پیام سپاهان

آخرين مطالب

روایتی ازاولین مقر فرماندهی حاج قاسم درسوریه/ سردارمحورانسجام بود مقالات

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان – همرزم شهید سردار قاسم سلیمانی در نبرد با داعش گفت: حرم حضرت رقیه(س) مقر ابتدایی فرماندهی شهید سردار سلیمانی در مبارزه با داعش در سوریه بود که سبب پاک شدن عراق و سوریه از لوث داعش شد.
 فرماندهی جهان مقاومت برازنده سرباز ولی فقیه زمان است. او که اطاعتش از ولی امر مسلمین جهان زبانزد دوست و دشمن بود.
مردی که نه تنها همه ایران و منطقه بلکه به همه آزادیخواهان و آزادگان جهان تعلق داشت. نبرد با شجره خبیثه داعش و نابود کردن گروهک تروریستی دست پرورده آمریکای جنایتکار و اسرائیل اشغالگر فقط در هنر فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود که با مغز متفکر و دلاوری‌هایش در جبهه مقاومت امنیت را به دنیا هدیه داد.
از حاج قاسم سلیمانی گفتن به خصوص برای افرادی که از نزدیک با او خندیدند، گریه کردند، جنگیدند، آمدند، رفتند و در کل زندگی کردند، بسیار سخت است.
محمود چهارباغی فرمانده اسبق توپخانه سپاه است، همرزم و دوست قدیمی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بسیار آرام، با متانت، منطقی و در عین حال ساده و بی پالایش صحبت می‌کند.
غم از دست دادن یار، دوست و همرزمش در چهره او کاملاً هویداست و در عین حال از آینده‌ای روشن برای مردم، کشور و جبهه مقاومت می‌گوید.
با سردار محمود چهارباغی رزمنده کاشانی که چندی پیش به دلیل مجاهدت‌ها و تلاش‌هایش در مبارزه با داعش در جبهه مقاومت از رهبر معظم انقلاب مفتخر به دریافت نصر درجه یک شد به گفت و گو نشستیم تا از سردار دل‌ها برایمان بگوید.
سردار چهارباغی از ابتدا تا انتهای گفت و گو سردار شهید قاسم سلیمانی را به دلیل دوستی و محبتی که به او دارد «حاج قاسم» خطاب می‌کرد که ما هم در متن گزارش از فرماندهی جهان مقاومت با همین عنوان یاد می‌کنیم:
ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار دل‌ها، از ایشان برای ما بیشتر بگویید.
حاج قاسم تا زمانی که در قید حیات بود در منطقه تحول ایجاد کرد. او خطوط مقدم جمهوری اسلامی ایران در نبرد با استکبار و دشمن صهیونیستی را از مرزهای ایران به کنار آب‌های مدیترانه برد و باعث انسجام کشورهای محور مقاومت شد؛ حاج قاسم یک راهبرد بسیار خوبی به وجود آورد و نتیجه آن هم نابودی داعش و متجاوزانی شد که می‌خواستند حکومت قانونی عراق و سوریه را از بین ببرند.
و البته نقشه‌هایی هم برای ایران کشیده بودند!
بله، دقیقاً، اگر حاج قاسم و یاران و همرزمانش نبودند معلوم نبود که ما در کجای کشورمان با شجره خبیثه داعش می‌جنگیدیم؛ البته این مقاومت نتیجه عملکرد خاص حاج قاسم بود که به یادگار گذاشت و بایستی این راه ادامه دار باشد. تا زمانی که خودش حضور داشت با او و حالا که خودش شهید شده و به دیدار حق رفته است علاقمندان و همرزمان او باید ادامه دهنده راه پرافتخار او باشند.
از دلاوری‌های شهید سلیمانی در جبهه مقاومت بگویید.
اگر بگویم مردم عراق و سوریه امنیت کنونی خود را مدیون حاج قاسم هستند سخنی به گزاف نگفته‌ام. روزی دشمن داعشی صهیونیستی به پشت دروازه‌های بغداد رسید، تا نزدیک عتبات عالیات آمد، تا پشت کاخ بشار اسد رسید، داعش بیش از 80 درصد سوریه را اشغال کرده بود ولی از روزی که حاج قاسم وارد نبرد با داعش شد شکست‌های این گروهک دست نشانده آمریکا و اسرائیل و مرتجعین منطقه‌ای شروع شد.
روزی که من برای اولین بار به سوریه آمده بودم. به داخل شهر دمشق که رسیدیم مستقیم به حرم حضرت رقیه (س) رفتیم و دیدیم که حاج قاسم مقر ابتدایی فرماندهی خود برای مبارزه با داعش را در این حرم مطهر قرار داده بودند. از همانجا نبرد با داعش شروع شد تا اینکه در نهایت این شجره خبیثه نابود شد.
چرا حرم حضرت رقیه (س)؟
حاج قاسم علاقه بسیار شدیدی به اهل بیت سلام الله علیها داشت. او عاشق حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود و به همین دلیل با توجه به این عشقش به ائمه و حفاظت از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (ع) مبارزه خود را از حرم حضرت رقیه (س) شروع کرد.
او یک شیعه به تمام معنا بود. در ایام فاطمیه هر سال در حسینیه‌ای که در منزل خود در کرمان احداث کرده بود روضه حضرت زهرا (س) برگزار می‌کرد.
هر روضه‌ای که برای هرکدام از اهل بیت سلام الله علیها برگزار می‌شد حضور و عزاداری می‌کرد. او عاشق شهادت بود و همیشه دعا می‌کرد که در راه خدا شهید شود و بالاخره دعای خود حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب به نتیجه رسید و عاقبتش ختم به شهادت شد.
فرماندهی شهید سردار سلیمانی در جبهه مقاومت چگونه بود؟
از جمله خصوصیات ارزنده حاج قاسم که می‌توانم به جرأت بگویم کمتر فرد نظامی در جهان این توانایی را دارد، قدرت تصمیم گیری در صحنه و بسیج همه مردم و امکانات در جبهه نبرد است. حاج قاسم با حضور در سوریه و انسجامی که بین نیروهای نظامی و داوطلبان مردمی این کشور ایجاد کرد باعث شد که در هر منطقه‌ای می‌رفت مردم از او بخواهند که آنها را به خط مقدم اعزام کند.
حاج قاسم این توانایی را داشت که بتواند همه امکانات را برای مبارزه با دشمن بسیج کند. مهیا و آماده سازی تجهیزات در جبهه مبارزه با داعش در آن شرایط سخت فقط در حیطه توانایی‌های حاج قاسم بود و فرد دیگری نمی‌توانست اینگونه باعث انسجام و وحدت شود؛ او در جبهه و در میدان فرماندهی می‌کرد و هر کجا حضور پیدا می‌کرد پیروزها در آن منطقه شروع می‌شد.من جایی را سراغ ندارم که حاج قاسم در آن منطقه حضور داشته باشه و پیروزی به دست نیامده باشد.
لطفاً اگر نمونه‌ای به یاد دارید برای خوانندگان ما ذکر کنید.
خوب یه یاد دارم در برهه‌ای از زمان در شرایط بسیار سختی بودیم. منطقه‌ای در شهر حلب بود که مدت زمان زیادی در محاصره داعش بودیم و با تمام وجود در حال مبارزه با داعشیان بودیم.
بالاخره حاج قاسم با وجود محاصره شدید از طرف دشمن خود را با بالگرد به ما و دیگر رزمندگان مقاومت در آن منطقه رساند. در چند روز رزمندگان را سازماندهی کرد و در همان شرایط محاصره عملیات بر ضد دشمن کردیم و توانستیم محاصره را بشکنیم و دشمن را نابود و مناطق وسیعی را آزاد کنیم؛ این هنر و شجاعت حاج قاسم در نبرد با دشمن بود.
نمونه‌ای دیگر برای شما ذکر کنم؛ ارتشیان سوریه مثل پروانه به دور حاج قاسم می‌چرخیدند و در عین حال او را فرمانده مطلق خود می‌دانستند. بسیاری از رزمندگان جبهه مقاومت در عراق علاقمند بودند که با حاج قاسم یک عکس یادگاری بیاندازند. تشکیل جبهه و هسته مقاومت در منطقه خود انتقامی بود که حاج قاسم از استکبار جهانی گرفت. عزت و قدرتی که حاج قاسم به ایران در جهان داد نمونه‌ای دیگر از انتقامی بود که حاج قاسم از استکبار گرفت.
شهید سردار سلیمانی به گفته کارشناسان خبره جهان یک نابغه نظامی بود. در این ارتباط برای ما توضیح می‌دهید؟
حاج قاسم با توجه به تجربه‌ای که در زمان هشت سال دفاع مقدس به دست آورده بود و همچنین با شناخت و اشرافی که بر منطقه داشت، این هنر را داشت که در هر منطقه‌ای وارد می‌شود با کمترین نیرو و همچنین کمترین شهید و مجروح بیشترین ضربه و تلفات را به دشمن وارد می‌کرد؛ من از نزدیک شاهد زحمات این مرد بزرگ بوده‌ام و دیده‌ام که چگونه در خط مقدم جبهه سوریه نیروها را سازماندهی، مهمات و تجهیزات را آماده و دست دشمن را می‌خواند.
حاج قاسم یک نابغه نظامی به تمام عیار بود و در کمترین کسی نبوغ و توانایی‌های وی در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مبازره با دشمنان وجود داشت.
از لحظه شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی بگویید.
من در همان ساعات اولیه شهادت حاج قاسم خبر را از طریق یکی از دوستان شنیدم.
مردم خیلی از شنیدن این خبر شوکه و غمگین شدند.
مردم ایران و منطقه و کل آزادیخواهان دنیا به دلیل علاقه‌ای که به او داشتند مبهوت و متحیر شدند؛ ما همه نیاز به او داشتیم ولی خواست ما یک طرف و خواست خود حاج قاسم که شهادت در راه خدا و خواست خدا هم در طرف مقابل بود.
از جانشین ایشان سردار قاآنی بفرمائید.
سردار قاآنی کمی از حاج قاسم نیست. او نیز مدت‌ها در کنار حاج قاسم بوده است و به عنوان جانشینی ایشان فعالیت می کرده است و مطمئن هستم که به خوبی می‌تواند راه حاج قاسم را ادامه دهد.
فکر می‌کنید انتقام سخت از عاملان این جنایت چگونه خواهد بود؟!
آمریکایی‌ها دارای تفکرات مادی هستند و بر همین مبنا نیز تصمیم گیری می‌کنند. آنها امنیت و آسایش و وحدت بین ملل ایران و عراق را تحمل نمی‌کنند.آنها می‌گویند ما این‌همه در عراق هزینه کردیم، صدام را سرنگون کردیم و حال برایشان سخت است تحمل کنند که وحدت بین دو ملت ایران و عراق را ببینند. آمریکایی‌ها این موضوعات را درک نمی‌کنند، فهم ندارند که بفهمند ارتباطات عاطفی شیعیان یعنی چه؟ آنها فقط به قدرت موشک و اسلحه‌هایشان می‌نازند. ولی آیا غیر از این است که صدام هم تمام تجهیزات روز دنیا را برای جنگ با ایران در اختیار داشت.
صدام حالا کجاست؟ از طرف دیگر حضرت امام خمینی (ره) را ببینید که مردم آزادیخواه سراسر جهان چگونه از او با احترام یاد می‌کنند. سرنوشت مستکبرین و زیاده خواهان دنیا مثل صدام است. قطعاً بدانید سرنوشت ترامپ هم مانند صدام می‌شود و بهتر از او نمی‌شود.
آمریکایی‌ها به همین دلیل همین شکست‌های مکرر از حاج قاسم نتوانستند وجود او را تحمل کنند. حاج قاسم بارها آمریکایی‌ها را در جاهای مختلف و در صحنه‌های گوناگون شکست داده و پوزه آنها را به خاک مالیده بود. شکست‌های مکرر آمریکایی‌ها و توطئه‌های آنها در سوریه، عراق، یمن، لبنان و ایران نمونه‌ای از این شکست هاست. آمریکایی‌ها به دلیل این شکست‌ها در جهان تحقیر شده بودند و به همین دلیل او را به شهادت رساندند.
حاج قاسم در زمان حیات خود بارها از آمریکایی‌ها انتقام گرفته بود و صدالبته همرزمان و شاگردان و علاقمندان به حاج قاسم سرفرصت و باحوصله جواب این بی حیایی و بی شرمی را به آمریکای جنایتکار می‌دهند.تشکیل محور مقاومت و رزمندگان حیدریون، فاطمیون، زینبیون و بسیج مردمی عراق و سوریه نمونه‌ای از انتقام حاج قاسم در زمان حیات خود از آمریکای جنایتکار بوده است.
حال هم همه علاقمندان و دوستداران حاج قاسم در جبهه مقاومت خود برای انتقام اعلام آمادگی کرده‌اند. برای مثال انصار حزب الله در یمن گفته است ما خود انتقام حاج قاسم را می‌گیریم و کاری به ایران نداریم. از سویی دیگر حزب الله لبنان هم همین موضع را گرفته است. این نشان می‌دهد که چه میزان حاج قاسم بین رزمندگان جبهه مقاومت محبوب بوده است البته مطمئناً انتقام سخت وعده داده شده توسط رهبر معظم انقلاب نیز با صلابتی مثال زدنی انجام می‌شود.
شما که همرزم شهید سردار سلیمانی بودید، اعتقاد و باور ایشان به شهادت چگونه بود؟
حاج قاسم این اواخر از خدا می‌خواست که شهید شود. حالا هم می‌بینیم که خون حاج قاسم باعث اتحاد و انسجام در بین مردم و بین دو ملت ایران و عراق شده است.
همه جهان دیدند که در کاظمین، کربلا و نجف چه استقبالی از پیکر مطهر حاج قاسم، ابومهدی و همرزمانش شهیدشان شد. اصلاً گویا از اختلافات گذشته خبری نبود و همه زیر پرچم مقاومت به سر و سینه زدند و پیکر شهدا را تشییع کردند؛ در واقع فقط خون انسان‌های بااخلاص و باایمانی همچون حاج قاسم می‌توانست این انسجام را به وجود آورد و همچون آبی بر روی آتش اختلافات باشد.
و در ایران این عشق و ارادت به مراتب بیشتر بود؟
بله، خروش ملت ایران برای استقبال از پیکر مطهر حاج قاسم و دیگر شهدا برای ابد در تاریخ ایران به یادگار می‌ماند. این از ثمره خون شهید است که اینگونه باعث اتحاد آحاد مردم و جوشش انقلاب می‌شود.
در این چند روز چه بسیار جوانانی را دیدیم که با ظاهرهای متفاوت به عشق حاج قاسم و برای تشکر از زحمات و دلاوری‌های او به خیابان‌ها آمدند؛ از برخی رفقا شنیدم که عده‌ای از همین جوانها مراجعه کرده‌اند و ملتمسانه می‌خواهند که آنها را برای انتقام انتخاب کنند، افرادی که اصلاً نظامی نیستند. این نشان از حب و مودت جوانان ما به حاج قاسم و همرزمان شهیدش است.
فکر می‌کنید علت این همه عشق و محبت مردم نسبت به شهید سردار سلیمانی چیست؟
حاج قاسم تمام وجود خود را بااخلاص در اختیار خدا گذاشت و خدا هم جواب این اخلاص را به او داد و در بهترین شرایط به دست شقی‌ترین آدم‌ها به شهادت رسید؛ او حیف بود که در بستر بمیرد و باید با شهادت از دنیا می‌رفت.
سخن پایانی جناب سردار؟
ایران، منطقه و دنیا امنیت خود را مدیون حاج قاسم و رزمندگان جبهه مقاومت است. ایران عزت و اقتدار خود را مدیون اوست. مطمئن باشید اگر آمریکا بتواند لحظه‌ای در حمله به ایران درنگ نمی‌کند ولی عظمت و قدرت ایران جلوگیری از هرگونه تعرضی می‌شود.
خواهید دید که خون حاج قاسم و حاج قاسم‌ها چه سرنوشتی برای مستکبرین عالم رقم خواهد زد. همانطور که تمام مستکبرین پیش از ترامپ به سرنوشتی شوم دچار شده‌اند قطعاً ترامپ هم مستثنی از این نخواهد بود.
همانطور که خون باکری‌ها، همت‌ها، کریمی‌ها و دیگر شهدای ما نتیجه خودش را در حماسه جهانی اربعین نشان داد ان شاءالله خون حاج قاسم نیز در آزادسازی قدس شریف از دست اشغالگران صهیونیستی نتیجه خود را نشان خواهد داد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/122424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه