پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد

پایان بهمن آخرین فرصت سازمان امور مالیاتی به پزشکان/ با متخلفان برخورد قضایی می‌شود اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به آخرین مهلت پزشکان برای ثبت نام و اتصال کارت خوان های خود به سامانه امور مالیاتی کشور تا پایان بهمن ماه، گفت: در حال حاضر پرونده هایی که از کل کشور به اصفهان آمده و مورد بررسی قرار گرفته نشان داده که این استان بیش از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته و به طور قطع مقصر اصلی فرارهای مالیاتی فاکتورسازی است.

بهروز مهدلو امروز (یکشنبه-27 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پیگیری عامه مردم بحث مالیات پزشکان است، اظهار کرد: در قانون بودجه، بخشنامه ها و قوانین سازمان امور مالیاتی، متصل شدن دستگاه های کارت خوان پزشکان به سامانه سازمان امور مالیاتی اجباری شده و تاکنون چندین مرتبه ثبت نام پزشکان از تاریخ 31 شهریور ماه تمدید شده است.
وی با بیان اینکه در تماس با سامانه 1526، مردم نداشتن دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان را همواره نقد می کنند، افزود: در تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی با نظام پزشکی مقرر شد جامعه پزشکی در آخرین مهلت تا پایان بهمن ماه صندوق های مکانیزه خود را به سازمان امور مالیاتی متصل کنند و در این راستا اقدامات لازم برای بخشودگی جرائم مالیاتی آنها انجام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه تا پیش از این تفاهم نامه 41 درصد جامعه پزشکی استان در این سامانه ثبت نام کرده بودند، گفت: براساس این تفاهم نامه اداره امور مالیاتی اصفهان روزهای جمعه از صبح تا بعدازظهر برای این کار به پزشکان خدمات رسانی کرده و طی چهار جمعه گذشته بیش از 150 پزشک مراجعه و در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان 6829 پزشک فعالیت دارند، اعلام کرد: تا امروز 3680 پزشک یعنی 54 درصد جامعه پزشکی استان در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده اند و امیدواریم تا پایان بهمن ماه این آمار افزایش یابد.
مهدلو با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی با نظام پزشکی، متوجه برخی ایرادات آماری در جامعه پزشکان اصفهان شدیم، توضیح داد: متاسفانه برخی اصناف همچون آرایشگاه های زنانه و برخی پزشکان مانند پزشکان بی هوشی و افرادی که مطب ندارند در این آمار لحاظ شده که تعداد آنها حدود 1000 نفر است.
وی گفت: مطابق این آمار و حذف این تعداد در حال حاضر بالای 70 درصد جامعه پزشکی استان در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه یعنی سه روز آینده بالای 90 درصد جامعه پزشکی اصفهان در این طرح ثبت نام کنند.
برخورد سیستم قضایی با پزشکان متخلف
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: از ابتدای اسفند ماه اگر جامعه پزشکی دستگاه کارت خوان متصل به سازمان امور مالیاتی نداشته باشند و از بیماران پول نقد دریافت کنند در تعامل با سیستم قضایی کشور با آنها برخورد خواهد شد.
وی به جامعه پزشکی اطمینان داد اتصال صندوق های مکانیزه (کارت خوان) مطب هایشان نه تنها میزان مالیات آنها را افزایش نمی دهد بلکه شفاف سازی خواهد شد.
مهدلو تصریح کرد: شفاف سازی اطلاعات درآمدی جامعه پزشکی، بیش از 80 درصد به نفع پزشکان است و دیگر مالیات های آنها علی الراس نخواهد شد.
وی همچنین هشدار داد: در صورتی که برخی پزشکان از حساب های منشی و دیگر اعضای خانواده خود استفاده کنند به طور قطع این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی رصد می شود و آنها مشمول جریمه خواهند شد و مردم در صورت هرگونه تخلف و نبود کارت خوان در مطلب پزشکان می توانند در تماس با سامانه 1526 موارد تخلف را گزارش دهند، از سوی دیگر کارت خوان هایی که متصل به سامانه امور مالیاتی نشود در آینده با هماهنگی بانک مرکزی مسدود خواهند شد.
50 صنف مشمول اتصال صندوق های مکانیزه فروش خود به سامانه مالیاتی هستند
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به این سوال ایسنا، در خصوص اینکه چرا جامعه فرهیخته پزشکان همواره در برابر اتصال دستگاه های کارت خوان خود به سامانه سازمان امور مالیاتی مقاومت می کنند؟ گفت: پزشکان عنوان کرده اند چرا این طرح ابتدا از این صنف شروع شده و چرا بقیه صنوف نه؟ و به نوعی احساس کرده که به آنها بی احترامی شده است.
وی تاکید کرد: البته این تصور اشتباه است و همزمان با جامعه پزشکی 50 صنف دیگر مشمول این قانون و اتصال صندوق های مکانیزه فروش خود به سازمان امور مالیاتی شده اند که باید تا پایان امسال و بهمن ماه در این طرح ثبت نام کنند.
مهدلو تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی به خصوص در اصفهان با اطلاع رسانی عالی و جامع خود اهمیت این موضوع و ضرورت ثبت نام را ابتدا از طریق پیامک و سپس نامه حضوری به پزشک و ... اطلاع به جامعه پزشکی رسانده و هیچ پزشکی نمی تواند ادعا کند از این طرح بی اطلاع بوده است.
وی تاکید کرد: با ثبت نام پزشکان در سامانه امور مالیاتی و اتصال کارت خوان های خود به آن، در رسید مشتری باید آرم سازمان امور مالیاتی برای بیماران مشخص شود.
حذف مالیات علی الراس از سال آینده
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین با اشاره به ثبت نام دیگر اصناف در این سامانه، گفت: در حال حاضر 12 درصد دفاتر پلیس +10، 54 درصد جامعه پزشکی اصفهان، پنج درصد مراکز اقامتی، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان خانه ها و ...، هشت درصد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، 12 درصد دفاتر پیشخوان دولت، 10 درصد دفاتر اسناد رسمی، 12 درصد کافی نت و گیم نت ها، 12 درصد دفاتر مشاوران حقوقی و خانواده در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده اند، همچنین وکلا، نمایشگاه های خودرو، قنادی ها، مشاوران املاک، آجیل و خشکبار و ... نیز در این دسته بندی قرار دارند.
وی با بیان اینکه براساس ماده 97 قانون مالیاتی پیش از سال 1395 در صورت نبود شفافیت، مالیات به صورت علی الراس محاسبه می شد که این موجب اعتراض بسیاری از فعالان اقتصادی شده بود، اظهار کرد: به همین منظور قانون گذار از سال 1395 با اصلاح قانون، موضوع علی الراس را حذف کرد، اما به دلیل نبود زیرساخت ها به مدت سه سال علی الراس تمدید شد.
مهدلو ادامه داد: با این وجود با فراهم شدن شرایط از سال 1398 به بعد دیگر بحث علی الراس را در مالیات ها نخواهیم داشت و از سال آینده افراد باید اظهارنامه های مالیاتی خود را بر مبنای درآمد و هزینه و سود خود به طور کامل ارائه دهند که در صورت کتمان درآمد با آنها برخورد خواهد شد و در صورت ننوشتن هزینه های خود، رقم درآمد، از آنها پذیرفته نمی شود و 30 درصد درآمد اعلام شده آنها مشمول جریمه غیرقابل بخشش خواهد شد.
شناسایی بیش از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اصفهان
وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع مالیات و دفاتر از سال آینده بر مبنای ریسک خواهد بود، تاکید کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی تا امروز بیش از 5 میلیارد رکورد اطلاعاتی در اختیار دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین در خصوص فرارهای مالیاتی، گفت: اصفهان پایلوت مبارزه با فرارهای مالیاتی در کشور است و در حال حاضر پرونده هایی که از کل کشور به اصفهان آمده و مورد بررسی قرار گرفته نشان داده که این استان بیش از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است و به طور قطع مقصر اصلی فرارهای مالیاتی فاکتورسازی است.
وی در خصوص گلایه فعالان اقتصادی و به خصوص سنگبری ها از مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: هیچ فعال اقتصادی از جیب خود مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی کند و پرداخت کننده اصلی مصرف کننده نهایی است.
شرکت های صوری عامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی تولیدکنندگان
مهدلو با بیان اینکه ارزش افزوده همانند دانه های تسبیح است، تصریح کرد: اگر شفاف سازی نباشد فعالان اقتصادی و تولیدی مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شوند، چراکه متاسفانه برای فرارهای مالیاتی خود از دفاتر و شرکت های صوری استفاده کرده اند.
وی تاکید کرد: اگر واحدهای سنگبری اسناد و مدارک خود را به طور شفاف ارائه دهند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده از سوی آنها، برگشت داده می شود.
مهدلو با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان پرداخت کننده مالیات در کشور است، تاکید کرد: هشت درصد مالیات وصولی کشور متعلق به استان اصفهان است و در سال 1398 برای اصفهان 10 هزار میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده که تا پایان دی ماه حدود 7 هزار میلیارد تومان آن وصول شده است.
بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی در سال رونق تولید
وی همچنین در خصوص بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی اصفهان جهت حمایت از تولیدکنندگان در سال رونق تولید، اظهار کرد: این بسته با داشتن 14 بند در استان در حال اجرا است و تاکنون بیش از 20 هزار مورد بخشودگی جرائم مالیاتی، تقسیط مالیات و 70 درصد کاهش مالیات علی الراس براساس این بسته برای واحدهای تولیدی استان لحاظ شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین در خصوص آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: اگر این اشخاص تا پایان مهر ماه بدهی های خود را پرداخت می کردند 100 درصد جرائم مالیاتی آنها بخشوده می شد، اما از ماه های بعد علاوه بر پرداخت بدهی قطعی خود باید دو درصد از جرائم مالیاتی خود را پرداخت کنند و براین اساس بخش تولید در آبان مشمول 98 درصد بخشودگی و بخش غیرتولید مشمول 96 درصد بخشودگی جرائم خود شدند.
وی تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی اگر تا پایان اسفند ماه بدهی قطعی مالیاتی خود را پرداخت کنند، بخش تولید مشمول 90 درصد بخشودگی جرائم مالیاتی و بخش غیرتولید مشمول 80 درصد بخشودگی جرائم مالیاتی می شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/127730/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم

34 درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

«محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری اصفهان شد

اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

برخورد با 6 پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا

یارانه 600 هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال

پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان

داستانک/ گره های زندگی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

پاسخ معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ 119 درصد افزایش یافت

آیا تابستان 1403 با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

بارندگی شدید یک خانه را در اصفهان تخریب کرد

بیشترین بارندگی استان اصفهان در خور و بیابانک و زواره ثبت شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ 11 نفر مصدوم شدند

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان

مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

پاسخ شرکت ارتباطات سیار به ادعای گرانی کارمزد پیامک بانکی

قیمت طلا، سکه و ارز 5 اردیبهشت ماه 1403؛ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان 11 مصدوم داشت

این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود

ادعای تخریب رادار اس 300 پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟

(ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!

رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد