پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت‌ به حرکت خود ادامه می‌دهد سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: در 50 بخش، 107 شهر و بیش از هزار روستای استان اصفهان ستادهای دهه فجر تشکیل شده است و شعار محوری دهه فجر امسال، "انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت" است.

محمدعلی احمدی، امروز (دوشنبه-7 بهمن) در نشست خبری بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یوم‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را در پیش داریم که فرصتی برای پرداختن به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است. امام راحل برای خدا قیام کرد و نیت او الهی بود. توجه امام خمینی (ره) به خدا بود و او هیچ چیزی را جز خدا نمی‌دید. در مقطعی که می‌دانستند سختی‌هایی وجود دارد پا به عرصه انقلاب گذاشتند و فریاد عزت مسلمین را سر دادند.
وی افزود: امام خمینی(ره) به دلیل اینکه نیتشان فقط خدا بود، پیش از آنکه جسم‌ها به استقبال او بروند، قلب‌ها به استقبال او رفتند. سال‌ها قبل از 12 بهمن، امام خمینی (ره) به قلوب مردم ایران راه پیدا کرده بودند و زمانی که فرودگاه بسته شد، مردم اعتراض خود را به دولت بختیار نشان دادند.
احمدی گفت: دهه فجر، دهه تجلیل از امامی است که سیره اهل بیت (ع) را در پیش گرفتند و هدفشان عمل به قرآن بود. آن جایی که فریاد استکبار ستیزی سر دادند، برای عمل به قرآن بود و آن‌جایی که عزت مسلمین را فریاد زدند و به علما و نخبگان هشدار دادند باز هم عمل به قرآن بود.
به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: شاخص‌ترین کار امام راحل پیش از تشکیل حکومت اسلامی، تربیت جوانان خداجو بود که پایه‌گذار انقلاب بودند و پس از آن این مسیر را ادامه دادند تا امروزی که چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. تشکیل نظام اسلامی بزرگ‌ترین دست آورد امام عزیز بود. آن چیزی که آرمان و آبروی علما بزرگوار دوره‌های مختلف تاریخی بود، به دست امام عزیز و به واسطه جوانان خداجو محقق شد. شعار انقلاب جهانی شد چراکه با فطرت انسان‌ها کار داشت.
وی افزود: عدالت‌خواهی، استکبار ستیزی و همه این‌ها به دلیل این بود که با فطرت آحاد مردم منطبق بود و به همین دلیل مورد استقبال دنیا قرار گرفت. علت ماندگاری انقلاب اسلامی هم ریشه در علت پیدایش انقلاب اسلامی دارد. پیدایش انقلاب به سبب وجود امام خمینی (ره) و مردمی بود که به تعبیر امام پای همه ارزش‌ها ایستادند و از نظام اسلامی دفاع کردند. ساختار فکری قوی امام و استدلال‌های امام باعث تشکیل نظامی شد که مبتنی به اسلام و رأی مردم بود و همراهی مردم با ولایت باعث استمرار این حرکت الهی شد.
احمدی گفت: اگر عوامل این ماندگاری را بخواهیم بررسی کنیم، پس از وجود حضرت امام(ره)، وجود مقام معظم رهبری بود که در خط امام حرکت کردند. وجود مقام معظم رهبری، انقلاب را از انحرافاتی که وجود داشت مصون کرد. اسلام‌گرایی انقلاب، دفاع از ارزش‌های اسلامی و حفظ روحیه انقلابی، دستاوردهایی است که به برکت وجود رهبری و جوانان پرشور انقلابی انجام شد.
وی ادامه داد: در دوره‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب تلاش شد تا هجمه‌هایی به ارزش‌های انقلاب شود که دفاع از آن جز آرمان‌های امام و رهبری بود. تلاش شد تا به خون شهدا توجه نشود، اما برعکس خون شهدا دنیا را فرا گرفت که نمونه‌های آن را اکنون مشاهده می‌کنید. حمایت از محرومان که شعار اصلی انقلاب بود، همچنان استمرار دارد و اکنون مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی که در 12 فروردین سال 1358 آغاز شد و ادامه پیدا کرد تا امروز که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، هیچ‌گاه خدشه‌ای به آن وارد نشد. در مقاطعی به واسطه تهدیدهای رژیم بعثی و استکبار جهانی در صدد این بودند که انتخابات از بازه زمانی خود به تعویق بیفتد، اما حضرت امام و پس از آن مقام معظم رهبری نگذاشتند این اتفاق رخ دهد. تلاش شد تا به واسطه توطئه دشمنان خدشه‌ای به انتخابات وارد شود، اما رهبری پای رأی مردم ایستادند.
وی اظهار کرد: حفظ آمادگی‌های دفاعی که ابتدای انقلاب امام و پس از آن مقام معظم رهبری تأکید بر آن داشتند، ماندگاری انقلاب را تضمین کرد. یوم‌الله در عراق به دلیل شهدای تربیت شده مکتب انقلاب اسلامی است. کسانی که تلاش می‌کردند در منطقه شعار اصلی انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کنند، نتوانستند. دهه فجر دهه‌ای است که باید با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برای استمرار این حرکت الهی برنامه‌ریزی شود.
احمدی خاطرنشان کرد: عناصری که در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود، خاطرات این انقلاب است. این انقلاب قبل و پس از پیروزی تاکنون خاطراتی تلخ و شیرینی داشته است. از جمله عناصری که باید به آن پرداخته شود، عوامل پیروزی انقلاب است. اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاد آن چیزی که باعث دفع فتنه‌ها شد، حضور مردم و ولایت‌مداری مردم بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: سومین عنصری که باید به آن توجه شود، انقلاب در اوج جوانی است. از ویژگی‌هایی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کردند، انقلاب هیچ‌گاه از شعارهای خود نباید منحرف شود و ظاهر این جوانی در ابعاد مختلف اجتماعی، دفاعی، اقتصادی و ... کاملاً مشهود است. عنصر چهارم که باید توجه کرد، توجه به جوان‌گرایی است. شعار محوری دهه فجر امسال، انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت خواهد بود. همین شعار رویکرد ستاد و برنامه‌های دهه فجر است.
وی ادامه داد: در تمام شهرستان‌های استان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدام به تشکیل ستادهای دهه فجر کرده است. در 50 بخش استان اصفهان، در 107 شهر استان اصفهان و بیش از هزار روستا استان اصفهان، ستادهای دهه فجر تشکیل شده است.
احمدی افزود: رویکردهایی که در بزرگداشت دهه فجر امسال مورد توجه قرار گرفته، استفاده از دیدگاه‌های مردم و استفاده از نظرات جوانان است. به همین دلیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مرکز استان و همه شهرستان‌ها با حضور جوانان نخبه تشکیل شده است. ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر بین مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی، بزرگداشت سردار دل‌ها و همین‌طور دو یوم‌الله (تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا) که سپری کردیم از برنامه‌های دهه فجر امسال است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: 27 کارگروه در استان و در شهرستان‌ها 17 کارگروه تشکیل شده است. هر یک از کارگروه‌ها را به نام یکی از شهدا نام‌گذاری کردیم تا از روح شهدای عزیز برای برنامه‌های دهه فجر کمک بگیریم. امسال مطابق روال سال‌های گذشته، دهه فجر و قبل از آغاز دهه فجر به همت مردم کاشان عطرافشانی مرقد مطهر امام راحل را با گلاب ناب کاشان در تاریخ 11 بهمن‌ماه خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور مسئولان کشوری، استانی و وزرا برگزار خواهد شد. پیش از آغاز دهه فجر انتخاب طرح‌های برتر مساجد و تشکل‌های مردمی در بزرگداشت انقلاب اسلامی انجام می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/123965/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!