پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان خبر داد

آماده باش 450 تیم امدادی و پشتیبانی برای مقابله با سیلاب های احتمالی اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: در غرب و جنوب استان اصفهان، همچنین مناطق هم جوار با استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش ها شدت گرفته است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ورود سامانه بارشی جدید به استان و هشدار سیل به برخی مناطق، اظهار کرد: بنابر پیش بینی هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه سامانه بارشی از جنوب و غرب استان وارد شده که از بعد از ظهر شنبه بر شدت بارش ها افزوده شد. در غرب و جنوب استان اصفهان و مناطق هم جوار با استان های غربی و جنوبی مانند سمیرم، فریدن، فریدون شهر و بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان و دهاقان، بارش ها شدت گرفته که سبب برخی اختلالات در ترددهای شهری و جاده ای خواهد شد.
وی افزود: پس از اعلام این پیش بینی از سوی هواشناسی، جلسه مدیریت بحران به طور فوری و از طریق ویدیو کنفرانس تشکیل شده و ارتباط با مدیریت بحران در فرمانداری ها و شهرداری ها برقرار شد تا اطلاع رسانی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان از لغو مرخصی عوامل مدیریت بحران در سطح استان خبر داد و گفت: شهرداری ها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره راه نسبت به ایجاد گشت و بازرسی برای عدم تخلف در حریم رودخانه ها اقدام کرده اند. همچنین مسیر رودخانه ها نیز بررسی شده و در صورت وجود رسوبات در دهانه پل ها پاکسازی می شوند.
شیشه فروش ادامه داد: سیل بندهای اطراف شهرها توسط شهرداری ها طبق طرح مهندسی مورد تایید شرکت آب منطقه‌ای کنترل شده و محکم می شوند. سیل بند های اطراف روستاها نیز توسط دهیارها با همکاری بنیاد مسکن ایمن سازی خواهند شد.
وی در خصوص ابلاغیه های ایمنی به شهرک های صنعتی، خاطر نشان کرد: به تمام شهرک های صنعتی ابلاغ شد که سیل بندهای اطراف را کنترل کنند و از ایمن سازی مراکز صنعتی در برابر سیلاب های احتمالی اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان اضافه کرد: به اداره‌ راه نیز اعلام شد تا سیل بندهای اطراف جاده‌ها را تقویت کنند.
شیشه فروش با اشاره به جبهه افت دما در سطح استان، افزود: توصیه نامه‌ای به جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان ابلاغ شد تا از سرمازدگی محصولات جلوگیری شود و از راه دور و اینترنتی اقدامات بیمه ای لازم را انجام دهند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از هواشناسی خواسته‌ایم تا آخرین وضعیت هوا را به صورت آنلاین و پیامکی به مناطق تحت تاثیر اعلام کند و ستاد سیل شهرداری ها به حالت آماده باش هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با سیلاب های احتمالی، توضیح داد: حدود 450 تیم امدادی و پشتیبانی از جمله عوامل اداره راه، هلال احمر، فوریت های پزشکی، پلیس راه، تیم های شهرداری ها و دهیاری ها فعال هستند. همچنین 41 راهدارخانه مجهز به امکانات برای کمک رسانی شده اند.
شیشه فروش ادامه داد: در بخش‌های برف‌گیر و ارتفاعات مانند فریدونشهر ماشین آلات برف روبی در اداره راه استقرار یافته و 41 پایگاه هلال احمر نیز با تقویت انبار مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه حدود 200 پایگاه اورژانس جاده ای در کاشان و اصفهان تجهیز امکانات شده اند، گفت: دو بالگرد از فوریت های پزشکی و هلال احمر نیز برای کمک رسانی در سطح استان آماده هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به سیل سال گذشته لزوم پیشگیری، اطلاع رسانی به مناطق تحت تاثیر را مهمترین تجربه سیل فروردین گذشته دانست و توصیه کرد: با توجه به شعار "در خانه بمانیم" از هرگونه سفر و تردد غیرضروری جلوگیری کنند.
شیشه فروش با بیان شرایط فراگیری ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: تمام نیروهای پیشگیری و مقابله با سیل موظف به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی کرونا از جمله طرح رعایت فاصله بندی جمعیتی شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون کاهش حدود 85 درصدی سفرها را شاهد بوده ایم و طبق گزارش هلال احمر از ابتدای اجرای طرح در 25 اسفندماه تاکنون حدود 900هزار مورد غربالگری شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان خاطزنشان کرد: 161 نقطه در سطح استان اصفهان و محورهای پرتردد شناسایی شده که عوامل در آن مستقر شده، عملیات غربالگری و مصوبات کشوری ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط پلیس راه با همراهی فوریت های پزشکی، هلال احمر راهداری و تیم های شهرداری با همکاری نیروهای مسلح، ارتش و بسیج انجام می شود. در این پایگاه ها تب سنجی اجرایی شده و با پلاک های غیر بومی برخورد خواهد شد.
شیشه فروش یادآور شد: در سامانه های بارشی اخیر با توجه به پیگیری های انجام شده و آموزه های سیل سال گذشته حالت آماده باش پروتکل به نیروها ابلاغ شد، به همین سبب خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت مالی و جانی نداشته ایم. به عشایر نیز اعلام شده ضمن رعایت تقویم کوچ، زودتر از موعد از مبدا قشلاقی حرکت نکنند.
وی همچنین از مردم تقاضا کرد؛ به هشدارها بیش از پیش توجه کرده و هیچ گونه سفری انجام نشود. همچنین از نزدیک شدن به رودخانه های فصلی در مناطق احتمالی و مرتفع سیل خودداری کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/131677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

از چاله به چاه؟

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی

جریمه 60 میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان

ایرانی‌ترین غیرایرانی

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

رسوایی 99 درصدی

آشیانه سری

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل

مبارزه با «سِن گندم» در 12 هزار هکتار از اراضی استان

احداث 86 کیلومتر راه روستایی طی سال 1402 در استان اصفهان

ورود بیش از 3800 معلم به مدارس ابتدایی در استان

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

خسارت بارش‌های بهاره به 6 هزار هکتار از مزارع استان

گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی

پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

طبیعتِ تماشایی بهارِ میمه