پیام سپاهان

آخرين مطالب

مراسم یادبود جانباختگان هواپیمای اوکراین در دانشگاه اصفهان برگزار شد

تحلیل مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اصفهان از وقایع اخیر و نحوه مواجهه با آن علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مراسم یادبود جانباختگان هواپیمای اوکراینی در مسجد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، امروز -یکشنبه 22 دی ماه- در این مراسم، با عرض تسلیت به بازماندگان حادثه هواپیمای اوکراین، اظهار کرد: ای کاش در یک فضای این چنین غمگین در کنار هم جمع نمی‌شدیم و ای کاش دلیل گرد هم آمدن ما در کنار هم برگزاری مراسمی همچون ازدواج دانشجویی، جشن فارغ التحصیلی و مسایل شادی از این دست بود، نه اینکه هر هفته به دلیل اتفاقات ناگوار دور هم جمع شویم و سوگواری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین میثم شریف اصفهانی، افزود: اتفاقاتی که در هفته های اخیر در ایران رخ داده، هر یک اتفاق، برای غم یک سال یک ملت کفایت می کند، اما ایران امروز پشت سر هم داغدار می شود و مردم بیش از پیش کامشان تلخ می شود.
وی با بیان این‌که هنوز غم از دست دادن شهید حاج قاسم را هضم نکرده بودیم که با خبر جان باختن عزیزانمان در کرمان مواجه شدیم. هنوز در شوک این خبر بودیم که دو خبر با هم، باز هم ما را در شوک فرو برد؛ اول سیلی که نظامیانمان به آمریکا زدند و دیگری سقوط هواپیما و جان باختن بسیاری از هموطنانمان در پی این حادثه.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تلخی این اتفاق وقتی دوچندان شد که این رخداد به دلیل اشتباه نیروهای خودی اعلام شد، تصریح کرد: اکنون حال پدری را داریم که بچه های خود را به مسافرت برده و در اثر یک اشتباه و تصادف فرزندانش را از دست داده است.
شریف ادامه داد: این غم به فرموده مقام معظم رهبری "غمی مضاعف است". توالی این اتفاقات در کشور مردم را داغدار کرده و در این میان ظرفیت جامعه بسیار مهم است. مگر یک جامعه چقدر می تواند تحمل کند؟
وی فرهیختگی مردم و لطف حضرت ولی عصر (عج) را موجب حفظ نظام دانست و گفت: این اتفاقات برخی به دلیل بی تدبیری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در حادثه کرمان مسئولان باید می دانستند حجم جمعیت بسیاری که در اهواز، مشهد و تهران جمع شده بودند، حضور خواهند داشت و اکنون سوال این است که چرا پیشگیری نکردند؟ همه از مسئولان رده پایین تا رده بالا، مسئول این بی تدبیری هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تاکید کرد: علت این وقایع و به طور ویژه به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی با دخالت دست پلید آمریکاست که رئیس جمهور این کشور آن قدر وقیح شده که به صراحت به آن اذعان می کند. لذا باید گفت ننگ به جهانی که گردن کلفت آن آدم بی سروته و قماربازی مانند ترامپ است.
شریف تاکید کرد: اکنون مردم جامعه گلایه دارند که این گلایه از چند محور قابل بررسی است. این اتفاق افتاد و در جواب به حق مردم نیز نظامیان عملیات موشکی انجام دادند. ما این را قبول داریم و قدردان هستیم. می پذیریم تیم پدافند ما جوان است و حتی می پذیریم در چند سال گذشته وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. هنوز یکسال از ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا نگذشته است و امروز به پشتوانه این نیروهای ما هیچ کس نمی‌تواند از مرز هوایی به ما حمله کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، با بیان این مطلب که گاهی اوقات اشتباه یک تیم بسیار سنگین است و اکنون این اشتباه در زمان بسیار بدی اتفاق افتاد، افزود: هر چه بگوییم استکبار جهانی و هر چه بگوییم سیستم جوان است، باز هم نمی توان بی‌تدبیری را کتمان کرد؛ چرا حداقل پروازها با تاخیر انجام نشد؟ اینها مسائلی است که مردم به حق گلایه دارند و باید به آن پاسخ داده شود.
شریف اضافه کرد: اکنون از یک سو خون به ناحق ریخته جوانان است و از سوی دیگر عواطفی است که در عموم مردم ایجاد می شود. سوال این است که چرا باید چنین اشتباهی در این موقعیت بد اتفاق بیفتد؟
وی گلایه دوم مردم را این چنین اعلام کرد که مردم می گویند چرا نامحرمیم و دیر به ما اطلاع دادند؟ برخی می گویند ترامپ از کجا می دانست شاید دستی در کار است. چرا مردم باید بی خبر باشند و چرا مردم از رسانه بی اعتماد شده‌اند؟
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اینکه تا چند ساعت این موضوع اعلام نشود طبیعی است. نهایت 24 ساعت قابل پذیرش است. زیرا باید تحقیقات به درستی انجام می‌شد. اما بیش از این تعلل واقعا بجا نبود.
شریف با طرح این پرسش که چرا مردم باید بگویند اگر فشار بین المللی نبود این خبر را تایید نمی‌کردند؟ گفت: این بی تدبیری مسئولان است که البته بخشی از این تاخیر مربوط به رسانه است و بخشی به دلیل این است که این همه مسائل امنیتی در کشور است که به خبرنگاران اجازه ورود نمی دهند.
وی افزود: رسانه می گوید همه آنچه به ما اطلاع داده اند را در اختیار عموم قرار دادیم. پس استقلال رسانه کجا رفته؟ این ضعف رسانه است که باید اصلاح شود. به جای این‌که مردم از BBC پلید اخبار را دنبال کنند، باید از رسانه داخل بشنوند. مسئولان باید اخبار را شفاف بگویند تا مردم خودشان قضاوت کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان از جامعه خواست تا ظرفیت پذیرش اخبار را داشته باشند و افزود: اگر مسئولان فکر کنند که با صداقت و شفافیت اغتشاشات جامعه را فرا می گیرد، این یک اشکال بزرگ است. حال این اتفاقات رخ داده، مردم حق دارند نسبت به موضوع هواپیما عصبانی و ناراحت باشند و نمی توان از غم بازمانده های این حادثه غافل بود. اما باید مراقب باشیم یک اشتباه را با اشتباهی دیگر تکمیل نکنیم.
شریف اضافه کرد: باید قبول کنیم کسی اشتباه کرده اکنون با صراحت می گوید که پذیرفته و این اولین قدم شفافیت است، اما نباید این اشتباه را با اشتباهی دیگر تکمیل کنیم. این اوباشی که اطراف ما را فرا گرفته اند و دشمنان سرتاپا مسلح، منتظر خطای ما هستند، باید مراقب باشیم این عصبانیت را با اشتباه دیگری تکمیل نکنیم.
به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، سفیر انگلیس حق نداشت در مراسم سوگواری ما شرکت کند. زیرا ما بار اول نیست که از امریکا و انگلیس ضربه می خوریم. مثل این است که دو برادر با هم دعوا کنند و دشمن‌شان در آن دخالت کند.
شریف به مردم توصیه کرد: اکنون 176 نفر از بین رفته اند، تک تک مردم ایران باید مراقب باشند، با رفتار خود نمک به زخم از دست رفته ها نپاشند. وظیفه قشر دلبسته کشور این است که پیگیر حل مشکلات باشد و اینکه تنها ابراز نگرانی کنیم فایده ای ندارد.
مراسم یادبود جانباختگان حادثه هواپیمایی اوکراین در مسجد امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی ظهر امروز (یکشنبه) با حضور دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی، کارکنان و مسئولان دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اصفهان برگزار شد. هم‌چنین بنابر اعلام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار است، مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نیز امروز یکشنبه- 22 دی‌ماه، ساعت 17 در این دانشگاه برگزار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/122486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

تیراندازی به چند شئ پرنده انجام شد

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!

حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی + فیلم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان

امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشکوک

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد