پیام سپاهان

آخرين مطالب

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

انتخابات، زنجیره ارتباطی میان حکومت و مردم است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: انتخابات قله دموکراسی و بهترین روش برای مشارکت مردم در سرنوشت بوده و زنجیره ارتباطی میان حکومت و مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در انقلاب دو دستاورد بزرگ داشتیم. یکی اسلامی‌سازی حاکمیت و جامعه بود که البته هنوز کامل نشده و باید تلاش کنیم تا به آن برسیم و دیگر دستاورد اصلی، جمهوریت در اداره جامعه تا مردم در سرنوشت خودشان و تعیین آن نقش مستقیم داشته باشند.این دستاورد کمی نیست اما چون اسلامیت بعد بزرگتری بوده بیشتر در خصوص آن حرف زدیم و پررنگ شده است.
وی با تاکید بر بعد جمهوریت انقلاب اسلامی و لزوم توجه به آن افزود: در کشوری که سلسله پادشاهی بود و حکومت نسل به نسل در یک خاندان می‌چرخید و مجلس رسمی وجود نداشت، اکنون انتخابات به صورت فراگیری شکل گرفته و آن حکومت تبدیل به یک منطق جمهوری، مردم سالاری و دموکراسی شده است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان یاداور شد: انتخابات در این 41 سال نه تنها عقب نیفتاده بلکه هرگز لغو نیز نشده است. از زمان اولین انتخابات در سال 58 صندوق رای گیری به دورترین مناطق کشور نیز رسید. این به معنای برگزاری همگانی و گسترده انتخابات در کشور است.
انتخابات ناموس دموکراسی است
قطبی خاظرنشان کرد: شرکت در انتخابات به عنوان تضمین مشارکت مردم و تقویت مداخله آنان در حاکمیت هم از لحاظ عقلی و هم شرعی ضروری است. شرعی از این باب که حکومتی را که تلاش می کند تا اسلامی پیش رود را باید کمک کرده و تلاش ها برای رسیدن به منطق مورد نظر انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین از باب عقل و تجربه بشر نیز در هر جای دنیا انتخابات برگزار شود مردم باید با مشارکت خود در اداره حکومت شرکت کنند.حتی ما می گوییم شهروندان آمریکایی در انتخابات خود نیز باید شرکت کنند زیرا دلیل عقلی و انسانی داشته و نظام دموکراسی را تقویت می‌کند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: به تعبیر بعضی انتخابات ناموس دموکراسی است و اگر این ناموس را بگیرید چیزی دیگر به عنوان دموکراسی وجود نخواهد داشت. اصل، تجلی، عینیت، ظهور، بروز و منطق اجرایی دموکراسی، انتخابات است وگرنه غیر از انتخابات هیچ روشی برای نقش‌آفرینی مردم وجود ندارد.
هر رای رفراندومی بر پذیرش جمهوریت نظام
قطبی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که جدا از تضمین مشارکت مردم در سرنوشت خود، شرکت در انتخابات به مثابه مقابله با سلسله پادشاهی، سلطنت طلبی و دیدگاه‌هایی که کشور را به عنوان حکومت انفرادی در یک منطقه می خواهد است. هر رای در صندوق قرار بگیرد، رفراندوم مجددی بر پذیرش جمهوریت نظام است که در دنیا برای ما یک شعار دستاورد بلند است.
وی در خصوص فعالیت دشمنان و رسانه های صهیونیستی برای دلسردی مردم در شرکت در انتخابات گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با دلسرد کردن مردم مانع از شرکت آن ها در انتخابات شوند.
مهمترین دلیل آن است که در آمریکا به عنوان مدعی دموکراسی مشارکت مردم بین 30 تا 40 درصد بوده اما در جمهوری اسلامی که برخاسته از دین است این مشارکت به میزان دو برابری می رسد. این امر برای طرف مقابل سنگین است پس تلاش برای پایین کشیدن کفه ترازو سمت ما می کند تا خود را بالا نگه دارد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به سیاست های مداخله جویانه دشمن، افزود: این تلاش برای عدم مشارکت مردم برای امریکا سبب می شود تا مداخله در کشور ما را که با انقلاب قطع شده، دوباره از سر بگیرد. درصد بهره گیری از مواهب طبیعی کشورمان بسیار کم است و باید به ظرفیت های خود بیشتر توجه کنیم. این در حالی است که آمریکا با از دست دادن این کشورِ با ظرفیت خود را برای بازگشتن به آب و آتش می زند.
قطبی گفت: اگر بر فرض مثال مردم در انتخابات شرکت نکنند گزینه پیشنهادی دوباره پادشاهی است اما ما از این دوره عبور کرده‌ایم و هرگز به عقب نباید بازگشت. مردم ایران هرچیزی را بپذیرند، نظام سلطنت طلبی و پادشاهی را پشت سر گذاشته اند. همانطور که اگر کسی به مقطع تحصیلی بالایی برسد دیگر به مقطع ابتدایی باز نخواهد گشت. باید تلاش کنیم که نظام و حاکمیت مان را رو به جلو ببریم.
کلید حل مشکلات آینده انجام فعالیت های پژوهشی است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، خاطر نشان کرد: اگر ضعفی داریم کلید حل مشکلات در آینده فعالیت پژوهشی است. زیرا اگر در گذشته بود که اصلاً مشکلی پیدا نمی شد. باید رو به رشد و تعالی قدم برداریم. ضعف‌هایی هست که باید با تلاش و تحقیق و کار علمی طبق بیانیه رهبر انقلاب در گام دوم و تاکید ایشان بر انجام پژوهش و کار علمی فعالیت کنیم.
قطبی تاکید کرد: هر کسی دستی بر آتش علم دارد باید وقت بگذارد چرا که هر جایی کار علمی انجام دادیم به یک قله رسیده ایم مانند نانو تکنولوژی و پزشکی که دستاوردهای کمی نیست.
وی بابیان حاصلخیزی ایران در پرورش نخبگان، تاکید کرد: این تکه کوچکی است از چیزی که پای آن ایستاده ایم و یقیناً هر چیز دیگری که با همین جدیت دنبال شود دستاوردی عظیم برای ما خواهد داشت. زیرا ما قدرت و توانایی خلاقیت جوانان ایرانی را اعتماد داریم.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان لزوم فرصت دهی به همگان، تاکید کرد: منطق جمهوری اسلامی این است که مدرسه و دانشگاه باید برای همه فراهم شود و حتی دورترین روستاها نیز امکان تحصیل داشته باشند. درست است که بعدا می توان ایراداتی مانند عدم اشتغال این جمعیت تحصیل کرده وارد کرد اما باید همه تحصیل کنند تا از میان آنها نخبگانی پیدا شوند. کسی روی پیشانی‌اش نوشته نشده که بعداً نخبه خواهد شد. باید همه را به میدان آورد تا نخبگان از میان آنها پیدا شوند و نباید این ظرفیت از دست برود. به همه فرصت داده می شود که هر کسی ظرفیتی درون خود دارد خودش را نشان دهد.
نماینده مجلس باید قانون گرا باشد
قطبی گفت: مجلس جایی برای قانونگذاری بر کل کشور است طبیعی است کسی باید وارد آن شود اداره کشور و قوانین را بفهمد و هم چنین انسانی متدین باشد که منافع و آورده خود را در نظر نداشته باشد.
وی به سه شاخصه اصلی در انتخاب نماینده اصلح اشاره کرد و گفت: نماینده اول باید تخصص در کار داشته باشد، دوم اینکه قانون گذاری و سطح مداخله مجلس در کشور را بفهمد و نظام منطقی قانون گذاری را رشد دهد.
قطبی ادامه داد: سومین اصل سالم بودن است. یعنی فردی با تدین و تعهد کاری باشد.نماینده مردم باید هم نظارت و هم مطالعه را در کنار هم داشته باشد تا بتواند از پشتوانه هر قانون نیز اطلاع داشته باشد.
وی تاکید کرد: رای دادن هر نماینده در مجلس تاثیر در تصویب یا عدم تصویب یک قانون دارد.ت صویب قانون به طور مستقیم در کشور تاثیر گذار است. پس برای هر اقدامی باید با متخصصان و افراد خبره در آن موضوع مشورت گردد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن لازم دانستن رابطه مشورتی میان مردم و نماینده و اشاره به فصل تصویب بودجه در مجلس خاطرنشان کرد: نماینده عاقل کسی است که با متخصصان حوزه بودجه و دانشمندان اقتصادی و اجتماعی در خصوص هر یک از لایحه های ارائه شده مشورت کرده و نظرخواهی کند. هیچ کسی عقل کل نیست و باید از دیگران کمک بگیرد.
قطبی یاداور شد: کار اجرایی در وظایف قوه مجریه است نه نمایندگان مجلس و نمایندگان می‌توانند با رای اعتماد یا طرح سوال به وزرای قوه مجریه بر روند اجرایی نظارت کند. کار نماینده این است که با قانون مشکلات کشور را حل کند نه با توصیه نامه و دست نوشت. پیگیری و حل مشکلات مردم خوب است اما کار اصلی نماینده مردم این تماس و نامه ها نیست.
وی با اشاره به وظیفه مطبوعات در خصوص ارائه و انتشار نظر نخبگان درباره هر یک از لایحه‌ها و طرح های مطرحی در مجلس، تاکید کرد: نماینده مردم موظف است که این اظهار نظرهای صاحب نظران را مطالعه کرده و از آنها در مجلس و فرایند قانون گذاری استفاده کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/128835/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

تیراندازی به چند شئ پرنده انجام شد

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!

حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی + فیلم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان

امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشکوک

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد