پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران:

در حوزه لوازم خانگی به دنبال ارتباط بین صنعت و دانشگاه هستیم اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -  رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران گفت: اتاق آکوستیک راه‌اندازی شده در گروه صنعتی انتخاب از نظر امکانات، طراحی و تجهیزات به کار رفته در آن و انواع سنسورهای مورد نیاز برای ارزیابی صدا و ارتعاشات بسیار کامل و دقیق است.

داوود یونسیان در حاشیه بازدید از گروه صنعتی انتخاب (اسنوا)،  با بیان اینکه سطح تست‌هایی که در این کارخانه تولید محصولات خانگی انجام می‌شود، کم‌نظیر است، اظهار کرد: سطح تکنولوژی کارخانه اسنوا به روز و در سطح بین‌المللی است و جای خوشحالی دارد که این گروه صنعتی، رویکرد توسعه محصول را دارد.
وی با بیان اینکه کوچک‌ترین جزئیات تولید محصول از هر نظر در این کارخانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: تست‌های عملکردی الکتریکال، دوام، مواد، خستگی قطعات و کیوسکی قطعات را قبل از نصب بازدید کردیم. این مجموعه خیلی کامل است و یک کار علمی و دقیق در کارخانه اسنوا انجام می‌شود.
این استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص سطح کیفی محصولات اسنوا و رقابت آنها با محصولات مشابه خارجی، گفت: قطعاً صنعتگران این کارخانه در تلاش هستند که بهترین محصول قابل رقابت با مشابه خارجی را تولید کنند و یکی از مزایای گروه صنعتی انتخاب، تست محصولات خارجی است و با مقایسه و ارزیابی قیاسی چه بسا محصولاتی بهتر از مشابه خارجی نیز تولید می کند، بنابراین با این روند صحیح می‌تواند محصولات قابل قبولی تولید کند.
یونسیان در خصوص راه‌اندازی اتاق آکوستیک نیمه صامت گروه صنعتی انتخاب، اظهار کرد: این اتاق از نظر امکانات، طراحی و تجهیزاتی به کار رفته در آن و انواع سنسورهای مناسب برای ارزیابی صدا و ارتعاشات، بسیار کامل و دقیق است و کمبودی ندارد.
رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران در خصوص کارکرد این اتاق، گفت: اتاق آکوستیک اتاقی است که کمترین بازتاب‌های صوت را دارد و المان‌هایی روی دیوار و سقف است که عملکرد آن پایین آوردن صدا است. این اتاق مجهز به سنسور و میکروفن‌هایی با خواص مختلف است، همچنین المان‌های شتاب و جابجایی را دارد. از سوی دیگر میزان ارتعاشات بدنه تجهیزات مختلف و لوازم خانگی را اندازه‌گیری می‌کند و میکروفن‌ها نیز در فواصل استاندارد، صدای منتشر شده از آن محصول را نشان می‌دهند.
وی با تاکید بر سطوح استانداردی این اتاق دارد، تصریح کرد: اقدامات بهینه‌سازی که مهندسان طراح و بخش آرندی بر روی تجهیزات انجام می‌دهند در اتاق آکوستیک مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرد و قبل از دستور تولید در واقع کیفیت آن محصول بهینه‌سازی شده و از نظر صدا و ارتعاشات تضمین می‌شود.
یونسیان در ادامه با اشاره به تعامل خوب انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران و مجموعه شرکت اسنوا، خاطرنشان کرد: بنا داریم یک سری حمایت‌های خاص با همکاری این گروه صنعتی از پایان‌نامه‌های تخصصی که در زمینه صدا و ارتعاشات کشور به خصوص در حوزه لوازم خانگی، داشته باشیم و به دنبال حمایت مادی از پژوهشگران در کارهای آزمایشگاهی به صورت رایگان در جهت تحقیق و توسعه لوازم خانگی هستیم تا ارتباط خوبی میان دانشگاه و صنعت برقرار شود.
وی به سبقه 12 ساله انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران اشاره کرد و گفت: سوم و چهارم دی ماه امسال نهمین کنفرانس بین‌المللی صدا، آکوستیک و ارتعاشات با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار می‌شود که نقطه عطفی در فعالیت‌های صدا و ارتعاشات کشور است.
رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران یادآور شد: شاید به تعداد انگشتان دست اتاق‌های آکوستیک در کشور وجود دارد، همچنین در صنایع خصوصی و غیردولتی تنها گروه صنعتی انتخاب، اتاق آکوستیک را با تجهیزات کامل راه‌اندازی کرده است.
مرکز تحقیقات نویز و ارتعاشات اسنوا در سال 1394 در واحد آرندی این شرکت تاسیس شد. هدف از تشکیل این واحد ایجاد بستری بود تا به صورت کاملا علمی و فنی مباحث مربوط به دو فاکتور مهم لرزش و صدا در محصولات لوازم خانگی مورد بررسی قرار گیرد به طوری که سطح کیفی محصولات از نظر کاهش میزان لرزش و صدا به مقدار قابل قبول از نظر استاندارهای جهانی و آسایش مصرف کننده برسد. به همین منظور ابتدا زیرساخت های لازم از نظر بکارگیری نیروی انسانی متخصص در این حوزه و همچنین فراهم کردن تجهیزات پیشرفته تست و اندازه گیری ایجاد شد.
از جمله تجهیزات مورد استفاده می توان به دستگاه های داده بردار، تجهیزات آنالیز مودال، سنسورهای پیزوالکتریک تک محوره و سه محوره، دورسنج نوری، سنسورهای اندازه گیری نیروی استاتیکی و دینامیکی، کالیبراتور شتاب و ... اشاره کرد که عمدتا از شرکت های معتبر آمریکایی، آلمانی و ... تامین شده اند. از جمله پروژه هایی که در این واحد انجام شده می توان به مدلسازی طراحی اجزای سیستم تعلیق لباسشویی، طراحی و آنالیز مودال بدنه و اجزای ماشین لباسشویی، تدوین برنامه خشک کن با حداقل نویز و ارتعاشات، استفاده از سنسورهای کنترل ارتعاشات از قبیل سنسور MEMS، سنسور وزن و ... اشاره کرد. همچنین از اهداف آتی این مرکز می توان به طراحی و اعمال تکنولوژی های جدید برای کنترل و کاهش فعال و غیرفعال نویز و ارتعاشات برای محصولات لوازم خانگی اشاره کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/117316/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد