پیام سپاهان

آخرين مطالب

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گشایش یافت سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان- پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در آیینی با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و علاقه‌مندان روز پنجشنبه به میزبانی محوطه باستانی سیلک آغاز شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در این زمینه گفت: 14 اثر در بخش صحنه‌ای، 11 اثر در بخش خیابانی، پنج اثر در بخش جنبی، سه اثر محیطی، چهار اثر در بخش نمایشنامه‌خوانی و پنج اثر هم به عنوان مهمان در جریان این دوره از جشنواره به اجرا درمی‌آید.
خیام وقار کاشانی تشریح کرد: نمایش «روزمرگی» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از تهران، «زمین سوخته» به نویسندگی امین ابراهیمی و کارگردانی ستار مهرشاد از خرم آباد، «با من حرف بزن» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی از کرج، «مه لقا» به نویسندگی محمدجواد سجادی و کارگردانی احمد شکرانه از نجف‌آباد، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی از بوشهر، «است» به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس از تهران و «امیرکبیر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از قم جزو اثرهای صحنه‌ای هستند.
وی افزود: نمایش «رویاهای دم صبح» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بهاره مشیری از تهران، «آتروپین» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز از اصفهان، «سه کیلو دویست و پنجاه گرم» به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی محسن نجار حسینی از تهران، «خطوط خاطره» به نویسندگی جواد روستایی و محمدقاسمی و کارگردانی جواد روستایی از ساوه، «تاریخ کوچه بازار فرانسه در قرن هجده» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مهدی رضایی از کاشان، «آوازخوان طاس» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی وحیدرضا صادق‌پور از کاشان و «سبکی» به نویسندگی و کارگردانی داریوش علیزاده از کرج دیگر اثرهایی هستند که به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.
دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ادامه داد: نمایش‌ «مین» به نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی و کارگردانی نسا سلیمانی از خمینی‌شهر، «غنیمت» به نویسندگی پژمان شاه‌وردی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده از مرند، «کلاغ های آنلاین» به نویسندگی و کارگردانی ساحل احمددوست از لاهیجان، «شهرخوب» به نویسندگی و کارگردانی یونس صحرارو از قروه و «سه قطره آب» به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی احمد صمیمی از تهران اثرهای بخش خیابانی هستند.
وی اضافه کرد: نمایش «افسانه شیواکمان» به نویسندگی هومن روح تافی و کارگردانی بهاره کرمی و نگار دانیالی از کرمانشاه، «تلنگر» به نویسندگی مسعود نیازی و کارگردانی یاسمن یوسفی از تبریز، «آشغال دوست داشتنی» به نویسندگی و کارگردانی محمدنقی حیدری از قروه، «در مسیر اقتصاد» به نویسندگی و کارگردانی نادره حیدریان از ایلام، «شل شاک» به نویسندگی و کارگردانی پدرام شیخ نظری از کرمان و «خیر نبینی سعیده» به نویسندگی فرهاد نقدعلی و کارگردانی فاطمه محمدی از اهواز دیگر اثرهایی هستند که در بخش خیابانی به اجرا درخواهد آمد.
وقار کاشانی یادآور شد: در بخش نمایش‌های محیطی این رویداد فرهنگی هنری نیز علاقمندان می‌توانند شاهد اجرای نمایش‌های «ساد» به نویسندگی یوسف مولودی و عبدالهادی خدیری و کارگردانی یوسف مولودی از ارومیه، «در انتظار گودو» به نویسندگی و کارگردانی امیر محمد ابراهیمی و محمدحسین رنجبر از تهران و «گودو در انتظار گودو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفی‌آبادی از اهواز باشند.
وی از علیرضا نادری به عنوان نگارنده هر چهار اثر پذیرفته شده در بخش نمایشنامه‌خوانی این جشنواره نام برد و گفت: در این بخش از جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، نشست‌های خوانش نمایشنامه‌های «دیوار» به کارگردانی اشکان عاشوری از کرمان، «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی نسا سلیمانی از خمینی‌شهر، «سعادت لرزان، مردمان تیره‌روز» با 2 اجرا به کارگردانی بهرام نوری از رشت و مهدی کریمی از تبریز پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ادامه داد: نمایش‌های «مسیر سیمرغ» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی‌فر از نیشابور، «پا برهنه، لخت، قلبی در مشت» از تهران و « خدای کشتار» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از کاشان، «تجربه‌های اخیر» به کارگردانی مجتبی جدی از تهران و نمایش «شب بخیر مادر» به کارگردانی فرید سلیمانی از تهران پنج اثر نمایشی و صحنه‌ای در بخش میهمان هستند.
وی افزود: نمایش‌ «گوپس کارات آفیش» از مرودشت فارس با حضور هنرمندان توانیاب، «کنج دنج» به نویسندگی هادی امامی مقدم و کارگردانی سحر وراوی‌پور از مرودشت فارس، «کمدی استشمامات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی مهدی سده‌هی و فرسام دالایی از کاشان، «یک اتاق دو درب» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی مهیار عسگری از رشت نیز اثرهای بخش جنبی جشنواره تئاتر مهر در دوره پانزدهم خواهند بود.
وقار کاشانی با اشاره به رقابتی بودن سه بخش در جشنواره بیان کرد: در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای «رویا تیموریان، حمیدرضا آذرنگ و محمد امیر یاراحمدی»، در بخش مسابقه نمایش خیابانی «مجید صالحی، امیرحسین شفیعی و فرزان دلفانی» و در بخش نمایشنامه‌خوانی نیز «فرهاد قائمیان، محسن علیخانی و نیما نادری» به داوری اثرها می‌پردازند.
وی اضافه کرد: کارگاه‌های تخصصی شامل عکاسی تئاتر، معماری به مثابه کاراکتر، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، کارگردانی و چهار سمینار شامل سایکو درام، تئاتر در عرصه‌های بین‌المللی، کار با توانخواهان و حقوق هنرهای نمایشی هم در جریان جشنواره تئاتر مهر برگزار می‌شود.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان تا 29 آذرماه در 6 نقطه از جمله فرهنگ‌سرای مهر این شهر ادامه دارد.
برچسب‌ها
جشنواره ملی تئاتر شهرداری کاشان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/117238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ

وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان

بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

عامل تحریم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا 3 تا 5 درجه سردتر می‌شود

کشف 76 کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان

جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد

آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل

چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟

سیلاب از 4 طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

ما دو جور بخشنده داریم!

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ده نمکی در دو اپیزود

فعالیت سامانه بارشی برای سومین روز متوالی در اصفهان و یزد

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

سمیرم و لنجان 21 اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند

بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور 1403

7 جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی