، مشتریان به یک راهنمای کلیدی برای تشخیص تمایز محصولات و خدمات عرضه‌کنندگان مختلف چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی نیاز دارند و برند به‌عنوان چکیده‌ای از هویت، اصالت، ویژگی و تفاوت بهترین راهنما برای مشتریان امروزی است.
وی با بیان اینکه، شرکت‌ها باید به دنبال خلق و افزایش ارزش از طریق ایجاد یک زنجیره ارزش توسط برند خود باشند و برای بقا در هر دو سطح محلی و جهانی باید نگاهی جهانی به این زنجیره ارزش داشته باشند، تصریح کرد: هدف این زنجیره ارزش برند جهانی تولید خروجی‌های با ارزشی است که به بقا و رشد شرکت‌ها از طریق جذب مشتریان جدید و یا حفظ و توسعه مشتریان فعلی کمک کند.
این دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی هدف از انجام پژوهش را بررسی عوامل مؤثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تأثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان اعلام کرد و درخصوص جامعۀ آماری این تحقیق، گفت: جامعه آماری شامل مشتریان باشگاه فرهنگی ورزشی نامی‌نو در شهر اصفهان بودند که در نیمه اول سال 1398 از خدمات باشگاه نامی نو استفاده می‌کردند. با توجه با مشخص نبودن دقیق حجم جامعه با مراجعه به جدول مورگان 386 نفر از مشتریان برای حجم نمونه در نظر گرفته شدند.
ادیبی ادامه داد: برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌ علیپور، فردوسی و مشبکی استفاده شد. این پرسشنامه شامل 22 پرسش بسته پاسخ است که پاسخ‌ها در طیف پنج ارزشی لیکرت از کاملا مخالف=1تا کاملا موافق=5 انتخاب شدند. پس از جمع‌آوری داده‌ها، فرضیه‌های پژوهش با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و از طریق نرم‌افزار Amos نسخه 23 تجزیه و تحلیل شدند.
وی با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که متغیرهای اعتماد به برند، تصویر ذهنی برند، وفاداری به برند، رضایت از برند بر توسعه‌ همگون برند تأثیر مثبت و معناداری دارد و هم‌چنین، نگرش به توسعه همگون برند نیز بر نگرش به برند مادر تأثیر مثبت و معناداری می‌گذارد.
این دانشجوی تربیت بدنی تصریح کرد: این نتایج می‌تواند اطلاعات خوبی در جهت استراتژی‌های توسعه برند مادر نامی‌نو به مدیران این برند ارائه کند. در این پژوهش روابط گفته شده در یک مدل منسجم و ساخت‌یافته مبتنی بر ادبیات نظری این حوزه بررسی شدند و نتایج ابزاری کارا در انتخاب استراتژی‌های بازاریابی مدیران این برند است.
وی افزود: نتایج نشان می‌دهد متغیرهای اعتماد به برند، وفاداری به برند، رضایت از برند و تصویر برند بر توسعه همگون برند اثر گذارند و توسعه همگون برند بر نگرش به برند مادر تأثیر مثبت و معناداری دارند؛ اما رابطه تجربه برند با توسعه همگون برند معنادار نیست. به عبارت دیگر، تقویت متغیرهای اعتماد به برند، وفاداری به برند، رضایت از برند و تصویر برند در بین مشتریان باعث می‌شود که شرکت به‌راحتی بتواند استراتژی توسعه خود را تقویت کند. از طرف دیگر با تقویت نگرش به توسعه برند در نزد مشتریان، نگرش به برند مادر نیز در نزد آنان تقویت می‌شود و شرکت در مسیر جایگاه مناسب‌تر در بازار حرکت می‌کند.
ادیبی با بیان اینکه احساسات عاطفی و تمایل به عمل مخالف یا موافق یک موضوع اجتماعی است، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که تمام تجربیاتی که مشتریان از یک برند در ذهن خود دارند باعث وفاداری آنان به برند یک شرکت یا موجب می‌شود که تصویری مطلوب از برند شرکت و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد در ذهن آنان شکل گیرد یا حتی اطلاعات و آگاهی‌هایی که به مرور در ذهن آنان شکل گرفته و برای آنان دارای اهمیت است همگی موجب می‌شود که شرکت دارای برندی باشد که در نزد مشتریان معتبر و اطمینان‌آور است.
وی افزد: یک برند قدرتمند به‌راحتی می‌تواند مسیر شرکت را برای ارائه محصولات جدید به بازار باز کند، چراکه با اتکا به برند خود برای محصول جدید اعتبار و کیفیت تأییدشده از پیش به‌دست می‌آورد. اگر این محصول بتواند نظر مشتریان را جلب کند، موجب تقویت هرچه بیشتر برند مادر می‌شود.
ادیبی گفت: در این پژوهش تقویت اعتماد مشتریان از طریق بالابردن متغیرهای اثرگذار بر اعتماد از جمله قیمت مناسب، کیفیت خوب و همچنین بهبود تصویر برند از طریق بالابردن متغیرهای اثرگذار بر تصویرسازی از جمله تبلیغات مناسب، فعالیت‌های ترویجی و ... می‌تواند باعث بهبود نگرش به توسعه همگون برند شود و با تقویت نگرش به توسعه همگون برند نامی‌نو از طریق تقویت اعتماد، تصویر، تجربه، رضایت و وفاداری می‌توان نگرش به برند مادر نامی ‌و را تقویت کرد.
این پایان نامه با عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر نگرش به توسعه همگون نام تجاری و تأثیر آن بر نام تجاری مادر از دیدگاه مشتریان باشگاه فرهنگی ورزشی نامی نو» با راهنمای الهام مشل‌گشا در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه دفاع شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/131947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان