پیام سپاهان

آخرين مطالب

اصفهان، در آستانه ورود به جشن ملی انتخابات سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- سرانجام روزهای پر تکاپوی منتهی به دوم اسفند که با رنگ و لعاب شور و شعور همراه بود گذشت تا فردا هر آنکه قلبش برای ایران می تپد با حضور خویش در پای صندوق های رای جشن ملی انتخابات را پاس بدارد.

مهلت قانونی تبلیغات نامزدها که درساعت 8 صبح امروز به پایان رسید، آن همه جنب و جوش دلچسب اکنون جای خود را به وفاق داده تا طلوع سپیده دم روز جمعه، آغازی روشن برای سرور ملی ایرانیان باشد.
شور انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت همه جای استان اصفهان را فرا گرفته بود و نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها با استفاده از روش‌های مختلف برای جذب آرای مردم تلاش کردند و از روش‌های سنتی مانند سخنرانی و حضور در مساجد شهرها و روستاها گرفته تا استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی چون راه اندازی کانال‌های تلگرامی، که هرکدام در قشر خاصی تأثیرگذار است.در استان اصفهان، زمزمه‌های انتخابات در محافل، مجالس، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و در میان خانواده‌ها از مدت ها قبل آغاز شده بود و در روزهای گذشته به اوج خود رسید.
به اعتقاد کارشناسان، رای دادن نوعی سهیم شدن در امور اجتماعی و سیاسی جامعه است که می‌تواند یاری رسان حفظ وحدت و همبستگی ملی باشد، در مقابل، مشارکت نکردن در انتخابات، نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی و عمل نکردن به تعهد شهروندی است و مشارکت با امنیت ملی رابطه‌ای همبسته دارد چرا که حضور در انتخابات از فاصله‌گذاری میان مردم و حاکمیت جلوگیری کرده و توطئه دشمنان را برای ایجاد شکاف و گُسل میان مردم و حاکمیت از بین می‌برد.
تحلیلگران سیاسی بر این باورند، جمهوری اسلامی، فرصت‌های ارزشمندی برای تقویت همبستگی ملی، خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها فراهم کرده است، لذا دولت و ملت باید در کنار هم بیش از پیش برای حل مشکلات کشور تلاش کنند که این موضوع وحدت ملی را رقم می‌زند و دشمن را در تحقق اهداف خود ناکام می‌گذارد.
از روزهای پر التهاب اعتراض‌ها و اغتشاش‌های بنزینی تا قیامتی که شهادت سردار دل‌ها خلق کرد، و از انبوه نگرانی‌ها و شوک عظیم پس از شنیدن خبر اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی و ههمهمه‌ها و واکنش‌های سنجیده یا نسنجیده آن روزها که بگذریم، شاید بتوان لختی دریابیم که ما «برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده‌ایم».
در سرتاسر این راه پر حادثه، آنچه همواره بر دهان یاوه گویان مهر و بوم می‌شد، شانه‌های به هم پیوسته مردمان ایران زمین است؛ آنجا که خون دل‌ها خوردند اما برای نام ایران و برای سربلندی میهن، لحظه‌ای نگذاشتند جای خالی شانه ای بهانه‌ای شود برای نیشخند اهریمنان.
40 سال، شانه‌ها صف شد تا این راه لبریز از بزنگاه، اکنون در آستانه ورود به دهه پنجاه خود، سربلندتر و مقتدرتر از همیشه بدرخشد.«انتخابات» مهم‌ترین نمود مردمسالاری و برجسته‌ترین نماد جمهوری در نظام اسلامی ایران است که چگونگی برگزاری آن فردا دوم اسفند در تیررس رسانه های جهان قرار می گیرد.
اگرچه هر یک از این ماجراهای مهم به طور طبیعی در تفکر، تحلیل و نتیجه، موافقان و مخالفانی در همه سطوح اندیشمندان و افکار عمومی پیدا کرده است اما آنچه بر هیچ کس پوشیده نیست همدلی، یکرنگی و مفاهیم ناب دیگری مانند وطن است که سال‌های متمادی در قلب هر ایرانی می‌جوشد تا این راه سخت و پر التهاب همواره پوینده و رهرو داشته باشد.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان اصفهان گفت: پایه و اساس جمهوریت و انقلاب نظام ما از طریق صندوق‌های رای تقویت می‌شود.
علی اصغر رفیعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در دنیا ثابت شده که بهترین راه برای جابه‌جایی قدرت و استفاده از نخبگان جوانتر و تجربیات آنها از صندوق‌های رای می‌گذرد.
وی با بیان اینکه هر راهی برای استفاده از نُخبگان جامعه غیر از سازوکار انتخاباتی و صندوق‌های رای، به فرجام خوبی نخواهد رسید، افزود: انتخابات بدون جمهوریت و جمهوریت بدون انتخابات و انتخابات بدون حضور آگاهانه مردم معنا پیدا نمی‌کند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل برای حفظ جمهوریت و اسلام و صیانت از ارزش صندوق‌های رای، از مردم درخواست میکنیم تا حضور حداکثری در پای صندوق‌های داشته باشند.
شمارش معکوس برای خلق حماسه ای دیگر در تاریخ پر افتخار اصفهان آغاز و اقلام مورد نیاز 904 شعبه اخذ رای شهرستان اصفهان در قالب 24 ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل صندوق رای، فرم شمارش آرا، بنر، لوازم‌التحریر و ابزار پلمپ صندوق‌ها توزیع شد.
شخصیت‌ها، نهادها و سازمان‌های اصفهان در پیام‌های جداگانه‌، مردم این استان را به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.
میزان مشارکت مردم این استان در حدود 40 انتخابات مختلف پس از انقلاب بین 51 تا 71.5 درصد بوده، مشارکت مردم این استان در 40 انتخاباتی که پس از انقلاب برگزار شده، بطور میانگین 58 درصد بوده که نسبت به متوسط کشوری، مناسب است.
مردم استان با آرای خود در روز دوم اسفند از بین 293 نامزد انتخاباتی 20 نفر را برای احراز کرسی‌های نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کنند.
16 حوزه انتخابیه اصلی و 56 حوزه انتخابیه فرعی برای رای‌گیری از مردم استان پیش بینی شده است.
استاندار اصفهان نیز از آمادگی این استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه با حضور حماسی مردم در روز دوم ماه اسفند خبر داد.
عباس رضایی در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 2 هزار و 838 صندوق اخذ رای در استان پیش بینی شد ادامه داد: 22 هزار نفر عوامل اجرایی، دست کم 14 تا 17 هزار نفر عوامل نظارتی و 9 هزار نفر از نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در این دوره از انتخابات حضور دارند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: همه عوامل برگزار کننده انتخابات اعم از نیروهای اجرایی، نظارتی، نمایندگان فرماندار، بازرسان و کاربران دستگاههای احراز هویت طی دوره‌های مجزا آموزش‌های مهارتی و قانونی را دیدند.
وی اظهار امیدواری کرد با همدلی و هماهنگی مردم، دستگاههای اجرایی و نامزدهای این دوره از انتخابات شاهد یک رقابت سالم در استان خواهیم بود.
رضایی تصریح کرد: تمام تلاش استان مراقبت از حق الناس، رعایت مر قانون و برگزاری انتخاباتی سالم است.
استاندار اصفهان بیان کرد: برای مجموعه استانداری اصفهان مهم نیست چه کسی از صندوق رای بیرون می‌آید و مردم مطمئن باشند هر کسی که مردم به او رای دهند برای ما محترم خواهد بود.
رضایی اضافه کرد: تلاش مجموعه استان، هیات‌های اجرایی و نظارت بر آن است که حق الناس صد در صد رعایت شود.
فرایند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکهزار و 242 داوطلب از استان اصفهان ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس افزایش یافت به‌ طوری که تعداد داوطلبان دوره دهم مجلس در این خطه یک هزار و 15 نفر بود.
گام بعدی بررسی سوابق داوطلبان از طریق هیات‌های اجرایی مراجع چهارگانه بود که 17 تا 21 آذرماه امسال صورت گرفت.در این زمان 196 نفر از داوطلبان قبل از شروع رسیدگی به صلاحیت‌ها، انصراف دادند.
سپس از هزار و 242 شرکت کننده از استان 372 نفر در مرحله اول مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند. بیشترین تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان شامل 134 نفر (15 زن و 119 مرد) و پس از آن کاشان و آران و بیدگل با 29 نفر (چهار زن و 25 مرد) است.
نزدیک به 60 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و تعداد 2 هزار و 836 شعبه اخذ رای به‌صورت قطعی و با تایید هیات‌های اجرایی در استان آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند.
حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند بعلاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران.
اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان یک نفر انتخاب خواهد شد که به ترتیب "اردستان" به مرکزیت "اردستان، شاهین شهر، میمه و بُرخوار" به مرکزیت "شاهین شهر"، "خمینی شهر" به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان" به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت" به مرکزیت "داران"، "فلاورجان" به مرکزیت "فلاورجان"، "کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت "کاشان"، "گلپایگان و خوانسار" به مرکزیت"گلپایگان"، "لنجان"به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین و خور و بیابانک "به مرکزیت "نایین" ، "نجف‌آباد و تیران و کرون "به مرکزیت "نجف‌آباد" و "نطنز و بخش قمصر" به مرکزیت "نطنز" از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار «انتخابات 98، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی
پروندهٔ خبری
انتخابات مجلس در استان اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/128850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد