پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

نیروگاه‌های اصفهان اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارند گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر صدور اجازه استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت گفت: نیروگاه‌های اصفهان به هیچ عنوان اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

 محمدرضا حبیبی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان پیرامون دستاوردهای سفر رئیس دستگاه قضا به استان اصفهان، با اشاره به دو روزه بودن سفر آیت الله رئیسی به اصفهان، این سفر را یکی از پربرکت‌ترین سفرهای استانی رییس قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین موضوعی که در سفر آیت الله رئیسی به اصفهان باید به آن اشاره کرد دلگرمی و نشاط پرسنل قضایی استان است و آثار خوبی را در این زمینه مشاهده کرده‌ایم.
وی افزود: سفر معاونین رییس قوه قضاییه به شهرستانها و دیدارهای مختلفی که داشتند فرصتی برای بررسی مشکلات، نواقص و کاستی‌ها و نیازهای استان در عرصه قضایی و دستگاه‌های قضایی بود که این مسأله را هم باید از دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی عنوان کرد.
مشکلات کلان فعالان اقتصادی با قول مساعد رسیدگی آیت الله رئیسی همراه شد
حبیبی با اشاره به نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این نشست فعالان اقتصادی استان مسائلی را مطرح کردند که باید در سطح کشوری و در سطح سران قوا مورد بررسی قرار می‌گرفت و رییس دستگاه قضا نیز قول مساعد نسبت به پیگیری این مسائل دادند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از دستور رئیس دستگاه قضا برای تشکیل شورای حل اختلاف سازشی و صلحی میان فعالان اقتصادی خبرداد و تصریح کرد: این شورای حل اختلاف با حضور فعالان اقتصادی بزودی افتتاح خواهد شد و در حل اختلافات میان آنها و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی بازدیدی چند ساعته از زندان مرکزی اصفهان داشت که آثار و دستاوردهای ارزنده‌ای به دنبال داشته است، بیان داشت: در این بازدید رئیس دستگاه قضا شخصاً با زندانی‌ها گفتگو و دیدار داشت و حدود 300 نفر از زندانیان که شرایط عفو داشتند شناسایی و به کمیسیون مربوطه معرفی شدند و پرونده آنها به کمیسیون مرکزی ارسال شد و با دستور رییس قوه قضاییه مقرر شد با این پرونده‌ها را رأفت و اغماض بیشتری برخورد شود.
کاهش زندانیان مهریه به کمتر از 100 نفر
حبیبی به قانون منع زندانی شدن بدهکاران مهریه اشاره کرد و گفت: بیش از 300 نفر زندانی مهریه داشته‌ایم که اکنون این تعداد به کمتر از 100 نفر رسیده است، تأکید رئیس دستگاه قضا بر این است که از تعداد زندانیان کاسته شود و تنها افراد خطرناک برای جامعه زندانی شوند. همچنین 10 میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات زندان اصفهان از سوی رییس قوه قضاییه اعتبار در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: در زمینه تأمین وثیقه یا کفیل هم شخص رییس قوه قضاییه تأکید کرده است در صورتی که افراد امکان تأمین وثیقه دارند به زندان فرستاده نشوند و همکاری های لازم با آنها انجام بگیرد تا با تأمین وثیقه از بازداشت خارج شوند و تنها در صورت قطع امید برای تأمین وثیقه زندانی شوند.
نشست صمیمی رئیس قوه قضاییه با کشاورزان استان اصفهان
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه نشست صمیمی رییس قوه قضاییه با کشاورزان استان اصفهان و تصمیمات اتحاذ شده در این نشست از دستاوردهای سفر استانی آیت الله رئیسی به اصفهان است، تصریح کرد: در این نشست تشکیل شورای حل اختلاف کشاورزان یکی از دستاوردهای این نشست بود همچنین مقرر شد برای حل مشکلات زاینده رود که استان های مختلفی را درگیر کرده است کمیته ای با حضور معاون قوه قضاییه تشکیل شود.
حبیبی با اشاره به تخصیص 90 میلیارد تومان به دستگاه قضایی استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم استان اصفهان کمبود شدید نیرو است که کمتر از 10 روز بعد از سفر آیت الله رئیسی احکام استخدامی 100 نفر از کسانی که در آزمون استخدامی دستگاه قضایی شرکت کرده بودند صادر شد و تا پایان سال احکام 240 نفر دیگر هم صادر خواهد شد، همچنین 114 قاضی نیز به مراجع قضایی استان تا پایان سال آینده افزوده خواهد شد.
نیروگاه‌های اصفهان اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارند
وی پیرامون برخی شایعات مبنی بر صدور اجازه استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت، خاطرنشان کرد: حدود دو هفته پیش مکاتباتی از سوی نیروگاه ها با دادستان کل کشور برای فک پلمپ شیرهای سوخت مازوت و استفاده از آن صورت گرفت که دادستان نیز به مراجع قضایی چند استان دستور بررسی این مسأله را صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه افزود: برخی نیروگاه‌ها اینگونه تلقی می کردند که این دستور بررسی به معنای مجوز فک پلمپ است، با برگزاری جلساتی در استان امکان استفاده از مازوت با توجه به شرایط آب و هوایی اصفهان رد شد و واضح است که با این همه مشکلات آلودگی هوا امکان استفاده از مازوت که آلودگی‌های بسیاری را به دنبال دارد برای اصفهان وجود نداشته و با درخواست بنده مدیرکل محیط زیست نسبت به بازرسی نیروگاه‌ها اقدام و مشخص شد نیروگاه‌ها از این سوخت استفاده نمی کنند و فک پلمپی در این زمینه صورت نگرفته است.
نیروگاه در زمینه تولید برق مشکلی ندارد/کمبود گاز نباید بهانه استفاده از مازوت شود
وی با بیان اینکه نیروگاه‌ها احتمال افزایش سرما و کاهش فشار گاز به دنبال بالا رفتن مصرف گاز کاهش تولید برق ناشی از این مشکل را دلیل خود برای استفاده از مازوت عنوان می کنند، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد نیروگاه در زمینه تولید برق مشکلی ندارد و مسؤولان نیز معتقد هستند با مشکل افت فشار گاز مواجه نخواهیم شد.
حبیبی خاطرنشان کرد: بنده از طرف مردم و به نمایندگی از مردم جهت دفاع از حقوق عمومی و حفظ سلامت جامعه گفتم حتی اگر افت فشار گاز صورت بگیرد و با مشکل تولید برق مواجه شویم و حتی ناچار به قطعی یا جیره بندی برق شویم مشکلات آن برای مردم بسیار کمتر از آلودگی خطرناکی است که مصرف مازوت در نیروگاه به دنبال دارد و به نظر من مردم میان قطعی برق و حفظ سلامت خود، قطعاً سلامتی خود را در نظر خواهند گرفت.
آماری از تعداد کشته شدگان به ما ارائه نشده است
وی پیرامون بازداشت شدگان و کشته‌های اغتشاشات اخیر اظهار کرد: آماری از تعداد کشته شدگان به ما ارائه نشده است و اما مسأله این است که نحوه تصمیم گیری برای افزایش قیمت سوخت صحیح نبود و اعتراضات مردم نیز به حق بود اما اغتشاش‌گران تلاش کردند تا از شرایط پیش آمده سوء استفاده کنند.
رییس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر جدا شدن صف مردم از آشوبگران، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در جریان اغتشاشات بازداشت شدند در همان روزهای اول آزاد گشتند چرا که اغفال، جوگیری و فریب خوردگی آنها برای ما مشخص شد و اکنون به اندازه تعداد انگشتان دست افرادی که لیدر و شاخه‌های اصلی اغتشاشات بوده‌اند در بازداشت هستند و دادگاه برخی از این افراد با حضور اصحاب رسانه و به صورت علنی برگزار خواهد شد.
بیش از 100 قبضه اسلحه در استان کشف و ضبط شد
حبیبی خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخست اغتشاشات بیش از 100 قبضه اسلحه در استان کشف و ضبط شد، اینکه آماری از کشته‌ها ارائه نشده است می‌تواند به دلیل این باشد که برخی از این کشته شدگان از مردم عادی و از سوی اغتشاش‌گران مسلح به شهادت رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بسیار سازنده و مهم است، عنوان کرد: انتخاب صحیح و حضور همگانی موضوع بسیار مهمی است، مجلس شورای اسلامی از ارکان مهم نظام است و مردم باید با حضور پرشور خود انتخابات خوبی را رقم بزنند.
انگلیس خیرخواه مردم نیست
حبیبی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود برخی افراد رد صلاحیت شدند صحیح نیست بلکه صلاحیت آنها برای کاندیدا شدن در انتخابات احراز نشده است؛ عدم احراز صلاحیت یک نفر در عرصه‌ای به منزله ناصالح بودن او و نداشتن صلاحیت برای حضور در عرصه‌های دیگر نیست، کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده است از فرصت اعتراض قانونی می‌توانند استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان به عدم همراهی مردم با فراخوان دشمنان خارجی و ضدانقلاب به منظور اغتشاش به هبانه حادثه سقوط هواپیما اشاره کرد و گفت: تنها افرادی که زیر پرچم انگلیس و آمریکا و آل سعود هستند و تعداد بسیار کمی هم دارند از این فراخوان‌ها استقبال کردند.
وی با اشاره به حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات اخیر در تهران و تحریک مردم به اغتشاش، گفت: انگلیس هرگز خیرخواه مردم نبوده است که اگر انگلیس خیرخواه مردم بود سفیر این کشور به عنوان لیدر اغتشاش‌گران بازداشت نمی‌شد، مراجع ذی ربط افراد و کانال‌ها و پیج‌هایی که دعوت به اغتشاش می‌کنند را زیر نظر داشته و در صورت لزوم با آنها برخورد قاطعانه‌ای صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/122558/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای اصفهان و 6 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

آغاز رقابت 64 هزار و 719 داوطلب در استان اصفهان

هوای اصفهان و 5 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار دارد

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید