پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون وزیر بهداشت:

ایران از نظر شاخص‌های سلامت، کشور نخست خاورمیانه می‌شود سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جایگاه مردم شریف ایران آن است که جزو 10 کشور نخست جهان باشند و بر این اساس تا سال 2023 میلادی از نظر شاخص‌های سلامت، به کشور نخست منطقه خاورمیانه تبدیل می‌شود.

ایرج حریرچی روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف باید بر ارتقای سلامت و پیشگیری بیافزاییم، بیان کرد: افزایش سلامت و محافظت مالی از مردم در برابر مخاطرات هزینه‌ای ناشی از بیماری‌ها، پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و افزایش کارایی با منابع و امکانات موجود چهار هدف طرح تحول سلامت بود.
وی افزود: پوشش همگانی سلامت دارای سطح‌های خدمت ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، درمان توانبخشی و زندگی راحت پیش از مرگ است که باید بدون هیچ‌گونه تبعیض قومی، نژادی، جنسیتی، مالی و منطقه‌ای برای همه مردم ارائه شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از چاقی و اضافه وزن به عنوان مادر سایر بیماری‌ها یاد کرد و اظهار داشت: 59.5 درصد مردم کشور در زمان حاضر دارای اضافه وزن هستند و 80 درصد نیز تحرک کافی ندارند.
وی اضافه کرد: پیش از طرح بسیج عمومی برای شناسایی بیماران دارای فشار خون بالا، 10 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور مبتلا بودند که با اجرای این طرح بیشتر آنها شناسایی شدند.
حریرچی تصریح کرد: 10.5 درصد جمعیت بالغ کشور دارای بیماری دیابت هستند که بیماری بیشتر آنها زیر کنترل نیست و مهم‌ترین عامل آن رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب است.
وی با بیان اینکه نزدیک به 30 درصد جمعیت ایران تا 25 سال آینده پیر خواهد شد، تشریح کرد: بیشتر این افراد دارای 2 فرزند هستند و نمی‌توان 30 درصد جمعیت را در خانه سالمندان نگهداری کرد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دوران پیری شامل سه گونه همراه با بیماری، بدون بیماری و سالم است و تا 80 سالگی می‌توان به طور کامل سالم و بدون عارضه زندگی کرد که این میزان در کشور ژاپن به 100 سالگی رسیده است.
وی تاکید کرد: 19 درصد سلامتی مردم با اقدام‌های پزشکی و درمانی برطرف می‌شود و بیش از 80 درصد آن نیز بستگی به ژنتیک، رفتار و مسائل اجتماعی دارد.
حریرچی یادآور شد: دادستان‌ها در برخی استان‌ها پای کار آمدند و کشیدن قلیان که برابر 150 نخ سیگار است، از همه رستوران‌ها حذف شد اما در برخی استان‌ها مانند تهران زورمان نرسید.
وی در ادامه نیز از کاشان به عنوان منطقه‌ای صنعتی یاد کرد و گفت: این شهرستان از 33 سال پیش دارای دانشگاه علوم پزشکی است که وظیفه اجتماعی خود را انجام ‌داده و باید معیارهای آن بیش از شهرهای هم‌تراز فاقد دانشگاه باشد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: موجب شرمندگی است که بیش از پنج درصد بیماران برای درمان به خارج از شهرستان مراجعه می‌کنند زیرا این شهرستان می‌تواند به علت استعداد و شایستگی موجود، الگویی برای سایر نقاط شود.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان کمترین میزان بهره‌مندی را از طرح تحول سلامت داشت
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: در بیشتر شهرها ساختمان‌ها و هتلینگ‌هایی با اعتبارهای طرح تحول سلامت ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده اما فرسودگی ساختمان و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی کاشان زیاد است.
سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اهمیت ویژه حوزه سلامت بر زندگی اجتماعی مردم افزود: اگر چه فرصت‌ها از دست رفته و اعتبارها هزینه شده اما انتظار می‌رود که این موضوع جبران شود.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شمال استان اصفهان یک قطب سلامت به شمار می‌رود که البته مانند سایر حوزه‌ها مورد توجه استان اصفهان نبوده اما خدمات بزرگی را در منطقه ارائه کرده است.
نماینده کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس اضافه کرد: مردم منطقه از بیمارستان شهید بهشتی کاشان ناراضی هستند زیرا ضریب تخت آن بسیار بالا و نزدیک به 93 درصد است و بر این اساس شهرستان به یک بیمارستان جایگزین نیاز دارد.
وی یادآور شد: بیمارستان 320 تخت‌خوابی بقیه‌ الله الاعظم (عج) هم که به عنوان خواست مردمی به مرحله اجرا رسیده، نیازمند اعتبار زیادی است و باید با کمک خیران و دولت ساخته شود.
ساداتی‌نژاد همچنین تکمیل بیمارستان‌های ثامن و امام حسن (ع) را خواستار شد و تصریح کرد: اگر این 2 بیمارستان در آران‌وبیدگل ساخته شود، از بار اشغال تخت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان کاسته خواهد شد.
وی بر لزوم ساخت دانشکده داروسازی در شهرستان کاشان تاکید کرد و گفت: کاشان با فقدان توسعه صنایع غذایی و دارویی روبه‌رو بوده که با توجه به ظرفیت‌ها و گردشگرپذیر بودن منطقه، از پزشکان انتظار می‌رود در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنند.
سید علیرضا مروجی در ادامه این آیین با حضور فرماندار و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان، به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان معارفه شد.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/112754/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد

سیل از 4 طرف کاشان را محاصره کرد

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

ارز حج 1403 تأمین شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

اجرای 12 عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است