پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان:

خودروسازان با کسری قطعه خودروها را به بازار عرضه می‌کنند اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان با اعتقاد بر اینکه شرکت‌های خودروساز عامل افزایش قیمت در بازار هستند، گفت: در حالی که شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را با قیمت بالا می‌فروشند.

حمیدرضا قندی با بیان اینکه متأسفانه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا هنوز تعهدات سال 1397 خود را تحویل برخی مشتریانشان نداده‌اند، اظهار کرد: این شرکت‌ها خودروهای خود را پیش‌فروش می‌کنند، اما متأسفانه در زمان موعد قادر به تحویل تعهد خود به مشتریانشان نیستند که این موجب افزایش قیمت و نوسانات بازار خودرو شده است.
وی توضیح داد: مثلاً پراید و تیبا به عنوان ارزان‌ترین خودروهای شرکت سایپا باید به صورتی وارد بازار شود که با نیاز آن، همخوانی داشته باشد، اما زمانی که این خودروها وارد بازار نمی‌شود شاهد نوسانات شدید قیمت خودرو خواهیم بود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان افزود: درحالی که دو ماه پیش قیمت پراید 41 میلیون و 500 هزار تومان بود، اما اکنون با 5 میلیون تومان افزایش به 46 میلیون تومان رسیده است که دلیل آن فاکتور نشدن و عرضه پایین این خودرو از سوی شرکت سایپا است.
وی تأکید کرد: به‌طورقطع عرضه کم و محدود خودرو و بالا رفتن تقاضای مشتریان باعث افزایش قیمت آن در بازار می‌شود و در حال حاضر 206 تیپ 2 با قیمت 83 میلیون و 206 صندوقدار V8 بالای 100 میلیون تومان عرضه می‌شود.
قندی افزود: چهار ماه پیش شاهد افت شدید حتی 30 میلیون تومانی بر روی خودروهای 100 میلیونی بودیم، اما اکنون محصولات ایران‌خودرو در حدود 10 میلیون و سایپا در حدود 6 میلیون تومان گران شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه به‌طور معمول بازار، قیمت خودرو را مشخص می‌کند و بازار دست دلالان نیست، افزود: متأسفانه شرکت‌های خودروساز محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، از سوی دیگر خودروهای موجود در نمایشگاه‌ها متعلق به مصرف‌کنندگان است و بنگاه‌داران با توجه به قیمت سایت‌های مختلف همچون دیوار، باما و شیپور و ... خودروها را قیمت‌گذاری می‌کنند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان در مورد نظارت بر روی سایت‌های مختلف فروش، گفت: با توجه به غیرقانونی بودن این سایت‌ها در زمان افزایش شدید قیمت خودرو در بازار، با پیگیری صورت گرفته آنها قیمت‌ها را حذف کردند، اما پس از آرام شدن بازار، دوباره این سایت‌ها اقدام به قیمت‌گذاری خودروها کردند، بااین‌وجود هنوز هیچ نظارتی بر نرخ خودروها در این سایت‌ها نیست.
وی ادامه داد: شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را می‌فروشند.
قندی توضیح داد: باوجودی خودرو سراتو عملاً تولید نمی شود و شرکت توان تحویل تعهدات محدود خود را ندارد، قیمت آن را 295 میلیون تومان اعلام کرده، در حالی که این خودرو در بازار 285میلیون تومان است و این نشان می‌دهد خود شرکت‌ها عامل افزایش قیمت‌ها هستند.
به عقیده این فعال بازار خودرو، اگر ماشین به اندازه کافی به بازار عرضه شود دیگر شاهد افزایش قیمت خودرو نخواهیم بود.
قندی تأکید کرد: در حالی که کارخانه پارس‌خودرو توان عرضه تعهدات سال 1397 محصولاتی همچون ساندرو، ال 90 و برلیانس را ندارد، به جای آن می‌خواهند با تاخیری پنج ماهه خودروهای ساینا، تیبا، پراید و ... را به مشتریانش تحویل دهد، زیرا خودرویی برای عرضه در بازار ندارند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودرو امروز با مشکل کمبود قطعه مواجه هستند، اظهار کرد: دلخوشی خودروسازان این بود که با کمک پژو فرانسه مشکل تامین قطعات خود را حل کنند، اما با خروج پژو از ایران به دلیل ناتوانی قطعه‌سازان داخلی، دوباره با کمبود و نبود قطعات مواجه شدند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان تصریح کرد: متاسفانه امروز هر خودرویی وارد بازار می‌شود با کسری قطعه مواجه است، مثلاً سنسور 206 و رینگ‌اسپرت تمام خودروهای ایران‌خودرو حذف شده است و یا پراید بدون کاتالیزور تحویل نمایندگی‌ها می‌شود و نمایندگی ناچار است با تأخیر و پس از خرید قطعه خودرو را تحویل مشتری دهد.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برنده جایزه پن پنتر 2020 مشخص شد

سامسونگ احتمالا روی مدل جدید گلکسی فیت کار می‌کند

گوگل دومین نسخه بتا اندروید 11 را منتشر کرد

تریلر جدید بازی Ghost of Tsushima با الهام از آثار کوروساوا منتشر شد

ماجرای خودکشی شهردار پایتخت کره جنوبی

روایت بازرگانان از دلایل برنگشتن ارزهای صادراتی

اصلاح سیاست‌های ارزی چگونه میسر می‌شود؟

چرا واشنگتن نمی تواند به بحران خلیج فارس پایان دهد؟

جزئیات محاسبه حقوق تیر ماه کارگران اعلام شد

5 مصدوم بر اثر انفجار ترقه در فلاورجان

شاعرانه/ شبی که قهوه‌ی چشمت در استکانم ریخت!

داستان «تلفن آقای هریگان» استفن کینگ فیلم می‌شود

مشخصات و رندرهای جدیدی از هواوی میت ‌پد T10 و T10s منتشر شد

با کارت‌های گرافیک GeForce RTX 20 خداحافظی کنید!

مدیر ایکس‌باکس: خرید استودیوهای بازی‌سازی ادامه خواهد داشت

پایان نمایش "استیضاح" رییس جمهور؟

نسل بعد از انقلاب آرمان‌خواهی را فراموش کرده

آیا ایران مستعمره چین می‌شود؟

دام مشترک اسرائیل و آمریکا برای ایران

ترامپ بالاخره تسلیم شد!

توطئه پنهان آمریکا علیه لشکر فاطمیون

تعامل با ارتش توسعه پروژه رینگ چهارم اصفهان را ممکن کرد

یک کتاب خوب/ بدن هرگز دروغ نمی‌گوید!

ادبیات جهان در خانه آقای «گوته»!

خرید و فروش بیش از 15 میلیارد نام کاربری در دارک وب

سرویس جدید مایکروسافت لینوکس را از بدافزارها پاکسازی می‌کند

پیام راهبردی توافق نظامی با سوریه

کنکور 99؛ نه راه پیش، نه راه پس

افزایش کرونایی‌ها در کاشان و عروسی‌هایی که پابرجاست

استاندار اصفهان: توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی است

بخشی از کتاب/ از گذشته‌ای که داشته‌ای خجالت نکش

نصف خاطرات جنگ تحمیلی، دست اُسرای عراقی است!

اخبار جدید درباره گلکسی S21

درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب شفاف‌تر می‌شود

10 کاراکتر منفور تاریخ بازی‌های ویدیویی - قسمت اول

نبرد برای قیمت اینترنت موبایل

12تغییر جدید کرونا

نمره اقتصادی برجام؛ قیمت دلار منهای بیست

پیامدهای استراتژیک روابط ایران و چین

نطنز و جنگ روانی

فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر «نقالان علوی»

رویکرد استفاده از پساب برای فضای سبز شهر تهران

ساخت 300 واحد مسکن طرح کریمان در اردستان تصویب شد

تازه‌های نشر/ دردسرهای مادربزرگ و پدربزرگ شدن!

سایه سنگین فایروال چین بر سر اینترنت هنگ کنگ

گهواره‌ای که نوزاد را بدون نیاز به والدین می‌خواباند

دعوت دو بازیکن گیتی پسند به اردوی تیم ملی فوتسال

12 مصدوم در دو حادثه رانندگی

5 مصدوم در انفجار ترقه

ذخایر مرکز اهدای خون اصفهان به «هیچ» رسید