پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان:

8700 کلاس نیازمند استانداردسازی سیستم های گرمایشی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: درحال حاضر حدود 110 میلیارد تومان برای استاندارسازی سیستم های گرمایشی در هشت هزار و 700 کلاس درس در استان نیاز داریم که درصورت تخصیص اعتبارات، ظرف سه سال آینده تمام کلاس های درس در استان به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز می شود.

مهدی میربد در گفت وگویی با بیان اینکه طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی در مدارس استان از سال 1392 و از محل اعتبارات ملی آغاز شد، اظهار کرد: در آن زمان 27 درصد از کلاس های درس در استان سیستم استاندارد داشت و به سیستم حرارت مرکزی مجهز بود که این تعداد هم اکنون به 71 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه منظور از سیستم گرمایشی استاندارد، سیستم حرارت مرکزی است، گفت: 71 درصد مدارس استان موتورخانه و رادیاتور و یا پکیج و ردایاتور دارند و بخاری نفتی و گازی به شکل قدیم در کلاس ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اول مهرماه امسال اعلام کردیم در سطح استان هیچ مدرسه ای که علمک گاز در محل داشته باشد، اما همچنان از بخاری نفتی استفاده کند نداریم، یعنی همه بخاری های نفتی جمع آوری شده، البته یکسری روستاها در استان داریم که هنوز علمک گاز هم ندارند؛ بنابراین نمی توانیم به سیستم حرارت مرکزی مجهز کنیم و باید از سیستم های جایگزین بجای بخاری نفتی و گازی استفاده کنیم که آسیبی نداشته باشد مثل رادیاتورهای روغنی برقی و یا بخاری های تابشی که آنها هم برقی هستند.
استفاده از بخاری نفتی در 76 کلاس در استان اصفهان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اعلام اینکه فعلا 76 کلاس درس در استان داریم که اصلا زیرساخت تبدیل به سیستم استاندارد را ندارند، گفت: بسیاری از این کلاس ها به خاطر اینکه در روستاهای دورافتاده قرار گرفته اند از کنتور برق هم برای بخاری تابشی و رادیاتورهای روغنی برقی نمی توانیم برای آنها استفاده کنیم و به ناچار باید صبر کنیم تا به محض گازرسانی به این روستاها به ما اطلاع دهند که بلافاصله نسبت به استاندارسازی سیستم های گرمایشی اقدام کنیم.
به گفته وی، عمده این مدارس در شهرستان فریدونشهر و بعد از آن دو مدرسه در شهرستان سمیرم و دو مدرسه هم در شهرستان نائین قرار دارد.
میربد با بیان اینکه حدود 8 هزار و 700 کلاس درس در استان نیازمند استانداردسازی سیستم های گرمایشی هستند و هنوز سیستم استاندارد ندارند، گفت: در این مدارس از بخاری گازی استاندارد استفاده می شود، اما سیستم گرمایشی غیراستاندارد است. نکته مهم این است که برای این بخاری های گازی اگر نکات ایمنی اولیه رعایت شود، درصد خطرآفرینی به مراتب کمتر از حالتی است که مراقبت نشود.
وی با اشاره به اطلاع رسانی به مدارس برای کنترل و بازدید از بخاری های گازی، گفت: بازدید شلنگ ارتباطی گاز با بخاری، مسدود نبودن و اتصالات دقیق دودکش، شکسته نبودن شیشه بخاری، حفاظ دور بخاری و جانمایی درست بخاری از نکاتی است که اگر رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد. ضمن اینکه هر هفته توسط کارشناسان ذی صلاحی که در مناطق معرفی شده اند سیستم های گرمایشی چک می شود.
110 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای استاندارسازی 8 هزار و 700 کلاس درس
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اعلام کرد: درصورت تخصیص اعتبارات خوبی که سال گذشته و امسال مصوب شده نهایتا ظرف سه سال آینده این امکان وجود دارد که تمام کلاس های درس در استان به سیستم های استاندارد مجهز شود. درحال حاضر حدود 110 میلیارد تومان برای استاندارسازی 8 هزار و 700 کلاس درس نیاز داریم. این درحالی است که در این زمینه خیرین مدرسه ساز نیز در قالب کمک به استاندارد سازی تجهیزات مدارس که سیستم های گرمایشی هم جزو آن محسوب می شود کمک می کنند.
میربد با تاکید براینکه بهترین فصل برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی تابستان است که بچه ها در مدرسه حضور ندارند، گفت: در حال حاضر سن برخی ساختمان های مدارس خیلی بالاست و در اولویت تحویل به خیرین و یا تخریب و بازسازی قراردارند. در این مدارس هم باید سیستم گرمایشی استاندارد و مدرسه جدید ساخته شود. ضمن اینکه مکان یابی برای مدارس جدید هم اهمیت زیادی دارد، چون عمدتا این مدارس در روستاهایی با تعداد دانش آموز کم قرار دارند و می توان با مکان یابی دقیق یک مدرسه جدید احداث کرد تا از پراکندگی مدارس و صرف هزینه های اضافی جلوگیری شود.
نظارت بر سیستم های گرمایشی مدارس با بازدیدهای دوره ای
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از اصفهان به عنوان یکی از استان های پیشرو مبدع طرح مراقبت از سیستم های گرمایشی و تعمیرات و به روزرسانی سیستم های گرمایشی در کشور نام برد و گفت: بازدیدهای دوره ای و هفتگی توسط عوامل ذی صلاح داریم که سیستم های گرمایشی را کنترل می کنند چون حتی در مورد سیستم های گرمایشی استاندارد هم باید نظارت دقیق صورت گیرد که دچار مشکل نشود.
وی خاطرنشان کرد: نگهداری از سیستم های گرمایشی رکن بعدی استانداردسازی است چراکه اگر نگهداری انجام نشود عمر و بازدهی سیستم ها به شدت افت می کند. مدیران مدارس هم باید در این زمینه آگاهی، دقت و حساسیت زیادی داشته باشند و حتی در صورت بروز حادثه هم به درستی عمل کنند تا آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن برسانند، چون این موضوع مستقیما با ایمنی دانش آموزان در ارتباط است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/113420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان