پیام سپاهان

آخرين مطالب

علی امام در مراسم افتتاح ایستگاه مولوی مطرح کرد

راه‌اندازی یکصد و بیست و پنجمین ایستگاه مترو در تهران شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - علی امام با اشاره به افتتاح ایستگاه متروی مولوی به عنوان یکصد و بیست و پنجمین ایستگاه مترو در تهران در 20 سال گذشته به همراه 2 راه قطار جدید عنوان کرد: این ایستگاه در شرایط ایده‌آل به 50 هزار نفر ظرفیت خدمات‌رسانی به شهروندان را دارا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح ایستگاه متروی مولوی در خط 7 به همراه بهره‌برداری از 2 رام قطار که صبح امروز دوم دی ماه با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران انجام شد، عنوان کرد: ایستگاه مولوی در بخش شرقی خط 7 اولین ایستگاهی است که پس از ایستگاه بسیج به بهره‌برداری می‌رسد. با راه‌اندازی این ایستگاه تعداد ایستگاه‌هایی که درخط 7 به بهره‌برداری رسیده است به 11 ایستگاه افزایش می‌یابد.
او ادامه داد: خوشحالیم که امروز شاهد بهره‌برداری از صد و بیست و پنجمین ایستگاه متروی پایتخت در 20 سال گذشته هستیم.
امام تاکید کرد: قرار گرفتن ایستگاه مولوی در نزدیکی بازار بزرگ تهران و 2 بیمارستان شهید اکبرآبادی و شهید اشرفی اصفهانی بهره‌برداری از این ایستگاه را از نظر موقعیت مکانی قابل توجه می‌کند.
او با اشاره به اینکه افتتاح ایستگاه مولوی گشایشی را در استفاده بهتر شهروندان از مترو ایجاد خواهد کرد، گفت: امیدواریم در شرایط فعلی آلودگی هوا بتوانیم در ماه‌های آتی تعداد ایستگاه‌های بیشتری را به بهره‌برداری برسانیم.
افتتاح آسانسور‌های ایستگاه متروی مولوی تا دهه فجر
امام با بیان این که در حال حاضر ورودی جنوبی متروی مولوی برای استفاده شهروندان به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: در تلاشیم ورودی شمالی این ایستگاه همراه با آسانسور‌های هر 2 ورودی تا 40 روز آینده؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به تلاش دوچندان متخصصان مترو برای ساخت ایستگاه مولوی گفت: شرایط زمین‌شناسی در این منطقه متفاوت است. در سنوات گذشته هنگامی که خط 7 در مرحله حفاری قرار داشت نشست‌هایی اتفاق افتاده بود، اما شرایط در حال حاضر کاملاً پایدار است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
امام با اشاره به اینکه خدمتگزاران مردم در صنعت ساخت مترو زحمات بسیار زیادی را می‌کشند که پس از افتتاح چندان به چشم نمی‌آید، خاطرنشان کرد:، اما تمام این تلاش‌ها ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم با توسعه حمل و نقل عمومی شرایط بهتری را برای شهروندان رقم بزنیم.
سرویس‌دهی متروی مولوی روزانه به 50 هزار نفر
او با اشاره به این که ایستگاه متروی مولوی در شرایط ایده‌آل روزانه به 50 هزار نفر از شهروندان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: این عدد مقدار ایده‌آل است؛ در ابتدا با تعداد کمتری مواجه هستیم تا به تدریج به عدد سرویس‌دهی 50 هزار نفر برسیم.
افتتاح ایستگاه‌های جدید تا پایان سال به شرط تامین نقدینگی
مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: افتتاح ایستگاه‌های جدید تا پایان سال در صورت تامین نقدینگی امکان‌پذیر است لذا در حال حاضر پیگیر تامین نقدینگی هستیم تا بتوانیم به وعده خود عمل کنیم.
امام با اشاره به اینکه تا پایان سال ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب صفوی در خط 7 را به بهره‌برداری می‌رسانیم، مطرح کرد:احتمالاً ایستگاه‌های میدان قیام، محلاتی و برج میلاد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
اضافه شدن 4 رام قطار به خطوط مترو تهران تا 6 ماه دیگر
امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه‌اندازی 2 رام قطار جدید گفت: با بهره‌برداری از این 2 رام قطار مجموع قطار‌های راه‌اندازی شده در این خط به 6 رام افزایش می‌یابد. اکنون 4 رام قطار دیگری از 10 رام قطاری که مقرر است به این خط افزوده شود، باقی‌مانده است که امیدواریم تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه فاصله حرکتی در خط 7 در ماه‌های گذشته به 10 دقیقه کاهش یافته است، عنوان کرد: اضافه شدن 2 رام قطار جدید به خط 7 متروی تهران در کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها موثر است.
او ادامه داد: در نتیجه با تأمین شرایط فنی در آینده، برنامه کاهش سر فاصله حرکتی در خط 7 در دستور کار همکاران ما قرار دارد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: خطوط متروی تهران برای سرفاصله حرکتی 2 دقیقه طراحی شده است. در حال حاضر در خطوط 1،2و 4 تهران سرفاصله حرکتی سه ونیم دقیقه است. در صورتی که بخواهیم این سرفاصله به 2 دقیقه کاهش یابد حداقل نیاز به یک هزار دستگاه واگن دیگر داریم.
او ادامه داد: البته تامین این تعداد واگن بر اساس آنچه که در سنوات گذشته عنوان شده بر عهده دولت محترم است که در حال پیگیری موضوع هستیم.
اگر دولت حمایت نکند شرایط سخت‌تر می‌شود
امام همچنین با اشاره به معضل کمبود نقدینگی به منظور توسعه خطوط متروگفت: با توجه به اینکه عدد بودجه اختصاص شده به مترو کلانشهر‌ها در بودجه دولت متناسب با هزینه‌های ساخت مترو رقم بسیار اندکی است و حتی برای سال آتی با کاهش این بودجه مواجه هستیم، پیگیریم تا بتوانیم برای سال‌های آتی این عدد را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: در صورتی که از سوی دولت حمایتی وجود نداشته باشد شرایط برای تامین هزینه‌هایی که در 2 سال گذشته به ویژه در بخش تجهیزات داشتیم در سال آتی بسیار سخت خواهد شد.
پیگیری عدد بودجه 99 متروی تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی
امام در ادامه عنوان کرد: روز گذشته و امروز ما و همکارانمان با حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال انجام رایزنی‌هایی برای افزایش سهم مناسبی از بودجه برای مترو تهران هستیم. امیدوار هستیم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان تهران اتفاقات بهتری در لایحه بودجه 99 برای مترو تهران رقم بخورد.
پیگیر تحقق 3 فاینانس باز هستیم
او همچنین در خصوص استفاده از فاینانس برای توسعه خطوط مترو در تهران گفت: در حال حاضر برای توسعه خطوط مترو در تهران 3 فاینانس باز در خطوط 3، 6 و 7 وجود دارد که نیمه کاره باقی‌مانده است. یکی از دلایل این امر بدهی سنگین شرکت مترو به شبکه بانکی در سال‌های گذشته است. در نتیجه شبکه بانکی در پذیرش عاملیت فاینانس برای متروی تهران مشکل دارد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر کشور در شرایط تحریم ظالمانه‌ای قرار دارد و این امر منجر به دشوار شدن تحقق فاینانس‌های بین‌المللی شده است.
امام در پایان تاکید کرد: با این وجود همچنان پیگیر تحقق فاینانس برای تامین منابع مالی در مترو هستیم و خوشحالیم که دولت نیز در این خصوص حسن نظر دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/118213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم