پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی:

نمی‌توانیم کمک‌های نقدی فدراسیون‌های جهانی را دریافت کنیم ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با رد موضوع واریز بودجه از سوی برخی فدراسیون‌های جهانی به این فدراسیون گفت: با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشت و شرایط بانک‌ها نمی‌توانیم کمک‌های نقدی فدراسیون‌های جهانی را دریافت کنیم.

محمد علیپور با بیان اینکه در حال حاضر 17 انجمن 47 رشته ورزشی و حدود 80 تیم ملی در بخش‌های بانوان و آقایان در این فدراسیون فعال هستند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین هدفمان این است که به کاروان‌های تیم‌های ملی ایران که در رویدادهای مختلف هر چندسال یکبار شرکت می‌کنند، کمک کنیم و بتوانیم سهم کوچکی در کسب مدال داشته باشیم. این اتفاق در چند رشته اتفاق افتاده است و صاحب مدال شدند. در سال جاری نزدیک به 14 اعزام داشتیم، حدود 170 برنامه ورزشی اجرایی شده که کار سختی است. پنج رشته المپیکی و 10 رشته در بازی‌های آسیایی نیز داریم و مابقی رشته‌ها در مسابقات رسمی مثل بیچ گیم، ایندور گیم و مسابقات رزمی دنیا فعال هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص کمک فدراسیون‌های جهانی، گفت: باید بگویم همه چیز شفاف است. بودجه به صورت نقدی تاکنون امکانش نبوده است، با توجه به شرایط بانکی که داریم، امکان جابه‌جایی از هیچ فدراسیون جهانی نداشتیم البته به ایران کمک هایی کردند، به‌عنوان‌مثال مربی رایگان یک ساله به کریکت دادند، یا در بیس بال و سافتبال همین گونه مربی آمده و همین‌طور ورزشکاران ما را در آکادمی‌های خود راه دادند بدون این‌که ما هزینه‌ای پرداخت کنیم و میهمان فدراسیون جهانی بودند. از تیم‌های ملی ما دعوت می‌کنند و هزینه بلیت و اقامت را می‌دهند.
علیپور تاکید کرد: در مورد تدارکات و ساخت‌وساز خوب پیش نرفتیم، زمین‌هایی برای کریکت، بیس بال و سافتبال در نظر گرفته شده است و قول ساخت داده بودند که بازهم با توجه به شرایط تحریمی که ازلحاظ بانکی داریم نشده است و ادعا دارند که اگر این مساله نبود، می‌توانستند کمک‌های زیادی کنند و ساخته شود. بنابراین بیشتر سعی می‌کنیم ابزار و امکانات بگیریم و مربیان خوب بیاوریم.
اصفهان برای ما یک قطب است
وی با بیان اینکه ورزشکاران هیئت انجمن‌های ورزشی در اعزام‌های مختلف کسب مدال کرده‌اند، اظهار کرد: رشته‌های جدیدی در هیئت انجمن‌های ورزشی داریم که قدمت برخی آن‌ها دو سال و حتی رشته‌هایی با قدمت 15 ساله در این فدراسیون داریم. باید به رشته‌های جدید تکیه کنیم، زیرا آینده‌ساز ورزش کشور در این رشته‌های جدید است که برای بتوانند برای ورزش کشور مدال‌آوری کنند.
به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که در مورد آن نظر مثبت داریم و در سطوح مختلف ملی به تیم‌های ملی بسیار کمک و برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کنند. به‌عنوان یک کارشناس می‌گویم که در ورزش ایران، اصفهان واقعاً به‌عنوان یک‌قطب اصلی به همه رشته‌های ورزشی در سطح کشور کمک می‌کند و ورزشکاران مستعدی دارد.
بودجه های ورزشی دیده می شوند
وی با شاره به بودجه اختصاصی به فدراسیون گفت: با ادغام بسیاری از رشته‌ها در این فدراسیون شاید میلیاردها تومان ازنظر مالی به ورزش و بودجه کشور کمک شده است و صرفه‌جویی داشته‌ایم. اما وزارت ورزش باید بودجه بیشتری به این فدراسیون اختصاص دهد. در سیستم تبلیغاتی کشور ضعف وجود دارد البته در تمام دنیا همین طور است. عموماً فوتبال را می‌بینند و یا به‌تازگی رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال. فکر می‌کنم در ایران شاید 7 یا 8 رشته هستند که دیده می‌شوند؛ اما 51 رشته داریم، اگر در خیابان راه بروید فکر نمی‌کنم فردی بتواند 10 فدراسیون راه نام ببرد، چون نمی‌شناسند و نمی‌بینند.
علیپور افزود: این‌ موارد برای آینده باید حل شوند و نیاز به تبلیغات دارند. مخصوصاً رشته‌های جدید باید دیده شوند. ورزش پتانسیلی دارد که هرچقدر بودجه به آن اختصاص پیدا کند در جای مناسب هزینه می‌شود، هرچقدر هزینه کنیم چند برابر برمی‌گردد و خود را نشان می‌دهد. شاید در بخش‌های دیگر هم بودجه‌های زیادی هزینه شود، که دیده نشود؛ اما در ورزش دیده می‌شود. با افتخارات ورزشی غرور به ما برمی‌گردد و مردم خوشحال می‌شوند.
بسیاری از رشته های ورزشی ناشناخته هستند
وی تاکید کرد: بودجه از مشکلاتی است که همیشه بوده است و ورزش با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و به دنبال این هستیم که مردم بیشتر رشته‌های جدید را بشناسند، حتی اسپانسرها هم رشته‌ها را نمی‌شناسند. ممکن است حتی در فروشگاه های ورزشی فروشندگان بسیاری از رشته‌ها را نشناسند.
وی خاطرنشان کرد: البته در حال بهتر شدن هستیم و این موضوع را می‌بینیم. ما هرچقدر جلو می‌رویم با همه این مشکلات مردم بیشتر علاقمند می‌شوند. در سال حداقل 20 درصد جمعیت ما بیشتر می‌شود. این نقطه قوت است، افزایش جمعیت تحت پوشش و نگهداری آن کار آسانی نیست. وزارت ورزش، کمیته المپیک، همهٔ بخش‌های فدراسیون‌ها، ادارات کل استان‌ها همه و همه در راه اعتلای اهداف فدراسیون انجمن‌های ورزشی به ما کمک می‌کنند، دید ادارات کل استان‌ها به هیئت‌های استانی انجمن‌های ورزشی بسیار بهتر از قبل شده و در آینده می‌تواند مثمر ثمر باشد.
رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: ببینید وزارت آموزش‌وپرورش رشته‌هایی را قبول می‌کند که در المپیادهای رسمی خود می‌تواند، شرکت‌کننده داشته باشد. در فدراسیون 5 تا 7 رشته این شرایط را دارند و انجمن دایر کردیم و در سنین پایین در حال کار کردن هستیم. کار اصولی این است باید سرمایه‌گذاری در رده‌های نوجوانان و جوانان باشد تا بتوانیم تیم‌های ملی خوبی داشته باشیم.
باید کرسی های جهانی بیشتری بگیریم
وی در ارتباط با کسب کرسی‌های آسیایی و جهانی گفت: در این زمینه در فدراسیون خیلی خوب کار شده است و توانستیم 34 یا 35 عنوان بین‌المللی در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی کسب کنیم. باید این عناوین را داشته باشیم، چراکه به درد ما می‌خورد و کمک می‌کند و چون این اعتقاد را داشتم از همان ابتدای راه‌اندازی فدراسیون با انجمن‌های زیرمجموعه این لابی را داشتیم که به دنبال گرفتن کرسی و پست‌های آسیایی و جهانی بروند البته هنوز هم فعال هستیم و سعی می‌کنیم که پست‌های بیشتری بگیریم
علیپور با اشاره به جامعه آماری ورزشکاران این رشته ادامه داد: آمارهای مختلفی داریم، دارت ادعا دارد که جامعه بیشتر از 10 میلیون نفری و فوتبال دستی نزدیک به 2 یا 3 میلیون نفر دارند. بسیاری از رشته‌های ما بسیار پرجمعیت هستند، رشته‌های آبی جمعیت زیادی دارند. اما سازماندهی ورزشکارانی که فقط در مسابقات رسمی حضور داشتند، نزدیک به بیست هزار نفر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/113708/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

مقابله با زمین خواری 20 هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

ابتلای بیش از 16 درصد جمعیت اردستان به دیابت

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟

مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود

همایش پویش حامیان آب در گلپایگان

حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد

شرکت کودکان و نوجوانان 28 کشور در جشنواره نقاشی پوپک

امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)

جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا 5 درجه خنک‌تر می‌شود