پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- یک مبتلا به آنفلوآنزا در اصفهان فوت کرد، معاون قوه قضاییه تشکیل هیاتی برای حل مشکلات حوضه زاینده‌رود را خواستار شد و تمرکز بر تسهیل صادرات فرش دستباف ضروری است از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از مرگ یک نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در پاییز امسال خبر داد.
رضا فدایی اظهار داشت: آزمایش‌های انجام شده، مرگ این فرد بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا نوع H1N1 را تایید کرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای پاییز امسال تا کنون بین 400 تا 500 نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند، گفت: هنوز برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زنان باردار و افراد بالای 65 سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن فرصت هست.
حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی 2.5 برابر افزایش می‌یابد
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: پرداخت حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی با رشد 2.5 برابری از 200 هزار تومان به 554 هزار تومان افزایش می‌یابد.
مرضیه فرشاد در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: افزایش یارانه مراکز شبانه‌روزی از 770 تومان به 920 تومان را خواهیم داشت که امیدواریم هرچه سریع‌تر تخصیص یابد.
وی با اشاره به تعداد معلولان در شش ماه اول سال جاری یادآور شد: 125 مرکز روزانه توانبخشی در استان اصفهان داریم که در این مراکز در مجموع چهار هزار و 431 نفر به صورت روزانه خدمات دریافت می‌کنند که غیردولتی هستند.
کسری مدارک مشکل اغلب داوطلبان انتخابات هنگام نام‌نویسی در اصفهان است
فرماندار اصفهان گفت: شمار زیادی از داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسری مدارک در محل ثبت‌نام حضور می‌یابند.
حسین سیستانی در محل ثبت‌نام داوطلبان مجلس در اصفهان اظهارداشت: شمار زیادی از متقاضیان در روز نخست نام‌نویسی (یکشنبه) به دلیل نقص مدارک یا به همراه نداشتن اصل مدارک نتوانستند ثبت‌نام کنند، لذا لازم است که همه مراجعه کنندگان بدون کسری مدارک حاضر شوند.
وی با بیان اینکه تمامی فرایندهای انتخابات باید بر محور قانون استوار باشد، ادامه داد: فرایند ثبت‌نام از 10 آذر آغاز شد و به مدت هفت روز از ساعت 8 صبح تا 18 ادامه دارد و داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری مراجعه کنند و پیشنهاد می‌شود این افراد ثبت نام را به تعویق نیاندازند.
کمبود ذخایر خون در استان اصفهان نگران کننده است
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کاهش ذخایر خونی در این استان در صورت تداوم شرایط کنونی نگران‌کننده است.
فرشته السادات آل صاحب فصول در همایش علمی "هموویژلانس و مدیریت خون بیمار" که در سالن اجتماعات بیمارستان دکتر غرضی اصفهان برگزار شد افزود: بنا به اعلام سازمان انتقال خون در زمان حاضر ذخیره خونی در استان اصفهان به 2.5 تا سه روز رسیده که این ذخیره کمترین میزان ذخیره در سال‌های اخیر است.
وی ادامه داد: زنان باردار، نوزادان نارس ، بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند و مصدومان سوانح از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده های آن هستند و ذخایر خونی برای این بیماران حیاتی است.
استاندار اصفهان: نخبگان از هیچ‌ چیز، همه چیز می‌سازند
استاندار اصفهان گفت: نخبگان واقعی قادرند از هیچ چیز، همه چیز بسازند و کارهای بزرگ انجام دهند.
عباس رضایی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و استعدادهای برتر استان اظهار داشت: البته لازمه این امر، هدفمندبودن و برنامه‌ریزی درست و منطقی است و همواره باید این نکته را مد نظر قرار داد.
وی با بیان‌اینکه نخبه بودن یک موهبت الهی، والا و با ارزش است، خاطرنشان کرد: استعداد برتر را می‌توان یک سرمایه بی‌بدیل انسانی برشمرد که البته مسوولیت‌هایی را نیز برای فرد ایجاد می‌کند.
ساماندهی مراکز پردازش پسماندها در کشور نیازمند توجه بیشتر است
مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : در بخش‌های پسماندهای شهری و عادی باید ساماندهی مراکز فعلی پردازش، تجهیز ماشین‌آلات و خطوط تولید کمپوست، مدیریت شیرابه توجه بیشتری شود.
حسن پسندیده افزود: با وجود این که اقدام‌هایی برای بهبود شرایط مدیریت زیست محیطی پسماندها در کشور انجام شده است ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم.
به تاکید وی موضوع ساماندهی مدیریت پسماندها یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است.
ویروس آنفلوآنزا انسانی ارتباطی با گوشت مرغ و طیور ندارد
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت : ویروس آنفلوآنزایی که موجب بیماری و مرگ و میر در انسان‌ها شده هیچ ارتباطی با گوشت مرغ و سایر طیور ندارد.
شهرام موحدی اظهار داشت: مطالب اشتباه و خلاف واقعی در برخی از شبکه‌های مجازی و خبری منتشر شده که مردم از مصرف مرغ خودداری کنند.
وی بیان کرد: کلیه مرغ، طیور، بوقلمون و شترمرغ توزیعی در این استان به شدت تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد.
جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ تولیدی خط قرمز رسیدگی به پرونده‌های قضایی است
دادستان انتظامی قضات کشور گفت: از آنجایی که تولید مساله نخست کشور است قضات در جریان صدور رای برای پرونده‌های قضایی حق جلوگیری از فعالیت اقتصادی را ندارند.
حجت‌الاسلام محمد موحدی در جلسه شورای اداری فریدن (140 کیلومتری غرب اصفهان)، که در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد، افزود: برای این موضوع باید احکام جایگزین صادر شود چرا که حمایت از فعالان اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی خط قرمز رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.
وی تشکیل کارگروه اختصاصی بر مبنای سه بخش برنامه، تشکیلات و انتصابات را از مهترین اقدامات رییس قوه قضائیه برشمرد که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
دانشجویان دانشگاه اصفهان نقشی در درگیری‌های آبان نداشتند
رییس دانشگاه اصفهان گفت: دانشجویان این دانشگاه نقشی در درگیری‌های آبان امسال در شهر اصفهان نداشتند و هفت دانشجو به اشتباه و به دلیل سوء‌ظن بازداشت شدند.
هوشنگ طالبی افزود: در درگیری‌های آبان، داخل دانشگاه اصفهان هیچ موردی از اغتشاش وجود نداشت و کلاس‌های درس تعطیل نشد.
وی با اشاره به اینکه هفت دانشجوی این دانشگاه به اشتباه دستگیر شدند، اظهار داشت: آنها با پیگیری‌های انجام شده و همت و نظر مساعد شورای تامین استان، نیروی انتظامی و دادستانی پس از یک شب آزاد شدند.
رییس قوه قضاییه: به نظر و دیدگاه مردم توجه شود
رییس قوه قضاییه با تاکید براینکه نگاه به حقوق مردم، وظیفه همه است و قوه قضاییه نیز خود را موظف به دفاع از آن می‌داند، گفت که باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود و آنها در جریان مسائل کشور قرار بگیرند.
حجت الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رییسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیان، نخبگان و اقشار مختلف مردم در تالار کوثر ارتش اصفهان افزود: در تصمیم‌گیری‌های مهمی که مردم در آنها سهم و نقش دارند، اطلاع‌رسانی، اقناع عمومی و نقش دادن به مردم و مَحرم دانستن آنها، امر درست و کمک بسزایی است زیرا مهمترین کارهای کشور در پرتو کمک مردم در 40 سال گذشته انجام شده است.
وی تاکید کرد: باید نسبت به مسائل و خواست مردم و سفره و معیشت آنها با همه وجود توجه کرد زیرا نگاه به حقوق مردم، وظیفه همه است و قوه قضاییه نیز خود را موظف به دفاع از آن می‌داند.
معاون قوه قضاییه تشکیل هیاتی برای حل مشکلات حوضه زاینده‌رود را خواستار شد
معاون اول قوه قضاییه تشکیل هیاتی برای حل مسائل قضایی حوضه آبریز زاینده‌ورد متشکل از نمایندگان استان‌های مجاور را خواستار شد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان با رییس قوه قضاییه اظهارداشت: من به عنوان یک کشاورز زاده عرق شرم بر پیشانی دارم که نتوانستیم در گام اول عنایات لازم را در ابعاد مختلف به کشاورزان داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در این هیات نیاز است که دیگر نمایندگانی از تشکل‌ها، سازمان‌های دولتی و دیگر نهادهای مربوطه حضور داشته باشند تا مشکلات زاینده‌رود و کشاورزان آن حل و فصل شود.
تاکنون 10 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون 10 درصد داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اصفهان را زنان تشکیل داده‌اند.
حیدر قاسمی با اشاره به اینکه ثبت نام از دهم آغاز و تا شانزدهم آذر ادامه دارد، افزود : تا سومین روز ثبت‌نام 208 نفر داوطلب در انتخابات مجلس اصفهان نام‌نویسی کردند که از این تعداد 90 درصد را مردان تشکیل دادند.
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: گروه‌های شغلی که تاکنون ثبت نام کردند به ترتیب اولویت تا رده سوم کارمندان، مشاغل آزاد و بازنشسته را تشکیل می‌دهند همچنین تا روز گذشته چهار نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان ثبت نام کردند.
کارگران صنایع در اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زنند
دادستان کل کشور گفت: کارگران، مهندسان و تکنسین‌های صنایع نقش مهمی بر عهده دارند در تحقق اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زنند.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع کارگران فولاد مبارکه افزود: رفع تحریم‌های ظالمانه استکبار با توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
وی بیان کرد: امروز کشور ما با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی مواجه است و مهمترین دلیل این تحریم در یک کلمه است و آن اینکه ملت بزرگ ایران نخواسته تسلیم خواسته‌های نامشروع استکبار شود.
تمرکز بر تسهیل صادرات فرش دستباف ضروری است
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: 20 درصد تولیدات فرش دستباف در داخل و بقیه در بازار خارج مصرف می‌شود به همین دلیل باید تمرکز و توجه بر تسهیل صادرات باشد.
فرشته دست پاک در همایش بررسی راهکارهای توسعه بازار فرش ایران در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: 30 درصد از صادرات فرش دستباف به کشور آمریکا صورت می‌گرفت که اکنون به دلیل وجود تحریم‌ها این میزان از سبد صادرات حذف شد همچنین به تبعیت آن کشورهای عربی و کشورهایی که بیشترین صادرات را به آن‌‎ها داشتیم از سبد صادرات حذف شدند از این رو باید بازارهای جدیدی جایگزین بازار آمریکا برای صادرات فرش شود.
وی با بیان این که فرش دستباف شناسنامه و پرچم دوم ایرانیان است، افزود: در هر جای دنیا فرش دستباف به نام و اصالت ایرانیان شناخته می‌شود و زمانی می‌توانیم آن را پرچم دوم دانست که بخش خصوصی و دولت در این راستا با هم همگام شوند.
تاکنون 591 نفر داوطلب از اصفهان برای انتخابات نام‌نویسی کردند
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: تاکنون 591 نفر و در روز پنجشنبه و روز پنجم ثبت‌نام 252 نفر داوطلب از این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.
علی اصغر رفیعی نژاد افزود: 242 نفر ثبت‌نام نهایی کردند که از این تعداد 83 درصد آن‌ها مرد( 201 نفر) و 17 درصد زن( 41نفر) بودند.
وی تصریح کرد: از داوطلبان دارای مدرک لیسانس 14 نفر، فوق لیسانس 194 نفر، دکتری 26 نفر، حوزوی هم هشت نفر بودند.
برچسب‌ها
فرش اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه آنفلوآنزا

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/116831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول

برخوردهای بی‌قاعده

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

یک حادثه ترافیکی و یک غرق شدگی با یک فوتی و شش مصدوم

جوان 20 ساله در اصفهان در استخر کشاورزی غرق شد

پیشرفت 62 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز شنبه اول اردیبهشت 1403

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه اول اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته