پیام سپاهان

آخرين مطالب

نمایشگاه هنری کودکان ایرانی و چینی به توسعه تبادلات فرهنگی 2 کشور می‌انجامد سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- نمایشگاه آثار هنری کودکان چینی در موزه هنرهای معاصر اصفهان و مشابه این اقدام در چین به تاکید کارشناسان امر، تبادلات فرهنگی میان 2 کشور را تقویت و توسعه می‌بخشد.

این اقدامات فرهنگی امروز چهارشنبه در راستای اجرای طرح "یک کمربندی، یک جاده" به عنوان راه ابریشم نوین قرن بیست و یکم و به همت کشور چین صورت گرفته است.
در این ارتباط 25 نفر از هنرمندان کشور چین در قالب هیاتی به ایران سفر کردند و پس از حضور در تهران و شیراز برای گشایش نمایشگاه آثار جمعی از کودکان و نوجوانان هنرمند چینی با عنوان"سمفونی دوستی راه ابریشم" در موزه هنرهای معاصر اصفهان حضور یافتند.
ایران کشور مهمی در یک کمربند، یک جاده محسوب می‌شود
رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگ‌های چین در این آیین گفت: ایران با فرهنگ شکوهمند هزاران ساله خود، کشور مهمی در یک کمربند، یک جاده محسوب می‌شود.
"هیو میو چینگ" افزود: ایجاد کمربندی و جاده، ابتکار مهمی از سوی دولت چین برای تقویت همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای امتداد جاده ابریشم محسوب می‌شود.
وی اظهارداشت: در این راستا تقویت تبادلات فرهنگی با کشورهایی که در امتداد جاده ابریشم قرار دارند اقدامی مفید در راستای ملزومات زمانه و آرمان‌های مردم است.
رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگ‌های ادامه داد: این موزه همکاری بسیار نزدیکی با ایران دارد در سال های 2018 و 2019 هیات اعزامی موزه شانگ های 2 بار از ایران بازدید کردند و تبادل نظرهای دقیق و کاملی با وزارت فرهنگ ایران انجام دادند.
وی برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی را از جمله اقدامات مثبتی برشمرد که نقش مهمی در افزایش سطح تبادلات و همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و هنری میان چین و ایران داشته‌اند.
هیو میو چینگ، صنایع دستی سنتی چین را دارای سابقه ای طولانی برشمرد و گفت: این هنرها بیانگر خرد مردم این سرزمین است، جذابیت و افسون این هنر در داخل و خارج از کشور شناخته شد و همانند مرواریدی در دریای هنر جهان می‌درخشد.
وی از اهدای آثار هنرمندان استان فوجان به گنجینه ماندگار موزه هنرهای معاصر اشاره کرد و گفت: این اقدام برای تبادلات فرهنگی میان ایران و چین از اهمیت بسیاری برخوردار است.
چین و ایران تمدن‌های باستانی با قدمتی طولانی و فرهنگی باشکوه هستند
معاون توسعه آموزش شانگهای چین اضافه کرد: چین و ایران هر دو تمدن‌هایی باستانی با قدمتی طولانی و فرهنگی باشکوه هستند.
"وانگ مینگ فو" افزود: ایران با داشتن میراث فرهنگی فرهنگی ژرف، کشور مهمی در طرح "یک کمربند، یک جاده" به شمار می آید و هزاران سال است که مردم 2 کشور از طریق جاده ابریشم کهن به تبادل اطلاعات و کالاهای خود پرداخته‌اند و رابطه دوستانه ما دارای سابقه‌ای بس طولانی است.
وی یادآور شد: در سال 2016، رییس جمهور چین، سفری رسمی به ایران داشت که موجب برقراری یک مشارکت وسیع و راهبردی میان این 2 کشور شد که این مشارکت بستر مناسبی را برای بهبود بیشتر مبادلات و همکاری های میان 2کشور به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و هنری فراهم آورد.
وانگ مینگ فو افزود: بنیاد توسعه آموزش شانگهای با همکاری موزه هنرهای کلکسیونی این استان، تعامل سازنده ای با ایران داشته است و در سال های 2018 و 2019 ایران 2 گروه از آثار هنری کودکان را برای شرکت در سومین و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای خلاق کودکان که توسط این بنیاد برگزار شد، ترتیب داد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی بتوان کودکان و نوجوانان بیشتری را از چین و ایران برای گذشتن از موانع زبانی و فرهنگی و رسیدن به تبادلات بیشتر و دوستی عمیق‌تر تشویق کرد.
نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان چینی با عنوان"سمفونی دوستی راه ابریشم" روز چهارشنبه با حضور هیات 25 نفره چینی شامل 18 نفر از هنرمندان برجسته در زمینه مجسمه‌سازی، چاپگری و نقاشی و هفت نفر از مدیران موزه هنر و صنایع‌دستی کشور چین در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 50 اثر از کودکان هنرمند چینی با عنوان "سمفونی دوستی راه ابریشم" در گالری شماره 2 این موزه به نمایش گذاشته شده است.
مهدی تمیزی اظهارداشت: در 2 سال گذشته موزه هنرهای معاصر اصفهان آثار کودکان اصفهانی را به مسابقه بین‌المللی "سمفونی دوستی راه ابریشم" شانگ‌های ارسال کرد که در این رابطه نمایشگاهی در آن کشور برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان در سال 2018 میلادی سه جایزه بین‌المللی و در سال 2019 میلادی 2 جایزه بین‌المللی کسب کردند که جوایز و لوح افتخار آن‌ها یکم آبان در افتتاحیه نمایشگاه "سمفونی دوستی راه ابریشم" در اصفهان اهدا می‌شود.
تمیزی برپایی این نمایشگاه را همزمان با بیست و پنجمین سال تاسیس موزه هنرهای معاصر اصفهان و با همکاری بنیاد هنری بردبار و بنیاد توسعه آموزش و پرورش شانگهای و موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین عنوان کرد.
این نمایشگاه تا 17 آبان از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.
در این آیین لوح تقدیر و افتخار به کودکان شرکت کننده و 2 کودک برگزیده ایرانی به همراه اثر هنری به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان از سوی هنرمند چینی اهدا شد.
هیات 25 نفره هنرمندان چینی 28 مهرماه وارد تهران شدند و پس از آن به شیراز سفر کردند و امروز نیز در موزه هنرهای معاصر اصفهان حاضر شدند.
این هنرمندان با شعار"یک جاده، یک کمربند" برای تعامل هنری و فرهنگی قبل از ورود به ایران به کشور ترکیه سفر کرده و از موزه‌های استانبول دیدن کرده‌اند و می‌خواهند از شهرها و موزه های هنری ایران بازدید کنند.
طرح "یک کمربند یک جاده" که به عنوان راه ابریشم نوین قرن بیست و یکم معروف است با ایجاد یک صندوق 40 میلیارد دلاری و میلیاردها سرمایه‌گذاری از چین و کشورهای دیگر فعالیت خود را سال 2016 شروع کرد و بزرگترین طرح جهان در شرایط فعلی محسوب می‌شود.
چین در این طرح مهم که یکی از برنامه های این کشور در عصر جدید محسوب می شود تا کنون بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد و کشورهای مسیر این طرح 48 میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/112816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش