پیام سپاهان

آخرين مطالب

بهبود باورهای اجتماعی، لازمه توسعه ورزش بانوان ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مسائل فرهنگی و اجتماعی، باورهای غلط، نگرش سنتی، کمبود امکانات زیرساختی، نبود اعتبارات، تبعیض و بی توجهی ها ازجمله موانع توسعه ورزش بانوان است که به اعتقاد کارشناسان رفع این مشکل نیازمند بهبود این باورها، نگاه عادلانه و منصفانه در هیات ها و اجرای طرح های انگیزشی است.

 پژوهشگران اجتماعی معتقدند که بانوان بنیان اصلی خانواده را شکل می دهند و نادیده گرفتن ورزش از سوی آنان به غیر از چالش های جسمی حرکتی و روحی روانی برای این قشر، مشکلاتی برای خانواده و جامعه بوجود می آورد.
کارشناسان اصفهان تغییر نگرش و باورها، آموزش صحیح، نگاه عادلانه، دوری از تنگ نظری ها، باورپذیری برای روی آوری به ورزش، حمایت دستگاه ها و سازمان های مربوط، ایجاد زیرساخت های مناسب و تخصیص اعتبارات کافی را از جمله راهکارهای ارتقای ورزش بانوان برشمردند.
برای تحقق اهداف تربیت بدنی در مورد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان و به منظور برنامه ریزی و نظارت و ایجاد هماهنگی در فعالیت های ورزشی بانوان و گسترش آن، تشکیلاتی به نام مدیریت امور ورزش بانوان در اسفندماه 1360 تأسیس شد، این تشکیلات بعدها تا سطح معاونت سازمان تربیت بدنی ارتقا پیدا کرد و انجمن های مختلف ورزشی مخصوص بانوان، در سطح معاونت ایجاد شد.
بر اساس آمار موجود بیش از 80 درصد زنان کشور ورزش نمی کنند و این یک آسیب برای نسل آینده جامعه ایران محسوب می شود که هنوز متاسفانه برای حضور همه جانبه آنان در عرصه های مختلف ورزشی برغم اقدامات انجام شده ، تدابیر ویژه ای اتخاذ نشده است.
نتایج بررسی های یک دهه اخیر نشان می دهد که گرایش بانوان به ورزش فوق العاده است اما برای فراگیر شدن ورزش در زندگی آنان باید بیش از بیش فرهنگ سازی و فواید ورزش با بیان دلایل علمی آن همراه شود.
در کشور بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، این قشر از جامعه گذشته از سلامتی، شادابی و نشاط ، برای انجام هرچه بهتر زندگی فردی و اجتماعی به فرهنگ سازی برای توسعه فضاهای ورزشی، زیرساخت ها ، تامین اعتبارات و امکانات و حامی مالی در این عرصه نیاز دارند.
حدود نیمی از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان بیش از پنج میلیونی اصفهان را بانوان تشکیل می دهند و بخشی از سه هزار و 700 باشگاه ورزشی در این خطه مربوط به بانوان است یعنی در واقع بانوان ایرانی باوجود تحولات و رشد روز افزون امکانات در سال های اخیر همچنان با کمبود شدید امکانات ورزشی مواجه هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان در همین ارتباط میزگردی با عنوان" چالش های فراروی ورزش بانوان" را با حضور سهیلا اثنی عشران مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ، نسرین شاکری فرد رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، نفسیه گلشیرازی رییس اداره تفریح سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مرضیه عشقی کاپیتان اصفهانی تیم ملی کبدی ایران برگزار کرد.
** ورزش بانوان نیازمند برنامه ریزی منسجم
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: حضور پررنگ بانوان در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی و کسب مدال های رنگارنگ نشان می دهد که بانوان نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور از قابلیت‌ های زیادی برخوردارند.
نسرین شاکری فرد با بیان اینکه از سال 92 تا سال 96 شمار بانوان ورزشکار سازمان یافته در استان 10 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به طور حتم بررسی آمارهای ملی نشان خواهد داد که میزان بانوان ورزشکار در کشور با افزایش روبرو بوده است.
وی ادامه داد این آمار نشانگر این است که دختران ایرانی تمایل زیادی به ورزش نشان می دهند اما با این حال باید با برنامه های منسجم و مشخص روی آوری بیشتر بانوان به ورزش و حضور پر رنگتر در میادین را شاهد باشیم.
** بهبود باورهای اجتماعی لازمه توسعه ورزش بانوان
وی توسعه ورزش در بین بانوان را نیازمند بهبود باورهای اجتماعی، نگاه عادلانه و منصفانه در هیات ها، حس ورزش خواهی بانوان و اجرای طرح های انگیزشی برای دعوت از این قشر از جامعه دانست.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: بانوان بدون شک به ورزش نیاز دارند و بنا بر تجارب گذشته، اجرای طرح‌ هایی نظیر جشنواره‌ های اوقات فراغت و جام نشاط و تندرستی به ما نشان داد که هر اندازه برای بانوان بهتر برنامه ریزی کنیم و تعداد رویدادهای مرتبط با تربیت بدنی را بیشتر کنیم، میزان علاقه آنها به ورزش افزایش پیدا می کند.
شاکری فرد ترغیب دختران برای روی آوری به ورزش را ضروری ارزیابی کرد و گفت : جامعه باید به سمت و سویی برود که خانواده‌ ها دختران خود را برای حضور در ورزشگاه ها و باشگاه ها ترغیب کنند زیرا افزایش سهم ورزش در زندگی به کاهش مشکلات روحی و روانی و جسمی حرکتی می انجامد.
رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه شفاف سازی ذهن مدیران تصمیم ساز در حوزه های کلان اجتماعی و فرهنگی راه را برای توسعه ورزش بانوان هموار می‌کند، خاطرنشان کرد: برای جاری سازی ورزش در بین خانواده ها و به ویژه بانوان مسوولان باید حمایت ‌های خود را افزایش دهند و طرح ‌های ویژه ای برای این موضوع داشته باشند.
** سهم ورزش در سبد خانواده ها کم است
وی بهبود کیفیت زندگی را در گرو بیشتر شدن سهم ورزش در سبد خانواده ها دانست و ادامه داد: مادران به عنوان هسته مرکزی خانواده و جامعه چنانچه به فعالیت های ورزشی روی آورند، بطور حتم خانواده‌ها به سمت فعالیت کشیده می شوند و از سطح سلامت روحی روانی و جسمی حرکتی بیشتری مناسبتری برخوردار خواهند شد و در ادامه جامعه ای سالم و کمتر آسیب دیده خواهیم داشت.
این کارشناس ورزشی، توجه به ورزش در تمامی مناطق از جمله روستاها و شهرها را با اهمیت دانست و تصریح کرد: حمایت از ورزش هم در بخش شهرها و هم روستاها مهم است، اجرای طرح ‌های تحقیقاتی و انگیزشی همچون طرح سنجش سلامت قامت بانوان روستایی که در 13 روستای اصفهان انجام شد به ما نشان داد که اینگونه طرح ها نه تنها مفید است بلکه باید بطور فراگیرگسترش یابد.
وی با اشاره به یک چالش موجود تأکید کرد که فعالیت های موازی تاثیر نامطلوبی بر ورزش می گذارد و نهادهای مختلف باید بپذیرند که متولی اصلی ورزش اداره کل ورزش و جوانان است برای بهبود فعالیت‌ ها باید با این مجموعه همکاری و همفکری داشته باشند.
رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان این که شهرداری در توسعه ورزش شهروندی نقش تاثیرگذاری دارد، اظهارداشت: بی شک فعالیت‌ های این مجموعه خلاقانه و منحصر به فرد است و چنانچه در کل کشور تمامی شهرداری ‌ها بتوانند در حوزه ورزش شهروندی گسترده و مستمر عمل کنند نتایج چشمگیری به دست می آید.
** ضرورت برگزاری جشنواره های ورزشی با محوریت بانوان
شاکری فرد برگزاری جشنواره های ورزشی با محوریت دختران و خانواده‌ها را ضروری و راهکاری برای توسعه ورزش بانوان ارزیابی کرد و ادامه داد: اینگونه طرح ها در کنار مشوق بودن، سبب استعدادیابی، نخبه پروری و پشتوانه سازی در رشته ها و تیم های گوناگون می شود.
وی به اهمیت و ارزش زیاد نگاه تخصصی در هیات های ورزشی به بانوان اشاره کرد و افزود : مسابقات تجلی اصلی ورزش است و در دل این رویدادهاست که قهرمانان مشخص می شوند و ورزش حرفه ای ارتقا پیدا می کند بنابراین فعالیت های هیات ها در برگزاری مسابقات و اردوهای مختص بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است و این هیات ها می توانند بهترین ها را به باشگاه های حرفه ای که متولی ورزش حرفه ای به شمار می روند معرفی کنند.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه ورزش حرفه ای رابطه تنگاتنگی با باشگاه داری دارد، گفت: حمایت از ورزشکاران از ابتدای راه تا حضور در تیم ملی ماموریت اداره کل در استان هاست، اما کمبود بودجه باعث می شود که این حمایت در حد بضاعت صورت گیرد و پس از آن این باشگاه‌ها و فدراسیون ها هستند که ورزشکاران را حمایت می‌ کنند و شرایط پیشرفت و ترقی آنان را فراهم می نمایند.
** احداث زیرساختهای ورزشی از جمله مطالبات است
شاکری فرد با اشاره به اینکه احداث زیرساخت های ورزشی ویژه بانوان از جمله مطالبات نیمی از جمعیت کشور است، تصریح کرد: به دلیل منع قانونی اجازه احداث اماکن ورزشی جدید وجود ندارد و اتمام طرح های نیمه تمام قبلی در کل کشور با مشارکت خیران ورزش یار در دستور کار است، بنابراین باید سعی کنیم از امکانات و ورزشگاه های موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نگاه جنسیتی در ورزش کشور کمتر شده است، بیان کرد: درصد بالایی از تیم های اعزامی به رقابت‌ های مختلف را دختران تشکیل می‌دهند و این نشان می دهد که در مقایسه با سال های گذشته نگاه مسوولان و نگاه خود جامعه به ورزش بانوان تغییر یافته و بهتر شده است.
**دختران خود، مطالبه گرهای اصلی ورزش باشند
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در ادامه برای بهبود ورزش بانوان پیشنهاد کرد که نهادهای متولی نظیر شهرداری و آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان برنامه های مشارکتی خود را افزایش دهند زیرا هر یک از این مجموعه ها از امکانات و زیرساختهای متعدد برخوردارند و هم افزایی آنان به توسعه ورزش بانوان منجر خواهد شد.
وی تأکید کرد که مطالبه ورزش از سوی خود دختران و بانوان اهمیت دارد و هر اندازه این مطالبه بیشتر شود بطور حتم مدیران و تصمیم گیران به این مقوله بطور فزاینده ای اهمیت خواهند داد.
** همکاری نهادها برای ارتقای ورزش بانوان اهمیت دارد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در میزگرد ایرنا با بیان اینکه ورزش بانوان از جمله مهمترین مقوله های کنونی در کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این روزها پیشرفت ورزش و بخصوص در بخش بانوان به عنوان یک ضرورت محسوب می شود و ما باید بتوانیم این موضوع را در بین خانواده ها و بانوان گسترش دهیم.
سهیلا اثنی عشران با بیان اینکه مقوله بانوان به عنوان یک موضوع فرابخشی محسوب می‌شود، ادامه داد : بانوان را باید بیش از گذشته به عنوان تصمیم ‌گیران لحاظ کرد زیرا برای توسعه کشور و پیشرفت ورزش بانوان باید از تمام ظرفیت های انسانی و سرمایه های کشور بویژه خود بانوان به بهترین شکل استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه تحول در ورزش بانوان نیازمند همکاری بیشتر سازمان ها با یکدیگر است، گفت: تمامی سازمانها باید موظف شوند که به ورزش بانوان همچون یک اصل مهم و ضروری اهمیت دهند و توسعه آن را در برنامه‌های کاری خود داشته باشند.
** ورزش عاملی برای پیشگیری آسیب های اجتماعی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: ورزش به عنوان یک عامل پیشگیرانه از بیماری ها و آسیب های اجتماعی است، بنابراین به جای اینکه بخواهیم بودجه کشور را صرف درمان کنیم باید آن را در مقوله ورزش به عنوان یک عامل پیشگیرانه خرج کنیم.
وی ادامه داد: بین سلامت اجتماعی و ورزش رابطه مستقیم وجود دارد و هر چه میزان سهم ورزش در اجتماع افزایش یابد با کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد رو به رو خواهیم شد.
اثنی عشران، بانوان ایرانی را توانمند و دارای انگیزه بالا دانست و افزود : کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های بین المللی نشانگر توان و انرژی بالای این قشر از جامعه است و برای ارتقای آن نیازمند بیشتر شدن همکاری های بین بخشی بین نهادهای مختلف هستیم.
**موانع فرهنگی از جمله دلایل کمرنگی ورزش در بانوان
وی با تاکید بر اینکه ورزش باید در سبد خانوار به عنوان یک اصل تعریف شود، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از خانواده ها به ورزش به عنوان یک مقوله نه چندان مهم نگریسته می شود و بسیاری از خانواده‌ها آن را در کنار می گذارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: باورپذیری اصل و رکن طرح ریزی و اجرای هر طرح و برنامه ای است و برای بهبود اوضاع ورزش به ویژه ورزش بانوان نیاز داریم که باورها را در بین افراد و همچنین مسوولان اصلاح کنیم.
به گفته او افزایش سهم ورزش در زندگی، نه تنها به بهبود بسیاری از خصوصیات نظیر اعتماد به نفس و خودباوری می ‌انجامد بلکه سبب کاهش مشکلات خانوادگی و گروهی می شود.
اثنی عشران یکی از دلایل کمرنگی ورزش در بانوان را موانع فرهنگی ذکر کرد و افزود: از آنجایی که بسیاری از نابسامانی ها از مسائل اجتماعی نشأت می گیرد، بنابراین اینگونه موارد باید حل و فصل شود و فضای مناسبی برای فعالیت بانوان ایجاد کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، مشارکت نهادهای مرتبط با خانواده ها و بانوان همچون بهزیستی، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را برای بیشتر شدن ارزش ورزش در جامعه ضروری خواند و گفت: هماهنگی و همکاری همه نهادها و لازمه توسعه این مقوله به شمار می رود.
وی تأکید کرد که اداره کل ورزش و جوانان در امر توسعه ورزش نباید تنها و بدون همراه باشند و باید تمامی دستگاه ها به این مجموعه برای ارتقای ورزش در ابعاد مختلف ورزش بانوان بطور خاص کمک کنند.
این مدیر ادامه داد: از دید مدیران و تصمیم سازان نباید به ورزش بانوان به عنوان یک موضوع زینتی نگاه کرد، زیرا سالم‌ سازی اجتماع نیازمند ارتقای سطوح مختلف ورزش است.
به گفته او کمبود زیرساخت ‌های ورزشی را می توان با همکاری فی‌ مابین دستگاه ها و هم افزایی آنان جبران کرد، از سوی دیگر ضعف اطلاع رسانی یکی از عواملی است که باعث می ‌شود بانوان همین امکانات موجود را نبینند و از آن بدرستی استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه در سند چشم انداز بانوان برای ورزش این بخش از جامعه ارزش گذاری شده است، گفت: شکل گیری این سند تواند به توسعه ورزش کمک کند.
** ساماندهی اماکن به سود ورزش بانوان
رییس اداره تفریح سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اثرات مختلف تربیت بندی گفت: ورزش شهروندی نگاه ویژه ای به موضوع تفریح و نشاط اجتماعی اقشار مختلف خانواده ‌ها دارد.
نفیسه گلشیرازی با بیان راهکارهایی برای توسعه ورزش بانوان، اضافه کرد: ساماندهی اماکن برای بهره وری در استفاده از آنها ضروری و راه اندازی ایستگاه های خاص ویژه بانوان و همچنین برنامه هایی برای این قشر از جامعه مفید است.
وی با بیان اینکه قرار است اصفهان به عنوان شهر فعال ایران در حوزه ورزش معرفی شود، گفت: این موضوع با برنامه ریزی های صورت گرفته با کمیته ملی المپیک و از آن جایی که این کلانشهر از فضای سبز متعدد مناسب برای فعالیت های ورزشی و فعالیت های جمعی برخوردار است، اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مقوله های فرهنگی و اجتماعی، خود مدیران باید پیشگام باشند و با برنامه ریزی اصولی راهکارهای عملیاتی برای بهبود اوضاع ورزش بانوان ارایه کنند.
** خانواده ها به فرزندان اجازه فعالیت بدهند
گلشیرازی تغییر در سبک زندگی کنونی را از دلایلی ارزیابی کرد که سبب کاهش فعالیت های جسمی حرکتی بوِیژه در فرزندان شده است و در این ارتباط ادامه داد: در زمان های گذشته منازل از حیاط برخوردار بود و فرزندان می توانستند در این محیط بازی و ورزش کنند، اما زندگی آپارتمانی فعلی سبب کاهش بازی و نشاط و کم تحرکی شده است.
وی به ضرورت آموزش زوجین پیش از ازدواج و خانواده ها اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید بپذیرند که ورزش در زندگی یک اصل و نه یک فرع است و همچون تحصیل و کنکور و دانشگاه، ورزش اهمیت دارد و به حاشیه راندن آن موجب ترقی فرزندان نمی شود.
رییس اداره تفریح سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرزندان باید در تمام ابعاد رشد کنند، تصریح کرد: انسانی که فقط مباحث تئوری در ذهن و فکر اوست نمی تواند خلاقانه زندگی کند و از نوآوری و خلاقیت به دور خواهد بود، همچنین در چنین فردی میزان استرس و دیگر معضلات روحی به شدت افزایش می یابد.
** ورزش از سنین پایه در ذهن فرزندان شکل گیرد
وی با بیان اینکه اهمیت ورزش باید از سنین پایه در ذهن کودکان قرار گرفته شود، اظهارداشت: این موضوع را باید از پیش از مدارس آغاز کنیم و اهمیت این مقوله برای دختران و پسران بطوری مشخص شود که همواره فعالیت های فیزیکی را جزو جدایی ناپذیر از زندگی روزمره خود قرار دهند.
گلشیرازی بر اهمیت گسترش ورزش بخصوص ورزش بانوان در تمامی مناطق و بویژه مناطق کم برخوردار تاکید کرد و افزود: بانوان در حاشیه شهرها بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، بنابراین گسترش ورزش در چنین مناطقی بیشتر اهمیت پیدا می کند.
**مسیر ورزش قهرمانی از ورزش همگانی آغاز می شود
کاپیتان تیم ملی کبدی ایران در این میزگرد ایرنا با بیان اینکه مسیر ورزش قهرمانی از ورزش همگانی آغاز می شود، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرو در ورزش برای کشف استعدادها و پرورش آن ها به ورزش همگانی و شهروندی اهمیت می دهند.
مرضیه عشقی، شناسایی استعدادهای ورزشی بانوان را راهکاری برای توسعه ورزش قهرمانی دانست و افزود: برای این کار باید از خود ورزشکاران شاخص و قهرمانان استفاده کرد زیرا این اشخاص فراز و نشیب ها را دیده و لمس کرده اند و بهتر می توانند دیگر را شنایی و راهنمایی کنند.
وی با اشاره به اینکه ناهنجاری های جسمی حرکتی در بین دختران در سنین پایه زیاد دیده می شود، گفت: اطلاع نداشتن والدین از این موضوع و کم اهمیتی ورزش نزد آنان مزید بر علت شده است و متاسفانه ورزش نکردن خود والدین که الگوی فرزندان هستند نیز به این معضل دامن می زند.
این کارشناس ورزشی، کم تحرکی مادران را عاملی خواند که در پی آن یک نسل و یک اجتماع کم تحرک پدید می آورد و میزان بیماری هایی که با سکون و بی توجهی به ورزش مرتبط است را افزایش می دهد.
کاپیتان تیم ملی کبدی ایران اضافه کرد: متاسفانه وجود جو ناسالم و باند و باند بازی نیز موضوعاتی است که در پی آن بسیاری ورزش و بخصوص ورزش قهرمانی را رها می کنند و اینگونه می پندارند که ورزشی که در آن پول حرف اول و آخر را می زند، جای ما نیست.
عشقی ادامه داد: با این حال باید باز هم باید بدانیم که ورزش بستر جوانمردی و سلامت است و اگرچه مسایل منفی را نمی توان از آن جدا کرد، اما دلیل هم نمی شود که بطور کل با آن بیگانه شد.
این ورزشکار با بیان اینکه تحصیلات را نباید تنها ملاک موفقیت بانوان برشمرد، اظهارداشت: زنان ورزشکار از لحاظ روحی روانی و فیزیکی سالم تر هستند، بنابراین ارزش ورزش را نباید در مقایسه با تحصیلات کمرنگ کرد.
وی برای توسعه ورزش بانوان پیشنهاد کرد که به نیمی از جمعیت جامعه باید آزادی عمل بیشتری داد تا دختران بتوانند به فعالیت ها و روی آوری به رشته های مختلف ورزشی، افزون تر از گذشته بها دهند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/113818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید

واکنش جالب یک مداح با یک شعر به حوادث اصفهان و ریزپرنده‌ها | فیلم

دامنه دفاعی ایران اسلامی و درک نادرست دشمنان

رشد 61 هزار واحدی شاخص بورس

دانشگاه آزاد اصفهان تیرماه میزبان کنگره بین المللی نهج البلاغه

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

1 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، ادیب و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

دو اطلاعیه از قطعی گاز در مناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان