پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون وزیر صمت:

به دنبال ایجاد 5 برند اصلی در صنعت لوازم خانگی هستیم اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان عاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال ایجاد سه تا پنج برند اصلی در صنعت لوازم خانگی کشور هستیم، گفت: خواسته اصلی ما از بانک مرکزی این است که در تامین سرمایه در گردش، واحدهای تولید لوازم خانگی و نساجی را در اولویت بالاتر قرار دهد.

سعید زرندی بعدازظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) در خصوص روند تولید لوازم خانگی در کشور، اظهار کرد: وزارت صنعت در سال رونق تولید بر حوزه لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران برنامه ریزی ویژه ای انجام داده است.
وی با اشاره به سه محصول اصلی حوزه لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباس شویی و کولر، گفت: سهم صنعت لوازم خانگی در تولید ناخالص داخلی حدود 1.3 درصد است، همچنین حدود 90 هزار نفر در 1250 واحد تولید لوازم خانگی کشور اشتغال دارند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به نیاز داخلی کشور، پتانسیل خوبی در صنعت لوازم خانگی وجود دارد، افزود: صادرات این صنعت نزدیک به 140 میلیون دلار و بیشتر در حوزه کولرآبی است و واردات آن کمتر از 50 میلیون دلار است.
وی نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش را مشکل مهم صنعت لوازم خانگی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طراحی محصول در برندهای مطرح لوازم خانگی انجام شده است و این صنعت قابلیت حضور در بازارهای جهانی را دارد.
زرندی با تاکید بر اینکه خواسته اصلی ما از بانک مرکزی این است که در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید لوازم خانگی و نساجی را در اولویت بالاتر قرار دهد، ادامه داد: اگر بخواهیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم باید برندهای قابل پذیرش در حوزه بین الملل را داشته باشیم دیگر نمی توان به برندهای کوچک و خرد اکتفا کرد.
وی تصریح کرد: به همین منظور باید برندهایی را با اجتماع واحدهای کوچکتر ایجاد کنیم و در این راستا جلساتی برگزار کرده ایم تا بحث ادغام و همکاری صنایع کوچکتر با صنایع بزرگتر شکل بگیرد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ابرازامیدواری کرد: در صنعت لوازم خانگی ایران سه تا پنج برند اصلی شکل بگیرد و بقیه به عنوان همکار با آنها فعالیت کنند.
وی با تاکید بر اینکه لوازم خانگی نیاز به سرمایه در گردش بالایی دارد، گفت: این صنعت بین 5 تا 7 هزار میلیارد تومان برای سرمایه درگردش نیاز دارد واین عددی نیست که سیستم بانکی از عهده آن برنیاید.
زرندی با بیان اینکه موضوع تامین نقدینگی فرایندی دائم برای صنعت است، گفت: بانک مرکزی بنا بر اعلام سال 1397، 208 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات پرداخت کرد اما اشکال این است که عمده تسهیلات به صورت آزاد نیست و بخشی مربوط به سال های قبل بوده و کمتر از 20 درصد آن جدید است که به حوزه صنعت تزریق می شود.
وی با بیان اینکه با پیگیری وزارت صمت به دنبال این هستیم که با کمک بانک ها پکیج های ویژه حمایتی را ایجاد کنیم، افزود: به همین منظور جلسه اس با معاون اول رئیس جمهور، وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار و وعده داده شده تا 100 هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه درگردش و بخشی را به صورت سرمایه ثابت برای حوزه صنعت لحاظ کنند، البته تاکنون این بسته اجرایی ابلاغ نشده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دو صنعت نساجی و لوازم خانگی اثربالایی در زنجیره تولید دارند چراکه علاوه بر ارزش افزوده بالا، اثر جدی در حوزه صادرات و کاهش واردات دارند.
وی با اشاره به خطر بزرگ واردات پیش روی صنعت لوازم خانگی، گفت: خوشبختانه بالارفتن نرخ ارز موجب شده تا واردات برخی محصولات در کشور به صرفه نباشد، همچنین حضور صنایع وارداتی که در کشور فعال شده همچنان سبب واردات قاچاق میزان می شود و هنوز نگرانی هایی وجود دارد.
زرندی با تاکید بر اینکه واردات به صورت رسمی کاهش یافته است، اظهار کرد: البته هنوز واردات قاچاق وجود دارد که باید با آن مقابله کرد و به همین منظور وزارت صمت، واردات محصولات لوازم خانگی را به عنوان کالاهای ردیف چهار قرار داده است.
وی با اشاره به اقدام جدید امسال وزارت صنعت، گفت: وزارت صمت به دنبال این است تا اختیارات و موضوعاتی که جنس تصدی گری دارد را به بخش خصوصی واگذار کند و به همین منظور از ابتدای امسال هماهنگی با خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام داد و با شناسایی وظایف و پیشنهادات، در نهایت هفت موضوع نهایی شد تا امور جاری آنها به خانه ها واگذار شود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کمک به موضوع سرمایه گذاری، فرایند صدور جواز تاسیس و آموزش از دیگر موضوعاتی است که خانه های صنعت به عنوان سیستم مشاور می توانند در کنار دولت عمل می کنند.
وی همچنین به دبیرخانه ستاد تسهیل رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی، از خانه های صنعت خواسته ایم به صورت تخصصی کارگروه هایی را تشکیل دهند و پیش از مطرح شدن موضوعات در ستاد، مسائل در این کارگروه ها مطرح و و پس از بررسی، نتیجه آن به ما ارسال شود.
به گزارش ایسنا، گروه صنعتی انتخاب (اسنوا)، بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور و تنها تولیدکننده یخچال ساید بای ساید در خاورمیانه است که با داشتن بیش از 2500 نفر نیروی انسانی متخصص، تولیدات آن قابل رقابت با بهترین محصولات جهان است. این شرکت دارای برترین مرکز تحقیق و توسعه لوازم خانگی کشور، آزمایشگاه پیشرفته و مرجع سازمان استاندارد، نخستین آزمایشگاه اندازه گیری صوت و اتاق آکوستیک در ایران، خطوط تولید تمام مکانیزه، سبد کامل محصولات لوازم خانگی و گسترده ترین مرکز خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریان است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/114619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد