پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان:

جهاد دانشگاهی برای کمک به مردم وارد بخش پزشکی شده است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: نهاد جهاد دانشگاهی برای کمک به مردم و ارائه خدمات با کیفیت وارد بخش پزشکی شد و مرکز درمان و مراقبت در منزل نیز در همین پیوند در کلانشهر اصفهان آغاز به کار کرد.

مهدی ژیانپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: نهاد جهاد دانشگاهی در بخش پزشکی فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله تاسیس پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها مانند رویان، ابن سینا، علوم بهداشتی و معتمد و ارایه خدمات از طریق مراکز درمان و مراقبت در منزل و آزمایشگاه طبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی در بخش پزشکی در زمینه‌های سلول بنیادی، نانو فناوری و درمان سرطان‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این بخش‌های پژوهشی تا کنون عملکرد خوبی داشتند و یکی از آنها یعنی پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان، مستقر و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.
ژیانپور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی، نهادی عمومی و غیر دولتی است، تصریح کرد: بار مالی این نهاد بر دوش دولت نیست و تلاش کرده با ارائه طرح‌های مختلف و بدون حاشیه و دور از هیاهو، برنامه‌های خود را اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه طبی جهاد دانشگاهی اصفهان از سال 63 فعالیت خود را با تعرفه‌های دولتی ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان نیز فعالیت خود را از آبان امسال به‌عنوان دومین استان در کشور پس از تهران آغاز کرد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان ادامه داد: این مرکز حدود 20 سال پیش در تهران راه اندازی شد و ما بر اساس سیاست‌های جهاد دانشگاهی و با استفاده از تجربه‌های نخستین مرکز و همچنین با نگاه کیفیت بخشی بیشتر به زندگی مردم، این مرکز را به شکل حقوقی و با اخذ مجوزهای لازم در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی کردیم.
ژیانپور با اشاره به اینکه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان در 2 بخش اصلی مطالعات شهری و درمان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: از نتایج فعالیت مرکز درمان و مراقبت در منزل نیز در آینده می‌توان برای کارهای پژوهشی استفاده کرد هرچند درآمدزایی حاصل از آن با نگاه به مردم نیست.
مدیر مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان نیز در این نشست گفت: خدماتی مانند نمونه‌گیری، توانبخشی، مراقبت از مادران بعد از زایمان و افراد سالمند در این مرکز در سطح کلانشهر اصفهان ارائه می‌شود و مراقبت از بیماران ترخیص شده از بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در برنامه‌های آینده قرار دارد.
محمد خادم‌الفقرا، راه ارتباط با این مرکز را شماره تلفن 36936 اعلام و اضافه کرد: ارائه خدمات درمان و مراقبت در منزل باعث کاهش اضطراب، هزینه‌ها و ترافیک شهری می‌شود.
وی با اشاره به موضوع عدالت درمانی برای بیماران، توضیح داد: در موارد بسیاری شاهد بستری‌های بی مورد در بیمارستان‌های دولتی هستیم و به همین دلیل وزارت بهداشت به دنبال اجرای این سیاست است که ادامه روند درمان برخی بیماران در منزل انجام شود که این کار برای بیمارستان‌ها مشکلاتی در بخش‌های حقوقی، نیروی انسانی و نظارتی به همراه دارد.
خادم الفقرا ادامه داد: به همین دلیل، تفاهم‌نامه‌هایی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با مراکز مراقبت در منزل منعقد شد تا آنها با اعمال نظارت صورت گرفته توسط نهادهای مربوطه در این بخش وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه سیاست جهاد دانشگاهی نیز ورود به این موضوع بود، خاطرنشان کرد: در این پیوند، مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کار خود را از آبان امسال آغاز کرد.
وی با بیان اینکه محافظت از درخواست کنندگان در برابر درمان‌های غیر قانونی و جلوگیری از هرگونه آزار و اذیت برای ارائه‌دهنده و گیرنده خدمات جزو سیاست‌های این مرکز است، اظهار داشت: از حدود 400 درخواستی که در سه ماه گذشته به این مرکز اعلام شده، بیشتر آنها با مشاوره حل و در 15 درصد موارد منجر به ارائه خدمت در منزل شد.
خادم الفقرا با تاکید بر اینکه خدمات این مرکز، اورژانسی نیست، خاطرنشان کرد: ما اگر با درخواست اورژانسی مواجه شدیم آن را به واحد مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گزارش می‌کنیم و از طرفی از اورژانس خواستیم که اگر موارد غیر اورژانسی دارند به ما ارجاع بدهند که این موضوع در حال بررسی است.
مدیر مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان، تعرفه‌های این مرکز را بین دولتی و خیریه‌ها اعلام کرد و گفت: معاونت پرستاری وزارت بهداشت سال گذشته پیشنهاد کرد که ارایه خدمات درمان و مراقبت در منزل زیر پوشش بیمه قرار بگیرد که با توجه به محدودیت‌های مالی فعلی، ممکن است این کار به تعویق بیفتد اما حمایت از اجرای این طرح‌ها برای دولت به صرفه است زیرا بار کاری آن را کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای بخش تحقیقات و توسعه است، تصریح کرد: این مرکز زیر مجموعه معاونت پژوهشی است و می‌توان از اطلاعات آن برای پژوهش‌ها و رصد مشکلات استفاده کرد.
احمد رسالت مسوول فنی مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان نیز یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز را کاهش ورود بیماران بدون مورد به بیمارستان‌ها عنوان و تاکید کرد: وقتی پزشکی داخل منزل بر بالین بیمار قرار می‌گیرد می تواند با خیالی آسوده، راهنمایی و مشاوره کند.
جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در سال 1359 در دانشگاه اصفهان تشکیل شد و دارای معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی است.
برچسب‌ها
سازمان جهاد دانشگاهی اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/123952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان

ادعای حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران + جزئیات

خبر فوری: اخبار شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان / حمله اسرائیل صحت دارد؟

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

امینت کامل در شهر و استان اصفهان برقرار است

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

وضعیت آرام در حوالی پایگاه هشتم شکاری اصفهان

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

اعلام آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان

جزییات فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان | زیرپرنده‌ها کی وارد آسمان اصفهان شدند؟

خبرنگار حاضر در اصفهان: شهر در امنیت و آرامش کامل است

شنیده شدن چند صدای انفجار توسط شهروندان در اصفهان

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان/نشانی از انفجار و تخریب نیست

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / نشانی از انفجار و تخریب نیست

حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور

فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان | ببینید

شنیده شدن چند صدای انفجار در آسمان اصفهان

وضعیت کنونی شهر اصفهان

علت صدای انفجار در اصفهان اعلام شد

تصاویری از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تأسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

آرامش شهر اصفهان در شبکه‌های اسرائیلی

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد