پیام سپاهان

آخرين مطالب

23 آذر آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن از 23 ماه آذر به مدت سه روز در سامانه اقدام ثبت‌نام کنند.

ایمان طاهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اداره‌کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این طرح را ابداع کرد، افزود: هدف از نامگذاری این طرح تحت عنوان اقدام ملی مسکن به این منظور بود که ساخت مسکن نیاز به همت ملی دارد.
وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با احداث 400 هزار واحد مسکونی در سال‌های 98 و 99 آغاز شد، تصریح کرد: سهمیه اصفهان از این تعداد 70 هزار و 780 واحد است که 18 درصد سهمیه کل کشور به این استان اختصاص دارد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: از کل سهمیه استان قرار است 41 هزار و 500 واحد در سه شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر ساخته شود.
وی اضافه کرد: چون شهرهای جدید مسئولیت سرریز کلانشهرها را دارند و ما در اصفهان زمین دولتی نداشته و قادر به ساختمان سازی نیستیم این ظرفیت شهر اصفهان به سه شهر جدید واگذار شده است.
طاهر بیان کرد: از مجموع 41 هزارو 500 واحد که در سه شهر بهارستان، فولادشهر و مجلسی احداث می‌شود 16 هزار واحد فولادشهر، 22 هزار و 500 واحد بهارستان و سه هزار واحد در مجلسی و 29 هزار و 280 واحد در دیگر شهرهای استان ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه سعی کردیم حداقل در هر شهرستان یک شهر طرح اقدام ملی مسکن اجرا شود، اظهارداشت: تفاوت این طرح با مسکن مهر در این است که ساختمان در مکانی احداث شود که زیرساخت‌ها موجود است همچنین تسهیلات به ازای هر واحد حدود 100 میلیون تومان با سود 18 درصد است.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان با بیان این که برنامه طرح اقدام ملی مسکن 2 ساله است، گفت: 70 هزار واحد قرار است از طریق هفت بند در راستای واگذاری به ایثارگران، تفاهمنامه با ارتش، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی امام و آموزش و پرورش و قسمتی در بافت فرسوده منعقد شده و ما زمین را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت تسهیلات بافت فرسوده با طرح اقدام ملی مسکن در این است که تسهیلات 50 میلیون تومان با سود 9 درصد صورت می‌گیرد و مقداری هم در قالب واگذاری زمین 99 ساله و مقداری هم تسهیلات صندوق یکم است.
طاهر با بیان اینکه از 70 هزار واحد سهمیه اقدام ملی مسکن استان 6 هزار و 213 واحد در سایر شهرها اجرا می‌شود، بیان کرد: در شهر جدید بهارستان هشت هزار واحد، فولادشهر 10 هزار واحد و مجلسی 600 واحد از شنبه 23 آذرماه آغاز ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط صورت می‌گیرد.
به گفته وی فرآیند ثبت نام به مدت سه روز از 23 تا 26 آذرماه آغاز و سامانه بلافاصله شروع به ارزیابی و یک ماه به طول می‌انجامد که واجدان شرایط جهت انعقاد قرارداد مراجعه کنند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان یادآور شد، 2 گروه متقاضیان واقعی طرح اقدام ملی تولید مسکن نیستند آن‌ها که دهک پایین جامعه بوده و امکان پرداخت ندارند و گروهی که برای سوداگری و دلالی ثبت نام می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهیم تحت هیچ شرایطی در این سامانه ثبت نام نکنند زیرا با مشکل برخورده و مهر عدم انتقال بر روی این واحدها می‌خورد.
وی افزود: هزینه ساخت طرح اقدام مسکن بین 2 تا سه میلیون به ازای هر مترمربع است که بستگی به نوع ساخت و تجهیزات دارد.
در استان اصفهان بیش از 14 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه در این استان بیش از 14 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد گفت: بافت فرسوده را امکان سنجی کردیم و طرح‌ها مصوب شده و تمام شهرها دارای طرح محدوده بافت فرسوده مصوب است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات از جمله خدماتی است که بابت مساکن موجود در بافت فرسوده ارائه می‌شود، از این رو تخریب مسکن در بافت فرسوده و اخذ پروانه از شهرداری به ازای هر واحد 50 تا 60 میلیون تومان تسهیلات با سود 9 درصد و 20 تا 50 میلیون تومان با سود 18 درصد پرداخت می‌کنیم، همچنین هزینه صدور پروانه بین 50 تا 100 درصد تخفیف دارد.
200 هزار خانه خالی از سکنه در اصفهان وجود دارد
طاهر با بیان اینکه سرانه خانه‌های خالی در ایران بسیار بیشتر از دنیا است، گفت: زیرا در کشور ما فکری به حال پول‌های سرگردان نشده است.
وی ادامه داد: بیش از 2 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 200 هزار واحد در استان اصفهان است، از این رو قانونی برای خانه‌های خالی از سکنه به مجلس راه پیدا کرد اما به تصویب نرسید اکنون با اصلاحاتی که انجام می‌شود برای خانه‌های خالی از سکنه و نبود قرارداد اجاره‌ای مالیات شدیدی بر آن‌ها اعمال می‌شود.
در قالب طرح اقدام ملی قرار است 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و 100 هزار واحد در شهرهای کوچک احداث خواهد شد.
متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال 1384 به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.
همه متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن از تاریخ یادشده می‌توانند به سایت isfahan.mrud.ir مراجعه کنند.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/116978/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟