پیام سپاهان

آخرين مطالب

تولید تجهیزات پزشکی از زمینه‌های اولویت‌دار استان است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تولید تجهیزات پزشکی از زمینه‌های اولویت‌دار استان است که باید با دید صادرات‌محور به آن نگریسته شود.

سیدحسن قاضی عسکر عصر چهارشنبه در نشست خبری افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات وابسته و دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو در سالن همایش های نمایشگاه های اصفهان گفت: امروز در برابر جنگ اقتصادی دشمن باید با دفاع دانش‌بنیان از ظرفیت‌های داخلی در تولید تجهیزات پزشکی که از زمینه‌های اولویت دار استان است، استفاده کنیم و در این زمینه دید صادرات‌محور به‌ویژه برای منطقه "اوراسیا" داشته باشیم.
وی افزود: صرف هزینه 15 هزار میلیارد تومانی در سال برای بیمه سلامت نشان می‌دهد که می‌بایستی در این حوزه حساب‌شده گام برداریم و به کمک صنایع تجهیزات پزشکی و صنایع با فناوری بالا، برای خیل عظیم دانش‌آموختگان خود، اشتغال مولد ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اکنون آمار اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها خوب نیست و توجه به چنین صنایعی علاوه برآنکه می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان اشتغال ایجاد کند می‌تواند موجب توزیع ثروت و عدالت اجتماعی نیز شود.
وی اظهار داشت: به ازای هر یک میلیارد دلار واردات 50 هزار فرصت شغلی به خارج منتقل می‌شود و در شرایط فعلی که ارز ارزان براحتی در اختیار واردکنندگان قرار نمی گیرد، تولیدکنندگان می‌توانند از این وضعیت به نفع رونق تولید داخلی استفاده کنند.
وی با اشاره به حضور 400 روزه خود در استانداری اصفهان اظهار داشت: تولیدکنندگان باید هدف خود را صادرت قرار دهند و اکنون شرایط خوبی برای صادرات تولیدات ایرانی به منطقه "اوراسیا" فراهم شده است و استانداری به صورت کامل از تولیدکنندگان حمایت می‌کند و در این راستا کارگروه خبرگان بانکی توسط استانداری تشکیل شده تا موانع بانکی در راه تولید را از بین ببرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان نیز در نشست خبری نمایشگاه‌های صنایع پزشکی و دارو گفت: قانون تاکید کرده است که تمام افرادی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند، از سوی سازمان بیمه سلامت بیمه شوند و تاکنون به این منظور 80 درصد افراد به صورت رایگان بیمه سلامت شده‌اند.
دکتر حسین بانک افزود: با توجه به آنکه 80 درصد افراد به‌صورت رایگان بیمه سلامت شده‌اند و دولت دوسوم هزینه بیمه سلامت کارمندان خود را که دارای بیمه سلامت هستند، پرداخت می کند، هزینه‌های این بیمه بر دوش دولت است و تنها کسانی که دارای بیمه ایرانیان هستند تمام سهم بیمه خویش را می پردازند و تعداد این گونه افراد در استان حدود هفتاد هزار نفر است که در مقایسه با کل بیمه شدگان استان، رقم اندکی است.
وی یادآور شد: بودجه تخصیصی برای بیمه سلامت در کل کشور سالانه حدود 15 هزار میلیارد تومان است که برآورد می‌شود در سال جاری سهم استان 700 تا 750 میلیارد تومان است.
بانک ادامه داد:40 درصد این بودجه صرف هزینه‌های دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود و در استان اصفهان حدود دویست میلیارد تومان در بخش بیمه سلامت برای دارو و تجهیزات پزشکی صرف می شود.
وی یادآور شد: در سال‌های اخیر شاهد موفقیت زیادی در زمینه تولید دارو بوده‌ایم ولی هنوز در مورد داروهای گرانقیمت جای کار زیادتری وجود دارد و نمایشگاه صنایع و تجهیزات پزشکی و دارو اصفهان می‌تواند مقدمه‌ای بر افزایش تولیدات کیفی در این حوزه باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در نشست خبری نمایشگاه‌های صنایع پزشکی و دارو گفت: ارزش بازار دارو در کل کشور سالانه حدود چهار و نیم میلیارد دلار و ارزش بازار تجهیزات پزشکی حدود دو و نیم میلیارد دلار در سال است که تنها 40 درصد آنها تولید داخل است که باید تلاش شود این میزان افزایش یابد.
دکتر ابوالفضل اصلانی افزود: در استان 70 شرکت تولیدی و 20 شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی و 60 شرکت دارویی فعال هستند و اصفهان قطب تولید منسوجات پزشکی در کشور است و در تولید تجهیزات توانبخشی و فیزییوتراپی همواره شاخص بوده است.
وی یادآور شد: صنایع تولیدات تجهیزات پزشکی، به‌عنوان یک صنعت پاک می‌تواند مورد توجه سیاستگذاران استان قرار بگیرد و اصفهان می‌تواند قطب تولید تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی شود.
وی ادامه داد: سازمان غذا و داروی علوم پزشکی استان با تمام اختیارات خود به افزایش کیفیت نمایشگاه صنایع و تجهیزات پزشکی و داروسازی این استان کمک می‌کند تا نام اصفهان در این زمینه ماندگار شود.
وی تصریح کرد: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی به انسجامی که در زمینه تولید دارو وجود دارد، نرسیده ایم و بسیاری از تولیدکنندگان هنوز در سامانه imed (سامانه پایش اطلاعات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی) ثبت نام نکرده اند.
مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 110 برند برتر در زمینه صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی برگزار می‌شود و از جمله نمایشگاه‌های موفق استان در سال های گذشته بوده است.
مجید نایب‌زاده افزود: رویکرد نمایشگاه پزشکی اصفهان به‌سوی صنعتی بودن تغییر کرده و اکنون شاهد حضور تولیدکنندگان برتر صنایع و تجهیزات پزشکی کشور در این رویداد نمایشگاهی هستیم.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات وابسته و دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو امروز با حضور مسوولان استانی در اصفهان گشایش یافت.
این 2 نمایشگاه در فضای بیش از هشت هزار و 500 مترمربع با حضور بیش از 110 شرکت برتر داخلی و برخی نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی، از دوم تا پنجم بهمن‌ در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان اصفهان دایر است.
برچسب‌ها
تجهیزات پزشکی اصفهان صنایع دارویی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/123540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)

جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا 5 درجه خنک‌تر می‌شود

سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان

انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان

تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان

ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان

گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

کشف صد هزار حلزون در شهرضا

جاری شدن روان‌آب در اردستان

بارش شدید باران و سیل در زواره

اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما 5 درجه‌ کاهش دارد

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه

امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده (عکس)

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان انتخاب شد

بارش شدید باران در نطنز سیل به راه انداخت

تمامی تأسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

متروی بهارستان نیازمند 4هزار میلیارد تومان اعتبار است

جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی

وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان

پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز

اجرای 30 برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر

جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس300 اصفهان

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند