پیام سپاهان

آخرين مطالب

شهروندان اصفهانی نظارت بیشتر مسوولان بر بازار را خواستار شدند اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- شماری از شهروندان اصفهانی بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از سوی فعالان بخش‌های مختلف از مسوولان امر خواستند تا علاوه بر گفت و گو و اطلاع رسانی همه جانبه، نظارت بیشتر بر بازار و عملکرد صنوف داشته باشند.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که اقشار جامعه به ویژه صنوف بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نیازمند گفت و گوی مسوولان هستند، اظهارداشتند: اجرای این طرح تصمیم مسوولان نظام جمهوری اسلامی است بنابراین همه بخش‌های کشور ملزم به رعایت قوانین باشند و مسائل و مشکلات را با همدلی و وحدت باید حل کرد.
این شهروندان در عین حال تاکید کردند مسوولان امر باید برای راه برون از مشکلات بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم را اتخاذ کنند تا فروشنده و خریدار ضرر نکنند چرا که بازار اکنون نیاز به امنیت روانی و آگاهی بخشی دارد که همه بتوانند نیازهای روزمره خود را به طور طبیعی برطرف کنند.
بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا از بخش‌های مختلف شهرستان‌های استان حاکیست مسوولان نهادهای مختلف بایدبر همه صنوف و مراکز خدماتی شبانه‌روز نظارتشان را محسوس و آشکار بیشتر کنند تا جلوی هرگونه سوء استفاده را بگیرند.
سمیه نوروزی یک شهروند اصفهانی که در حال پرسیدن قیمت یک سرویس ظروف آشپزخانه بود در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اکنون قیمت‌ها همچون گذشته است و در این 2 روزه تغییری نکرده ولی اگر نظارت نباشد برخی فروشندگان خودسرانه اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند.
وی با بیان این که قیمت بنزین ربطی به حمل کالاها ندارد، گفت: برخی از فروشندگان از اینکه باید اجناس را با خودروهای خود از مرزها خرید و به اصفهان انتقال دهند از حالا از احتمال افزایش قیمت کالاها صحبت می کنند.
این شهروند با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمتی در همه بخش‌ها را با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که مردم از مدت‌ها پیش در پی اعمال تحریم‌ها با آن مواجه هستند قابل تحمل و پذیرش نخواهد بود.
اکبر مرادی شهروند دیگری که در حال خرید یک تخته روفرشی بود با ابراز رضایت از قیمت‌های فعلی موجود در بازار گفت: کالاها در این چند روزه تغییری نداشته است ولی برخی نگران گرانی کالاها در روزهای آینده هستند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده که اگر دستگاه‌های نظارتی و صنفی در راستای کنترل بازار هماهنگ و مصمم عمل نکنند می‌تواند نتیجه‌ای همچون افزایش قیمت‌های پیش از ایام نوروز را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: در زمینه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بهتر بود مسوولان از قبل اطلاع رسانی می کردند که به طور قطع واکنش ها کمتر بود و ملت فهیم ایران در طول تاریخ نشان دادند که مردمی با فرهنگ و آگاه و متمدن هستند به ویژه در چهل سال اخیر همراهی شان را با نظام اسلامی در صحنه های اجتماعی و سیاسی به اثبات رساندند.
صاحب یک فروشگاه عرضه محصولات بلور و چینی در اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ یک از کالاهای ما تغییر قیمتی نداشته است و با همان نرخ قبلی به فروش می‌رسد.
محمد شریفی تاکید کرد: البته این امر منوط به کنترل بازار بالادست هم هست زیرا اگر ما اجناس خود را از عمده‌فروشان در مرزها و یا تهران با قیمت بالا خریداری کنیم ناچار به افزایش قیمت هستیم.
وی از متولیان و مسوولان خواست تا بر قیمت‌های عرضه در بازارهای عمده فروشی نظارت جدی‌تر داشته باشند و تنها کنترل خود را بر بازارهای خرده‌ فروشی متمرکز نکنند.
شریفی یادآور شد: مشکلات معیشتی مردم مدت‌هاست که بازار فروش لوازم و کالاها را کم رونق کرد و بر این اساس فروشندگان نمی‌توانند با افزایش قیمت تعداد اندک مشتریان خود را نیز از دست بدهند.
رضا اولادی از اهالی شهرضا به مشکلات اقتصادی مردم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت : برنامه‌ریزان امر باید به نیازهای اقتصادی و درآمد اقشار توجه اساسی کنند و حل مشکلات کشور با شعار حل نمی شود بلکه با برنامه‌ریزی علمی و داشتن نقشه راه اصولی برای همه بخش‌های جامعه می‌توان از بسیاری چالشها عبور کرد.
این در حالی است که عزم مسوولان استان اصفهان بر کنترل و تشدید نظارت‌ها بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاهاست و بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون دهها نشست مربوط با هدف نظارت بر امور مختلف در نهادها به ویژه در استانداری برگزار شد که کارشناسان تاکید دارند این نشست ها باید تخصصی تر برای همه حوزه ها برگزار شود.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان از تشدید نظارت تیم‌های بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و برخورد با متخلفان در این استان خبر داد و گفت: هرگونه افزایش قیمت در فروش کالا و خدمات به بهانه افزایش بهای بنزین هیچ توجیه قانونی ندارد و با هر گونه گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی خارج از چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.
جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه همه ظرفیت‌های نظارتی خود را در روند کنترلی قیمت‌ها به‌کار خواهیم گرفت تصریح کرد: دلیلی برای گرانی کالاها و خدمات وجود ندارد و با هر گونه تخلفی به قید فوریت برخورد خواهد شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار داشت: 329 بازرس ثابت و افتخاری این مدیریت از 2 روز گذشته در آماده باش کامل قرار دارند.
وی بیان کرد: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و ارتکاب تخلف از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایت ها و گزارش‌های مردمی همچنان ادامه دارد.
محمدی فشارکی با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن‌های 32352012 – 32352013 و یا ارسال پیام کوتاه به شماره 09140403039 و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیرت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بررسی مساله، اقدام لازم انجام شود.
وی ادامه داد:ظرفیت و گنجایش افزایش قیمت و گرانی کالاها و خدمات در بازار وجود ندارد و متصدیان واحدها و فروشندگان هم رعایت حال مردم و خریداران را می‌کنند.
رییس اتاق اصناف اصفهان نیز گفت: هرگونه افزایش قیمت اجناس و کالاها در پی افزایش نرخ بنزین ممنوع است و مردم اینگونه موارد را گزارش دهند.
رسول جهانگیری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جدیت این نهاد برای جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت‌ها، ادامه داد: اتاق اصناف اصفهان گروه‌های رصد بازار و بازرسی خود را افزایش می‌دهد و بصورت میدانی و غیر حضوری وضعیت داد و ستد را دنبال می‌کند.
رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه برای تامین و توزیع کالاها و اجناس اساسی در این منطقه هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: برخی اجناس حتی برای 6 ماه آینده هم ذخیر شده‌اند و شماری دیگر نیز حتی تا 12 تا 18 ماه دیگر ذخیره و قابل توزیع خواهند بود.
وی با بیان اینکه سهمیه بنزین وسایلی مانند تاکسی و وانت تلفنی، پیک موتوری و آموزشگاه رانندگی باید بطور مجزا محاسبه شود، تصریح کرد: در این ارتباط مشغول برنامه‌ریزی هستیم.
رییس اتاق اصناف با اشاره به اینکه تامین به موقع کالاهای اساسی اولویت این نهاد است، خاطرنشان کرد: برخی از شایعات مربوط به فضای مجازی است و بطور قطع نباید به آنها اعتنا کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : ذخیره‌سازی و تامین کالاهای اساسی در استان انجام شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
ایرج موفق روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: طرح ویژه نظارت بر بازار برای یک ماه پیش بینی شده و گشت‌هایی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مختلف در مرکز و شهرستانها این وظیفه را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه جلسه‌های تنظیم بازار بصورت روزانه برگزار می‌شود اظهار داشت: تدابیر لازم برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اتخاذ شده و همه دستگاه‌ها برای کاهش مشکلات مردم بسیج شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت بازار استان بصورت روزانه رصد می شود خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور تا اطلاع بعدی هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهد داشت و کالاها باید بر اساس قیمت‌های قبلی به فروش برسد.
وی تصریح کرد: هر طرح جدیدی در ابتدای اجرا با مسائل و مشکلات پیش بینی نشده‌ای همراه است و در این زمینه نیز گروه‌های کارشناسی در حال بررسی و رفع این مسائل هستند.
موفق با بیان اینکه مردم می توانند مسائل و مشکلات خودد را از طریق سامانه 124 پیگیری کنند اضافه کرد: هیچ افزایش قیمتی و گران فروشی جز افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر گزارش نشده است .
وی بیان کرد: باید برای به حداقل رساندن مسائل و مشکلات مردم در اجرای این طرح تلاش کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز شهروندان به اندازه کافی در استان وجود دارد ادامه داد: مردم باید آرامش لازم را در خرید کالاها رعایت کنند و از خرید هیجانی خودداری کنند.
بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه 24 آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد، طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و 500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و 500 تومان است.
برچسب‌ها
نظام صنفی تنظیم بازار سهمیه بندی بنزین قیمت کالا اصفهان
پروندهٔ خبری
سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/114184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان

یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه 9 در هفته بزرگداشت اصفهان

ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

قیمت طلا، سکه و ارز 6 اردیبهشت‌ماه 1403؛ سکه دوباره جهشی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

آموزش تفکیک پسماند به بیش از 1000 دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

رقابت بیش از 64 هزار اصفهانی در مارتن کنکور 1403

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

مهار 80 درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

اصفهان، اقلیم معناست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

مخالف تعطیلی دو روز در هفته هستم؛ با تعطیلی جمعه هم مخالفم! / نماینده‌ها اگر خسته هستند، مجلس را تعطیل کنند

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

هوای اصفهان و 6 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

آغاز رقابت 64 هزار و 719 داوطلب در استان اصفهان

هوای اصفهان و 5 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار دارد

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی