پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران: از کسب و کار های نو و دانش بنیان حمایت می کنیم وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر حمایت از کسب و کارهای نو و دانش بنیان گفت: مهم ترین اتفاق این است که نهادسازی و سازماندهی اکوسیستم کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری در اولین کنفرانس وب موبایل که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کننده از ایده‌های نو و کارآفرینانی همچون استارت آپ های وب موبایل در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
وی افزود: علم دانش‌آموختگان باید برای کشور مفید باشید پس در این راه باید بین علم و عمل پل ارتباطی بزنیم، ما از کسانی که می‌خواهند ایده را به عمل تبدیل کنند و ابزارش را ندارد، با اعطای تسهیلات و مشاوره تخصصی حمایت می‌کنیم.
اصغری تصریح کرد: امروز باید عرصه برای فعالیت‌های علمی با توجه به نیاز روز کشور فراهم کنیم تا جوانان به پیشرفت در کشورهای دیگر فکر نکنند، از این‌ رو بحث ایجاد اشتغال در کشور برای ما در اولویت است.
وی با اشاره به اینکه اجرای ایده‌های علمی، قوانین شرایط، فضا و ضوابط درست می‌طلبد، ادامه داد: شاخص‌های جهانی برای بهبود بخشیدن اکوسیستم کارآفرینی باید در نظر گرفته شوند، تعصب اداری و قوانین قدیمی را هم باید کنار بگذاریم.
وی یادآور شد: بین کارآفرینان و کارفرمایان تفاوت زیادی وجود دارد، کارآفرینان ایده جدید خلق می‌کنند ولی کارفرمایان در راه عمل به وظایف خود به جلو حرکت می‌کنند و از ایده های کارآفرینان استفاده می کنند.
اصغری با اشاره به استارت اپ اسنپ گفت: اگر امروز اسنپ مورد توجه مردم قرار گرفته است دلیلش این است که یک ایده توسط یک کارآفرین صورت گرفته است، اینجا وظیفه ما در دستگاه دولتی حمایت از جوانان برای ساخت و خلق ایده‌های مختلف است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بیان کرد: پیشنهاد برداشتن موانع قدیمی در بخشنامه‌ها و گنجاندن موارد مخصوص برای شرایط خاص در آیین‌نامه‌ها توسط مسؤولان مربوط در نهادهایی که با مجوز و صدور پروانه مرتبط هستند، می‌تواند باعث ایجاد هزاران شغل شود.
وی اظهار کرد: برای مقابله با نگرانی‌های کارآفرین نسبت به آینده، ارتقاء فرهنگ و سطح کارآفرینی و حذف قوانین مزاحم می‌تواند کارساز باشد، ما باید اطلاعات درست در این مسیر را به مجلس و هیأت وزیران بدهیم تا مشکلات حل شود، تا بهبود زیرساخت‌های استان را در همه زمینه‌ها داشته باشیم.
اصغری گفت: در استان مازندران در حوزه بازار داخلی و تولید مشکلی نداریم، اما در بحث بازار عرضه و فروش مشکلاتی داریم که علل مختلفی دارد، بازار داخلی و خارجی برای کارآفرینان باید فراهم باشد.
وی با اشاره به اینکه مشاغل ما جدید شده است، گفت: مشاغلی که در گذشته شاید خنده دار بود الان سودآور و دارای عزت شده است، خلق مشاغل نو برای حال استان ما با اهمیت است، در این راه نیروی انسانی توانمند از سرمایه‌های بزرگ ما در بحث تولید است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در یک دهه گذشته و به ویژه در پنج سال اخیر اتفاقات بسیار خوب و شتابنده‌ای در حوزه کارآفرینی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مهم ترین اتفاق این است که نهادسازی و سازماندهی اکوسیستم کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است که می‌توان به صدور مجوزهای موسسات مشاوره کارآفرینی اشاره کرد.
اصغری افزود: اتفاق خوب و شایسته دیگر این است که مجموعه وزارت تعاون برای مراکز شتاب‌دهی مجوز صادر می‌کند که کار بسیار مهمی است و از بخش‌های جدی است که چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران صاحب‌نظر و مجرب را در حوزه فناوری و نوآوری جذب کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از اعطای مجوز به کارآفرینانی که توانایی مشاوره به جوانان بیکار را دارند خبر داد و گفت: در پی طرحی کشوری مراکز مشاوره ای را در کل کشور طراحی کردیم و تا از قدرت مشاوره‌ای کارآفرینان در همه حوزه‌ها استفاده کرده و مجوز کار در این مراکز مشاوره را برایشان صادر کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: هدف ما از ایجاد مراکز مشاوره در 22 شهرستان مازندران بدون محدودیت این است که کارآفرینان دست بیکاران و دانش‌آموختگان را در این فضای کسب و کار بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بگیرند تا بیکار و سردرگم نباشند و راه خودشان را پیدا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/120642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی