پیام سپاهان

آخرين مطالب

در صد و دهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

نصر: از برخی رد صلاحیت شدگان چیزی جز خیر ندیده ایم سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز درحالی برگزار شد که شهردار اصفهان با حضور در این جلسه، لایحه بودجه سال 99 شهرداری را به شورای شهر تقدیم کرد تا در فرصت قانونی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. در این جلسه همچنین بر بازگشت برخی افرادی که در مرحله اول رد صلاحیت شده اند، به عرصه انتخابات تاکید و عنوان شد که نباید حق و حقوق افرادی که جز خیر از آنها ندیده ایم، تضییع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، با اشاره به این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) که هرکسی استبدار رأی داشته باشد به هلاکت می رسد، گفت: شاید توصیه به فعالیت های شورایی و تاکید بر مشورت در آموزه های دینی ما به خاطر همین دوری از استبداد رأی است تا عقول را در کنار هم جمع و از اندیشه ها بهره برداری کنیم که در این صورت جلوی خطای بیشتری را می گیریم.
به گزارش ایسنا، علیرضا نصر اصفهان با اشاره به اینکه تجربه گرانبهایی در امر شوراها داریم، افزود: شورای آموزش و پرورش نیز با این هدف شکل گرفته تا افراد موثق و کارآمد مطابق با الزامات قانونی در این شورا حضور پیدا کرده و به آموزش و پرورش کمک می کنند که امیدواریم روز به روز شاهد هم افزایی بیشتر در شورای آموزش و پرورش اصفهان باشیم.
توصیه به فعالیت های شورایی برای دوری از استبداد رأی
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های موجود در شهر بیشتر استفاده شود تا زمینه وحدت و همدلی برای انجام کارهای بزرگ فراهم شود.
نصر در ادامه با اشاره به اقامه خطبه های نماز جمعه هفته گذشته از سوی مقام معظم رهبری، گفت: یکی از فرمایشات ایشان، ضرورت وحدت و همدلی بیشتر بود. براین اساس همگی وظیفه داریم با وحدت و همدلی، شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنیم.
فراهم کردن زمینه بازگشت کسانی که در مرحله اول تایید نشدند به صحنه انتخابات
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تا فرصت از دست نرفته باید زمینه حضور کسانی که جزو افراد موثق هستند اما در مرحله اول تایید نشدند، در این انتخابات فراهم شود.
وی با بیان اینکه برخی از این افراد استحقاق این را دارند که در مورد آنها اعتراف کنیم چیزی جز خیر از آنها ندیده ایم، تصریح کرد: برخی از این افراد جزو افراد سالم و صالحی هستند که خود را وقف انقلاب و نظام اسلامی کرده و بعضی از جانبازان دفاع مقدس هستند و حضور این افراد در مجلس شورای اسلامی می تواند کارآمد باشد.
نصر با تاکید براینکه نباید خدای ناکرده حق و حقوقی از کسانی که با انگیزه خدمت به نظام و مردم به میدان انتخابات آمده اند تضییع شود، گفت: تا دیر نشده باید شاهد بازگشت این افراد به صحنه انتخابات باشیم.
وی در ادامه با قدردانی از مردم اصفهان برای حضور در مراسم تشییع جانباختگان سانحه هوایی در اصفهان، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه خاطر مردم مکدر شده بود اما حضور باصلابتی در مراسم تشییع این عزیزان داشتند.
نصر همچنین از شهرداری اصفهان برای حضور در مناطق سیل زده قدردانی کرد و گفت: مردم اصفهان نیز همچون همیشه آماده یاری سیل زدگان هستند.
بررسی و تصویب نهایی بودجه سال 99 شهرداری تا پایان بهمن
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه امروز لایحه بودجه سال 99 شهرداری اصفهان کلید می خورد، اظهارکرد: با قرائت لایحه بودجه، به کمیسیون های تخصصی ارائه می شود و بعد از آن در جلسه تلفیق رسیدگی می کنیم.
نصر اعلام کرد: بررسی بودجه در کمیسیون های مختلف از فردا در دستور کار قرار می گیرد و بعد در جلسات تلفیق بررسی می شود که امیدواریم در 27 بهمن بررسی بودجه نهایی را در جلسه علنی شورای شهر داشته باشیم و قبل از پایان بهمن بودجه را مصوب کنیم.
کوتاهی دستگاه های مسئول در اجرای قانون هوای پاک
در ادامه این جلسه، امیر احمد زندآور با اشاره به روز ملی هوای پاک، گفت: در فصل زمستان که آلودگی هوا افزایش می یابد باید اقداماتی برای مقابله با آلودگی هوا انجام دهیم، از جمله توسعه حمل و نقل عمومی تا شهروندان به جای وسایل نقلیه شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اگر روند آلوده کردن هوا به همین ترتیب ادامه یابد به زودی شاهد نابودی محیط زیست خواهیم بود، افزود: ساخت کارخانه ها در خارج از شهر، استفاده از انرژی پاک، ایجاد و توسعه فضای سبز و استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل با آلودگی کمتر از اقداماتی است که می تواند از آلودگی هوا جلوگیری کند.
این عضو شورای شهر به تصویب قانون هوای پاک سال در سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این قانون به درستی اجرا شده بود امروز شاهد آلودگی هوا نبودیم، این درحالی است که تمام اشخاص، دستگاه ها و موسسات دولتی و خصوصی موظف به رعایت این قانون هستند.
وی با تأکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، افزود: اجرای طرح معاینه فنی خورودها، ممنوعیت استفاده از مازوت و تولید بنزین یورو 4 گام هایی بود که برای کاهش آلودگی هوا برداشته شد، ولی هنوز مشکل عمده، عدم همکاری بین بخشی است، به طوری که تاکنون بسیاری از دستگاه ها کوتاهی کرده و یا اقدامات خود را به گردن هم انداخته اند و هوای شهر روز به روز آلوده تر شده است.
وی همچنین به اجرای طرح قصه آدم و هوا طی 33 روز در اصفهان اشاره کرد و افزود: برنامه های فرهنگی بخش مهمی در جهت آگاه سازی شهروندان است، چون معتقدیم اگر شهروندان با مدیریت شهری همکاری داشته باشند، رسیدن به شهر پاک و بدون آلودگی دور از دسترس نیست.
مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های کارآفرینی
کوروش خسروی عضو دیگر شورای شهر اصفهان هم در نطق خود اظهارکرد: اگر فعالیت های کارآفرینی را به عنوان جنبش های اجتماعی در نظر بگیریم می بینیم که تعداد کسانی که در زمینه کارآفرینی در شهر فعالیت می کنند به صد نفر هم نمی رسد که زنگ خطری است و باید زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جنبش کارآفرینی در حال تبدیل شدن به نوعی مشارکت عمومی مردم است، گفت: این موضوع نه فقط منجر به توسعه، که منجر به عدالت هم خواهد شد.
وی با اشاره به جنبش کارآفرینی اصفهان، گفت: باشگاه مشاوران در اتاق بازرگانی اصفهان فعال است و اطلاع رسانی عمومی این جنبش آغاز شده که گام اول معرفی باشگاه مشاوران است تا رویدادی برای استفاده همه و رشد کسب و کارهای نوین و خلاق باشد.
هشدار نسبت به خطر دروغگویی که ریشه بسیاری از مشکلات بوده و جامعه را ویران می کند، توجه به پیرایش شهری، تعداد بالای واحدهای تجاری در اصفهان و اعمال محدودیت در احداث واحدهای تجاری در برخی نقاط شهر، لزوم اشراف به میزان تخصیص، تأمین اعتبار و گزارش هزینه ها و داشتن اطلاعات لازم، پیگیری احقاق حق مردم و علاقه‌مندان فوتبال برای میزبانی مسابقات از تذکرات اعضای شورای شهر در این جلسه بود.
در این جلسه همچنین، لایحه دو فوریتی نامگذاری مجموعه پل های روبروی کارخانه قند به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با رأی اعضای شورا تصویب شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/123161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم

تخصیص 550 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان

انسداد 20 محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان

روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم

کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان

محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم

وظایف فرهنگی23 دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در 30 فروردین

راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم

سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود

برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان

تحویل 450 کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

معدوم کردن 6 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

مورایس: لیاقت برتری در دربی اصفهان را داشتیم

مراسم رژه نیروهای مسلح دراصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام