پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مرکز وکلا قوه قضاییه خدمات متنوعی به شهروندان و نهادها ارایه می‌کند، 23 آذر آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان و چهار عضو شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان دستگیر شدند از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: این مرکز می‌تواند در حوزه‌های متعدد و متنوعی کمک دستگاه‌های اجرایی و عموم شهروندان در راستای حل و پیشگیری از بروز مشکلات و تصمیم‌گیری‌های بهتری که در حوزه‌های فردی شهروندان دارند، داشته باشند.
علی بهادری جهرمی در دیدار با حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در استانداری افزود: راهکارهای همکاری مرکز و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در اصفهان با مجموعه دستگاه‌های اجرایی به منظوره بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم نخبگان مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: این مرکز از ظرفیت عظیم نخبگانی بهره‌مند است که در این مجموعه 2 مرکز ساماندهی شده و در حال فعالیت و خدمت رسانی به عموم مردم هستند.
** میانگین بارش‌های اصفهان به 38.8 میلی متر رسید
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت : میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری (اول مهر تا 16 آذر 98 ) به 38.8 میلی‌متر رسیده است.
حجت الله علی عسگریان افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که 67.5 میلی متر بود، 28.7 میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.
وی اظهارداشت: میانگین حسابی بارندگی در سال جاری استان هم تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود 1.4 درصد کاهش داشته است.
** شمار قربانیان آنفلوآنزا در اصفهان افزایش یافت
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از افزایش فوت بیماران مبتلا به ویروس آنفلوآنزا در این استان خبر داد.
رضا فدایی اظهارداشت: در سال‌جاری تاکنون 15 نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در مراکز درمانی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها افراد بزرگسال هستند.
وی درباره گروه سنی جان‌باختگان اظهارداشت: در این باره تا رسیدن پرونده‌ها از بیمارستان‌های محل بستری نمی‌توان اظهار نکرد اما به نظر می‌رسد بیشتر جان‌باختگان را گروه سنی بزرگسالان تشکیل می‌دهند.
** 1224 نفر برای انتخابات مجلس از اصفهان رقابت می‌کنند
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در مجموع هزار و 224 داوطلب از این استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.
حیدر قاسمی در جمع خبرنگاران در استانداری با بیان این که دهم آذرماه فرآیند ثبت نام داوطلبان آغاز و روز گذشته 16 آذر به پایان رسید، افزود: داوطلبان دوره دهم مجلس هزار و 15 نفر بودند.
وی ادامه داد: در دوره یازدهم 12 درصد زن داوطلب شدند که در مقایسه با دوره گذشته مساوی است.
** 23 آذر آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن از 23 ماه آذر به مدت سه روز در سامانه اقدام ثبت‌نام کنند.
ایمان طاهر در جمع خبرنگاران در اداره‌کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این طرح را ابداع کرد، افزود: هدف از نامگذاری این طرح تحت عنوان اقدام ملی مسکن به این منظور بود که ساخت مسکن نیاز به همت ملی دارد.
وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با احداث 400 هزار واحد مسکونی در سال‌های 98 و 99 آغاز شد، تصریح کرد: سهمیه اصفهان از این تعداد 70 هزار و 780 واحد است که 18 درصد سهمیه کل کشور به این استان اختصاص دارد.
** جمعی از کارکنان بیمارستان الزهرا اصفهان پرداخت کارانه معوق خود را خواستار شدند
جمعی از کارکنان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان صبح روز دوشنبه با اجتماع در محوطه این مرکز درمانی خواهان پرداخت کارانه عقب‌مانده خود شدند.
بیمارستان الزهرا(س) در جنوب کلانشهر اصفهان به‌عنوان بزرگترین و جامع‌ترین بیمارستان استان اصفهان دارای حدود یکهزار تخت و سه هزار و 500 نیروی انسانی است.
یکی از کارکنان این بیمارستان اظهارداشت: کارانه و اضافه‌کاری ما از حدود 9 ماه گذشته تا کنون پرداخت نشده و مسوولان دانشگاه پاسخ مشخصی در این زمینه به ما نداده‌اند.
** طرح جامع ایمنی بازار اصفهان به زودی نهایی می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزاری جلسه طرح جامع ایمنی بازار اصفهان با حضور نهادهای امدادی، خدماتی و فرهنگی در استانداری خبر داد.
منصور شیشه فروش افزود: در جلسه مدیریت بحران به منظور ایمنی بازار مقرر شد تا اداره برق استان با همکاری اصناف مکان‌هایی را برای نصب سه پست برق برای ایمنی شبکه‌های داخلی برق بازار ایجاد کند.
وی اظهارداشت: همچنین تامین و تعبیه 15 شیر هیدرات برای تامین آب آتش نشانی در مواقع اضطراری توسط شرکت آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.
** استاندار اصفهان: رفع موانع تولیدکنندگان برای رهایی از وابستگی‌ها ضروری است
استاندار اصفهان گفت: اگر قرار است چرخ اقتصاد مملکت بچرخد و از وابستگی‌ها رها شویم و روی پای خود بایستیم باید مشکلات و موانع صنعتگران و تولیدکنندگان را حل کنیم.
عباس رضایی در حاشیه چهل و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی در استانداری در جمع خبرنگاران با بیان این که با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان جبهه اقتصاد کشور هستند، افزود: اگر بخواهیم به معنای واقعی عملیاتی کنیم چاره ای نداریم جز این که سنگ‌ها را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم.
وی تصریح کرد: مشکلات تولیدکنندگان تنها به ادارات و مدیران باز نمی‌گردد از این رو مدیرکل امور مالیاتی استان با حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حد توان برای کمک و حمایت از تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرد.
** چهار متهم آتش زدن یک بانک در اصفهان دستگیر شدند
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از دستگیری چهار فردی که در جریان اغتشاش‌های آبان ماه، بانک تجارت شعبه سه راه سیمین این شهر را به آتش کشیدند، خبر داد.
سرهنگ محمدحسن اسماعیلی اظهار داشت: پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، یکسری اعتراضات مردمی در شهر اصفهان شکل گرفت و رفته رفته برخی افراد اغتشاشگر و اخلالگر نیز که فرصت را غنیمت دانستند با ورود به صحنه اقدامات خرابکارانه‌ای مانند تخریب اموال عمومی و دولتی، آتش زدن بانک‌ها و پمپ‌های بنزین و حتی تعرض به جان و مال مردم را انجام دادند.
وی بدون اشاره به تعداد دستگیرشدگان افزود: شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی از همان دقایق اولیه به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت که تاکنون دستگیری‌های زیادی نیز انجام شده است.
** مرکز ملی فرش ایران بدنبال فروش اینترنتی فرش دستباف در بازار خارجی
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: به دنبال آن هستیم تا فروش اینترنتی فرش دستباف را به عنوان یکی از اولویت‌های این بخش برای توسعه بازار داخلی و خارجی ایجاد کنیم.
فرشته دستپاک افزود: چالش‌های حوزه فرش دستباف، عمیق و مربوط به گذشته بوده که بیش از 50 سال است که در این حوزه دچار مشکل شدیم، دلیل آن نگاه و تفکر سنتی حاکم بر این بخش است که تاکنون نتوانستیم از این موضوع فاصله جدی بگیریم.
وی با بیان این که توجه لازم به طراحان فرش و بافندگان صورت نگرفته است، ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه قالیبافان رفع نشدن مشکل بیمه قالیبافان است، برغم این که در سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که بتوانیم تمامی افراد واجد شرایط را زیر پوشش بیمه داشته باشیم و بودجه‌ای هم به این منظور تخصیص داده شد اما به دلیل شرایط اقتصادی کشور تاکنون محقق نشده است.
** بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال آینده احداث یا بهسازی می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح ملی ابرار برای احداث و بهسازی نزدیک به پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در سال‌های 98 و 99 در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
مهدی عبوری در مراسم معرفی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: انتزاع راه روستایی از اداره کل راه و شهرسازی و الحاق آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این دلیل بود که با توجه به مشکلات اعتباری از امکانات و نیروهای موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استفاده کنیم و راه‌های روستایی را در اولویت قرار دهیم.
وی تاکید کرد: نگهداری راه روستایی و بهسازی و آزادراه‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.
** مسعود سلیمانی: تحریم‌ها بهانه‌ای برای آزار و اذیت مردم ایران است
مسعود سلیمانی پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس گفت: تحریم‌ها، بهانه‌ای در دست دولت آمریکا برای آزار و اذیت‌ ایرانی‌هاست و این دولت با مردم ایران دشمنی دارد.
وی در دیدار با استاندار اصفهان افزود: آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانستند که هیچ دلیلی علیه من ندارند و ادعاهایشان، بی‌پایه و اساس است و فقط به‌دنبال بهانه بودند.
سلیمانی با بیان اینکه به محض پیاده‌شدن از هواپیما در فرودگاه شیکاگو بازداشت شدم، اظهار داشت: من را از شیکاگو به آتلانتا و سپس مستقیم به بازداشتگاه بردند.
** طرح‌های امسال آبخیزداری اصفهان به استحصال 50 میلیون مترمکعب آب می‌انجامد
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: طرح‌های آبخیزداری استان در سال‌جاری سبب استحصال 50 میلیون مترمکعب آب می‌شود که حدود 20 درصد آن سفره‌های آب زیرزمینی را تغذیه خواهد کرد.
ابوطالب امینی اظهارداشت: امسال در طرح‌های آبخیزداری اصفهان کنترل سیلاب را بطور ویژه در دستور کار قرار دادیم و بر همین اساس احداث بند و سیل‌بند و سازه‌های این‌چنین برای مهار هرچه بیشتر سیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اهمیت توجه هرچه بیشتر به سیل و و سیلاب ادامه داد: وقوع این پدیده‌ها در زمستان سال قبل و نوروز امسال نشان داد که باید برای جلوگیری از وقوع آنها در مناطق مستعد، طرح‌های مرتبط را اجرا کنیم و از سوی دیگر مرمت سازه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
** وجود قرص در کیک در استان اصفهان گزارش نشد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا امروز هیچ شکایت یا گزارشی مبنی بر وجود قرص یا کپسول در کیک و سایر فرآورده‌های خوراکی در این استان گزارش نشده است.
تصاویری مبنی بر وجود قرص و کپسول در برخی کیک‌ها و فرآورده‌های غذایی در مناطقی از کشور از دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
آرش نجیمی افزود: مواردی که در سایر استان‌ها مطرح شده نیز تا کنون تایید نشده است.
** مصرف سوخت سی‌ان‌جی در اصفهان 15 درصد افزایش یافت
مصرف سوخت سی‌ان‌جی با آغاز اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از 24 آبان امسال در کشور افزایش یافت که به گفته مسوولان اصفهان، میزان آن در این استان بیش از 15 درصد بود.
بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه 24 آبان به کارت سوخت شخصی آنها واریز شد و این سهمیه به مدت 6 ماه قابل ذخیره است.
با توجه به‌اینکه شدت مصرف انرژی در ایران پنج برابر کشورهای پیشرفته است، یکی از مهمترین اهداف سهمیه‌بندی بنزین، کاهش قاچاق و کنترل و مدیریت هرچه بهتر مصرف داخلی عنوان شد.
** چهار عضو شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان دستگیر شدند
مسوول روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از دستگیری چهار نفر از اعضای شبکه موسوم به سلطنت طلبان خبر داد.
سرهنگ علی قومیان افزود: با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان این افراد شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار داشت:.این افراد که روز گذشته برای برگزاری جلسه‌ای با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند دستگیر شدند.
** اعتراض باید از راه قانونی صورت گیرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اعتراض حق هر انسان مسلمان و غیر مسلمانی است ولی باید از راه قانونی و با شیوه‌های مختلف از جمله نمایندگان صورت گیرد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ برگزار شد، افزود: آمدن در خیابان‌ برای اعتراض، غلط و غیرقانونی است زیرا باعث فرصت‌طلبی اراذل و اوباش و به بارآمدن فاجعه می‌شود.
وی اظهار داشت: حتی هیات‌های عزاداری نیز برای حضور در خیابان و انجام برنامه‌های مختلف از جمله تعزیه نیازمند مجوز از فرمانداری و وزارت کشور هستند و مردم باید اعتراض خود را از مجاری دیگر مانند نمایندگان مجلس که خود آنها را انتخاب کرده‌اند به گوش مسوولان برسانند.
برچسب‌ها
طرح ملی اقدام مسکن منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/117310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان