پیام سپاهان

آخرين مطالب

حق شناس در نطق پیش از دستور:

آلودگی هوای شهر‌ها یک شبه بوجود نیآمده همه تقصیر‌ها هم گردن مدیریت شهری نیست شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سو گیری سازمان صدا و سیما در موضعاتی نظیر آلودگی هوا و نام گذاری معابر گفت: سازمانى که خود می‌دا ند که در دل مردم جایی ندارد و فرسنگ‌ها از مردم دور افتاده است، چشم بسته بر درد‌ها و آلام ملت، بجای تشویق و ترغیب مردم به رعایت فرهنگ ترافیک، کاهش مصرف سوخت و انرژى در روز‌های آلوده شهر، بى توجه به مشکلات و مصیبت‌های مردم بدنبال فرصت طلبی سیاسی است و آسمان آلودگی هوا را به ریسمان نامگذاری معابر به نام فرهیختگان مظلوم ا...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهر ها، بار دیگر سوء مدیریت‌های و بی تدبیری‌های چندین ساله مسئولین را به رخ کشیده است.
وی ادامه داد:، اما در حالیکه فضای تنفس و سلامتی زن و مرد و کودک در خطر است صدا و سیما و رسانه‌هایی که باید وجدان بیدار ملت باشند فرصت را برای بهره برداری‌های سیاسی غنیمت شمرده و مدیریت شهری را به باد تخریب گرفته اند؛ لذا بر خود فرض می‌دانم نکاتی چند را برای تنویر افکار عمومی مطرح کنم.
حق شناس افزود: آلودگی هوای شهر‌ها یک شبه بوجود نیآمده است و همه تقصیر ات از آن مدیریت شهری نیست. دو دلیل کاملا روشن وجود دارد. اول سوخت بی کیفیت و دوم صنعت خودرو سازی ناتوان و بی خاصیت که هردو در چنبره مافیای قدرت پشت صحنه و تحریم‌های اقتصادی است.
این عضو شورا گفت: شهرداری تهران نه نقشی در واردات سوخت دارد و نه در صنعت خودرو و سیاست گذاری‌های مربوط به آن دخیل است.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: شهرداری تهران مسئول توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و تاکسیرانی است، اما نقشی در تردد روزانه چهارمیلیون خودرو و موتور سیکلت بی کیفیت و مصرف میلیون‌ها لیتر سوخت بی کیفیت با چند برابر استاندارد‌های مصرف سوخت در جهان ندارد.
حق شناس ادامه داد: بر روی کاغذی که قانون نام دارد حدود چهارده وزارت خانه و سازمان و نهاد در قبال آلودگی هوا مسئولند، اما در عمل هیپچکدام قدرت و اختیار لازم برای مدیریت آلودگی هوا را ندارند.
وی یاد آور شد: واقعیت اینست که حتی دولت نیز چندان در آلودگی امروز هوای تهران مقصر نیست، چون قدرت و اختیار لازم را ندارد، اما این واقعیت را نمیتوان کتمان کرد که در طی سال‌ها در پرداخت سهم پایتخت نشینی خود کوتاهی کرده است.
حق شناس گفت: دولت باید بپذیرد که نباید هزینه‌های پایتخت کشور، با تمرکز صد‌ها وزارتخانه و سازمان و سفارت و کنسولگری و تاسیسات و میلیون‌ها تردد کارمندان، بدون کوچکترین مشارکت دولت از جیب شهروندان تهرانی پرداخت شود. دولت باید سهم خود را برای هزینهاى که بر دوش ملیون‌ها شهروند تهرانى تحمیل میکند بپردازد و تا کنون نپرداخنه است.
این عضو شورا افزود: تامین بخش اصلی بودجه لازم برای توسعه خظوط مترو و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده به عهده دولت است که در شرایط فعلی اقصادی حتی به قیمت به خطر افتادن سلامتی مردم در اولویت قرار نگرفته و پرداخت نشده و یا واقعا دولت به دلیل فشار‌های تحریم توان پرداخت آن را نداشته است از وظایف دولت در برابر شهر تهران بوده است.
حق شناس در ادامه خاطر نشان ساخت: از زبان دولت اگر بگویم، مسئول همه ناکارامدی‌های این کشورهمان‌هایی هستند که به جای گام نهادن در مسیر اصلاح و منافع ملی، برجام را خیانت می‌دانستند و تدبیر دولت را به هزار و یک زبان به سخره گرفته و با اسرائیل و ترامپ و بن سلمان در پاره کردن برجام همصدا شدند.
وی افزود: همان‌هایی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می‌بالیدند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجویی‌های خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشته و سیاه مست و سرخوش به کسب و کار خود از تحریم مشغولند و بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته و از ناکارمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری دم میزنند تا شاید آبرویی برای خود در نزد ملت بخرند.
وی اضافه کرد: همان‌هایی که همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا به لطف رد صلاحیت‌ها و کارشکنی‌ها و تخریب‌ها شاید بتوانند به هر قیمت اصلاح طلبان را تخطئه کنند و مردم را از آمدن به پای صندوق‌های رای به نفع خود منصرف و پشیمان کنند غافل از آن که بر شاخه نشسته بن می‌برند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همچنین با اشاره به سوگیری سازمان صدا و سیما در موضوعاتی نظیر آلودگی هوا و نام گذاری معابر گفت: سازمانى که خود می‌داند که در دل مردم جایی ندارد و فرسنگ‌ها از مردم دور افتاده است، چشم بسته بر درد‌ها و آلام ملت، بجای تشویق و ترغیب مردم به رعایت فرهنگ ترافیک، کاهش مصرف سوخت و انرژى در روز‌های آلوده شهر، بى توجه به مشکلات و مصیبت‌های مردم بدنبال فرصت طلبی سیاسی است و آسمان آلودگی هوا را به ریسمان نامگذاری معابر به نام فرهیختگان مظلوم این دیار می‌بافد تا بگوید مدیریت شهری تهران ناکارامد است.
رییس کمیسیون نام گذاری شورا گفت: واقعا چرا تغییر نام گذر‌هایی که به دفعات تکرار شده اند و تغییر آن‌ها از وظایف مسلم مدیریت شهری است و نامگذاری چند کوچه و خیابان بنام سیاستمدارى که پرچمدار مبارزه با استعمار انگلیس بود، چون دکتر محمدمصدق، یا هنرمندانى که مورد ستایش مردم این مرز و بومند، چون عزت الله انتظامى، جمشید مشایخی، على حاتمى و عباس کیارستمی و شاعرانى که عمرشان را براى ماندگارى زبان، و شعر و ادب فارسى در طبق اخلاص گذاشته اند و در تمامى این سال‌ها حتی سهمى به اندازه نام یک بن بست از ده‌ها هزار گذر این ابر شهر را نداشته اند و همگی از فرزندان راستین این دیار کهن هستند، تا این حد باید شما را برآشفته سازد که یک روز با دروغ بزرگ حذف نام عزیز شهیدان از معابر و یک روز با بهانه آلودگی هوا و روز دیگر به بهانه‌ای دیگر در صدد تخطئه این نامگذاری‌ها هستید؟
حق شناس افزود: ایران امروزبه شدت نیازمند وحدت و همبستگی و انسجام ملی است. هر آنچه بتواند لبخندی هر چند گذرا بر لبان این مردم بنشاند خدمت است و هر آنچه بر تشتت و ناکامی و ناامیدی مردم اضافه کند ظلم است و نغمت.
وی ادامه داد: ایرادی ندارد اگر در میان هزاران خبر بد، خبر نامگذاری یک خیابان بنام یک هنرمندى بى ادعا، شاعر ى عاشق، سیاستمدارى فرهیخته و عاشق مردم و یا شهیدى گمنام لحظه‌ای کام مردم را شیرین کند.
حق شناس با اشاره به پشت سر گذاشتن شب یلدا گفت: دیشب ملت ایران باز هم برای چند هزارمین سال دگر شب یلدا را جشن گرفتند تا بگویند طولانی‌ترین و تاریک‌ترین شب‌ها و سردترین زمستان‌ها روزی به پایان می‌رسد. مطمئن باشیم که این تاریکی و این زمستان سرد نیز روزی به پایان خواهد رسید و این ملت بهار خود را به جشن خواهد نشست. شادکامى و کامیابى همه شهروندان جان را از یزدان پاک آرزومندم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/118224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

داستانک/ پری خوشحال

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

فیلم| وقوع سیل در شهرستان خوروبیابانک

ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان

پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری

رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 5 اردیبهشت 1403+ جدول

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید

امدادرسانی به 245 فرد گرفتار در سیلاب اصفهان

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود

امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت 1403 در فرودگاه اصفهان