پیام سپاهان

آخرين مطالب

رسولی:

89 درصد درآمد شهرداری در 8ماهه اول امسال محقق شد شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در دوره هشت ماهه مبلغ 111 هزار و 796 میلیارد ریال معادل 89 درصد درآمد کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، سیدحسن رسولی درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در آبان ماه سال 98، اظهار کرد: شهرداری تهران در بخش حساب درآمد آبان‌ماه بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تامین منابع در سقف 15 هزار و 690 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند، در این ماه مبلغ 22 هزار و 716 میلیارد ریال معادل 144 درصد درآمد کسب شده است.
وی ادامه داد: از کل درآمد‌ها (22 هزار و 716 میلیارد ریال) مبلغ 15 هزار و 876 میلیارد ریال آن معادل 70 درصد نقد و 30 درصد (6 هزار و 840 میلیارد ریال) آن غیرنقد است. از کل درآمدنقدی وصولی (15 هزار و.876 میلیارد ریال) 31 درصد آن (4 هزار و 947 میلیارد ریال) پایدار و 69 درصد آن (10 هزار و 929 میلیارد ریال) ناپایدار است.
خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه ای، تصریح کرد: شهرداری تهران در بخش مصارف تا سقف 14 هزار و 506 میلیارد ریال اجازه هزینه‌کرد داشته است. با اعلام مبلغ 14 هزار و 593 میلیارد هزینه ثبت شده در این ماه، تقریباً 100 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است. از این مبلغ 98 درصد به صورت پرداخت نقدی و 2 درصد هزینه غیرنقدی است.
رسولی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه هشت ماهه شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی هشت ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 125 هزار و 521 میلیارد ریال اقدام کند. طی این دوره هشت ماهه مبلغ 111 هزار و 796 میلیارد ریال معادل 89 درصد درآمد کسب شده است؛ بنابراین طی هشت ماهه مذکور کسری عملکرد 13 هزار و 725 میلیارد ریال معادل 11 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: از کل درآمد هشت ماهه (111 هزار و 796) مبلغ 87 هزار و 716 میلیارد ریال آن معادل 78 درصد نقد و 22 درصد آن (24 هزار و 80 میلیارد ریال) غیرنقد است. از کل درآمدنقدی وصولی 36 درصد آن درآمد پایدار و 64 درصد آن درآمد ناپایدار است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، درباره عملکرد هزینه‌ای هشت ماهه شهرداری تهران، اظهار کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ 116 هزار و 47 میلیارد ریال هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ 91 هزار و 763 میلیارد ریال (79 درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده که از این مبلغ 98 درصد بصورت پرداخت‌های نقدی و دو درصد هزینه غیرنقدی است. بدیهی است این شاخص نمایانگر میزان ثبت رویداد‌های هزینه‌ای در دفاتر مالی بوده و آثار دیگری بر آن مترتب نیست.
وی در تحلیل و ارزیابی حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در 8ماهه امسال، گفت: کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 13 درصد افزایش پیدا کرده و 76درصد سال گذشته به 89 درصد ارتقاء یافته است. همچنین ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی سال گذشته طی همین بازه زمانی 22 درصد بوده، طی 8 ماهه اخیر این شاخص به 79 درصد افزایش یافته است.
رسولی همچنین تصریح کرد: افزایش شاخص ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی طی دوره مشابه سال قبل به میزان 57 درصد علامت امیدوارکننده‌ای برای تحقق انضباط مالی مورد هدف شوراست. همچنین سهم مصارف هزینه‌های 63 درصد و سهم تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی به میزان 37 درصد مصارف را در هشت ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد. در هشت ماهه سال گذشته سهم مصارف هزینه‌ای 75 درصد و سهم تملک دارایی سرمای‌های و مالی 25 درصد بوده است.
خزانه‌دار افزود: از کل هزینه ثبت شده در هشت ماه نخست سال جاری 98 درصد نقدی و 2 درصد غیرنقدی است. در هشت ماه نخست سال گذشته 88 درصد نقد و 12 درصد غیرنقدی بوده است.
وی ادامه داد: هزینه حقوق و مزایای کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات مستقل نسبت به بودجه مصوب 112 درصد است. این شاخص نشان‌دهنده متفاوت بودن ارقام مندرج در ردیف‌های مربوطه بودجه سالیانه با میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان از سوی مراجع مربوطه قانونی است.
رسولی با بیان اینکه ردیف‌های بازپرداخت بدهی‌ها 674 درصد و اصل و سود تسهیلات دریافتی 216 درصد نسبت به پیش بینی بودجه افزایش نشان می‌دهد، گفت: البته ارقام مصوب این دو ردیف در بودجه 98 ناچیز است. شاخص عدم تحقق درآمد از 19 درصد دوره گذشته (هفت ماهه) به 11 درصد در این دوره (هشت ماهه) کاهش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم روند افزایشی تحقق منابع طی 4 ماهه باقیمانده سال جاری، با کسری بودجه مواجهه نباشیم. یادآوری می‌کنم حتی به فرض تحقق این انتظار از آنجا که سقف بودجه امسال وفق برنامه 5 ساله سوم توسعه شهرداری از رقم 188 هزار و 280 میلیارد ریال باید حداقل به 250 هزار میلیارد ریال افزایش یابد همانند بند 8 گزارش قبلی از شهردار تهران مصرانه می‌خواهم با حسن استفاده از تدابیر مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نسبت به تقدیم هرچه سریع‌تر لایحه متمم بودجه اقدام کنند.
خزانه‌دار شورای شهر تهران تاکید کرد: اقتصاد ملی متاثر از مولفه‌های داخلی و تحریم‌های ظالمانه رئیس جمهور امریکا دورنمای امیدوار کنند‌های را ترسیم نمی‌کند. تامین منابع مالی مورد نیاز هزینه‌های جاری و عمرانی اداره شهر تحت تاثیر این شرایط جنگی اقتصادی، مستلزم کوچک سازی سفره هزینه‌های جاری، افزایش بهره وری، شناسایی ظرفیت‌های درآمدی نوین و پایدار، تجدید نظر در حد و اندازه سازمان شهرداری است. در این راستا پس از 5 ماه تاخیر انتظار دارم شهردار تهران به فوریت نسبت به ارائه لایحه اصلاح ساختار شهرداری و موسسات تابعه به شورای اسلامی شهر اقدام کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/120604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

42هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

55 تن خشکبار قاچاق از یک انبار در بهارستان کشف شد

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

شناسایی 2613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

حوادث شبانه‌روز گذشته در اصفهان 18 مصدوم بر جا گذاشت

منطقه زیبای پامنار خوزستان

اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

کشف خشکبار قاچاق 70 میلیاردی در بهارستان

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان

رقابت‌ 10 هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان

«مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد

زمین گرد است!

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

قیمت طلا، سکه و ارز 30 فروردین ماه 1403؛ طلا در مرز حساس قیمتی قرار گرفت

طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!

هوای اصفهان آلوده شد

آغاز ساخت 44 واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 15 هزار هکتار از مزارع مهاباد

شب سعدی در کاشان

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه

رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی

انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

تصادف در جاده نقده - مهاباد 11 مصدوم برجا گذاشت

«شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود

افزایش 700 هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه 10 اصفهان

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

فرصت مذاکره؟

مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان 700 هکتار افزایش یافت

مبارزه با «سِن گندم» در 12 هزار هکتار از اراضی اصفهان انجام می‌شود

2613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان شناسایی شدند

حوادث شبانه‌روز گذشته در اصفهان 18 مصدوم برجا گذاشت

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز