پیام سپاهان

آخرين مطالب

جعفری:

برای کمک به نسل آینده در کنار فدراسیون خواهم بود ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -  آریا جعفری ملی پوش اصفهانی آبهای خروشان با ارسال پستی در صفحه اینستاگرام خود از دنیای رقابت‌های تیم ملی خداحافظی کرد، اما گفت که برای کمک به نسل آینده ورزشکاران رشته خود در کنار فدراسیون خواهد بود.

آریا جعفری در خصوص تصمیم خداحافظی از تیم ملی گفت: از سال 1384 تا کنون عضو تیم ملی در رشته آب‌های خروشان بودم و تنها ورزشکاری بودم که از رده جوانان در رده بزرگسالان عضویت داشتم، چرا که در گذشته تیم‌های ملی جوانان و امید نداشتیم و در سال‌های اخیر این رده‌های سنی ایجاد شده است. نایب قهرمانی مسابقات آسیا در رشته آب‌های خروشان در اندونزی، مدال برنز مسابقات آسیایی خروشان در کشور چین، سومی در مسابقات اسلالوم آب‌های خروشان در کشور تایلند و چند مقام دیگر در مجموع 27 مدال قهرمان کشوری، آسیا و جهانی از جمله افتخارات ورزشی من در رشته قایقرانی در سطح حرفه‌ای ملی در این سالها بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه رشته ما رشته المپیکی است و باید در داخل پیست استاندارد تمرین کنیم و 90 درصد کشورهایی که در این رشته فعال هستند یا پیست‌های استاندارد دارند و یا ورزشکاران آن‌ها در کشورهایی که این امکانات را دارند در حال تمرین هستند. در ایران سالها است این رشته فعال است و یک رشته المپیکی است و مدال آوری خوبی دارد، اما هنوز یک پیست استاندارد و مناسب در سطح کشور نداریم. این در حالی است که در کشور رودخانه‌های بسیار خوبی داریم که حتی پتانسیل مسابقات قهرمانی جهان را دارند.
وی ادامه داد: وزارت ورزش در این زمینه بودجه خاصی اختصاص نمی‌دهد و فدراسیون هم در توانش نیست که چنین کاری انجام دهد. امسال ما انتخابی مسابقات 2020 المپیک توکیو را داریم، تمام رقبای ما مثل تایلند، چین تایپه، کره، قزاقستان و ازبکستان در کشورهای اروپایی و یا کشورهایی که پیست استاندارد خوبی دارند تمرین می‌کنند. چین تایپه و ازبکستان در استرالیا در حال تمرین هستند و یا برخی از کشورهای اروپایی چون آب و هوای استرالیا فصل گرم است و هوای خوبی دارد. برخی دیگر از کشورها در پیست‌های استاندارد ژاپن که میزبان مسابقات است در حال تمرین هستند و یا کشورهایی که در پیست استاندارد و مصنوعی امارات در حال تمرین هستند که فصل زمستان بیشتر کشورهای اروپایی که خودشان پیست‌های استاندارد و خوبی هم دارند در امارات در این پیست به تمرین می‌پردازند.
ملی پوش سابق آب‌های خروشان کشورمان خاطر نشان کرد: رشته ما رشته‌ای است که ورزشکاران آن باید مرتب تمرین داشته باشند و در مسابقات شرکت کنند. اما متاسفانه ما در رودخانه تمرین می‌کنیم، پیستی که نیاز داریم خودمان می‌بندیم، در حد 150 متر یا 200 متر دروازه می‌بندیم روی رودخانه به کمک هیئت استانی که میزبان اردو است، سنگ‌های کف رودخانه را جا به جا می کنیم، کف رودخانه را مناسب سازی می کنیم برای یک اردوی بیست روزه، حالا اگر اردوی بعدی در همان استان باشد باز هم خوب است اما اگر محل اردو عوض شود، دوباره این مراحل تکرار می‌شود.
جعفری گفت: این کارها هیچ رمق و امیدی برای ورزشکاران نمی‌گذارد، وقتی می‌بیند رقبایش در چه شرایطی هستند و او چه شرایطی دارد. در هر صورت من به شخصه با توجه به این شرایط ترجیح دادم اگر برای من هزینه‌ای به عنوان ورزشکار می‌شود برای تمرین و با اعزام به مسابقات زمانی که می دانم در شرایط نابرابر تمرینی هستم و شانسی برای کسب سهمیه ندارم این هزینه انجام نگیرد، چون این پول بیت المال است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی که در جامعه وجود دارد، افزود: درست است من یک ورزشکار هستم، اما مسئولیت اجتماعی هم به عنوان یک فرد از جامعه بر دوش خودم احساس می‌کنم، زمانی که می‌بینم هموطنم در سطل زباله خم می‌شود برای یافتن مواد خوراکی نمی‌توانم بی خیال باشم. هر روز وضعیت اقتصادی بدتر می‌شود، اما نمی‌توانم، بگویم من ورزشکارم و باید تنها ورزشم را انجام دهم و بی خیال این مسائل باشم و به فکر مدالم باشم.
وی تصریح کرد: ترجیح دادم که خود را کنار بکشم، تا اگر فرد دیگری جایگزین من شود، شاید بتواند و دوست داشته باشد که به تمرینات ادامه دهد و در خدمت تیم ملی باشد. نظر هر کسی قابل احترام است، نایب رئیس فدراسیون و مربیان وقت تیم ملی که در دعوت شدن من به تیم ملی نقش داشتند در جریان این تصمیم قرار داشتند و به آن احترام گذاشتند و از آن‌ها تشکر می‌کنم که درکم کردند. سالها در خدمت تیم ملی بودم و این افتخار را داشتم که با پیراهن مقدس کشورم در مسابقات مختلف شرکت کنم.
نایب رئیس قهرمان آسیا در رشته آب‌های خروشان در خصوص بازخوردهایی که بعد از خداحافظی از تیم ملی داشت، گفت: متاسفانه عده‌ای فکر کردند برای مهاجرت و یا پناهندگی و یا اینکه بخواهم از آب گل آلود ماهی بگیریم بوده است که این افکار واقعاً ناراحت کننده است.
وی افزود: فرصت‌های زیادی برای رفتن داشته و دارم، اما هیچ گاه نکردم و در حال حاضر هم چنین تصمیمی ندارم، اگر چنین تفکری داشتم، می‌توانستم از ایران بروم و تمام کارهایم را انجام دهم و بعد این موضوع را اعلام کنم، اما ترجیح دادم در کنار مردم کشورم باشم و حتی به هم تیمی‌هایم کمک کنم بعد از خداحافظی. در هر صورت بازخوردهای مثبت و منفی زیادی بود که من به همه نظرات احترام می‌گذارم.
جعفری در ارتباط برنامه‌های آینده‌اش گفت: درست است از دنیای ملی جدا شدم، اما برنامه‌های حرفه‌ای‌ام را ادامه می‌دهم، با فدراسیون در ارتباط هستم که بتوانم در بخش استعدادیابی و تیم‌های پایه به فدراسیون کمک کنم.
ملی پوش سابق آب‌های خروشان کشورمان خاطر نشان کرد: در رشته آب‌های خروشان مسابقات مختلفی در طول سال در کشورها برگزار می‌شود، بخشی که مربوط به تیم‌های ملی می‌شود که دیگر اعزامی نخواهم داشت، اما در مسابقات آزادی که وجود دارد می‌توانم با هزینه شخصی شرکت کنم که البته این مساله هم در شرایط اقتصادی فعلی امکان پذیر نیست، چرا که برای هر مسابقه‌ای که بخواهم شرکت کنم بین 15 تا 20 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.
  آریا جعفری ملی پوش تیم آب های خروشان واسلالوم با انتشار پستی پس از 14 سال از تیم ملی خداحافظی کرد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/123212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه