پیام سپاهان

آخرين مطالب

یک استاد زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی دریچه‌ای از فرصت‌ها علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - یک استاد زبان انگلیسی دانشگاه شیخ بهایی گفت: زبان انگلیسی دریچه ای از فرصت ها به سمت افراد است و حذف زبان انگلیسی از مدارس سبب می شود زبان آموزان دیگر به دنبال آموزش و زبان آموزی نباشند.

علی فروتن اظهار کرد: حذف زبان انگلیسی تبعات اقتصادی ناخوشایندی را با خود به همراه خواهد داشت، زیرا اکثر زبان آموزانی که در آموزشگاه های خصوصی شرکت می کنند، دانش آموزانی هستند که با هدف کسب نمره بهتر در درس زبان، در این کلاس های شرکت می کنند، اما با حذف این ماده درسی، مشکلاتی در بُعد اقتصادی ایجاد می شود. زیرا دیگر افرادی به دنبال یادگیری این زبان و ایجاد ارتباطات بین المللی نخواهند رفت.
وی با بیان اینکه زبان دریچه ای به یک دنیای دیگر است، تصریح کرد: زمانی که این دریچه بسته شود، بسیاری از افراد نمی توانند با دنیای جدید آشنا شوند.
این استاد آموزش زبان انگلیسی سن مناسب زبان آموزی را در سنین پایین تر دانست و گفت: ا فرادی که در سنین کمتر زبان را فرا می گیرند، خیلی بهتر و قوی تر در زمینه تلفظ صحیح کلمات و درست صحبت کردن عمل می کنند، اما به شرطی که تمرین زیادی داشته باشند.
وی ادامه داد: افراد بزرگسال نیز که در سنین40-30 سالگی شروع به یادگیری زبان می کنند، ممکن است در مواردی که مربوط به تلفظ کلمات است، نتوانند خیلی قوی عمل کنند، اما از نظر گرامر و درک مطلب قوی عمل می کنند، زیرا از نظر ساختار ذهنی و درک زبان به درجه ای رسیده اند که راحت تر می توانند جنبه گرامر را درک کنند.
فروتن تصریح کرد: قبلا یک کتاب و استاد وجود داشت و منبع زبان آموز صرفا به استاد محدود می شد و هر توضیحی که استاد می گفت زبان آموزان قبول می کردند، اما امروز زبان آموزان، حق اعتراض و به چالش کشیدن استاد را در اختیار دارند و این حرکت، جنبه های مثبتی را با خود به همراه دارد و سبب می شود معلم زبان به روز باشد، مقالات و کتاب های چاپ جدید را مطالعه و از تکرار گفته های خود اجتناب کند.
وی اضافه کرد: قبلا اساتید زبان آموزان را به یک اندازه در نظر می گرفتند و برای معلم هیچ فرقی نداشت که شخصی که در زبان استعداد ندارد، ممکن است استعداد آن در درسی مانند ریاضی بیشتر باشد و صرفا به این نکته اشاره می کردند که باید میزان یادگیری به یک میزان باشد و از بعد انسانی غافل بودند، اما امروزه اساتید برای هویت فردی افراد ارزش قائل هستند و به عنوان مثال متوجه هستند که افرادی درونگرا هستند و مانند افراد برون گرا به یک میزان صحبت نمی کنند.
استاد دانشگاه شیخ بهایی در خصوص آموزش از طریق پیج های اینستاگرامی، نرم افزار های آموزش زبان و دوره های آنلاین یادآور شد: آموزش از طریق نرم افزار های آموزش زبان و یا دوره های آنلاین زبان آموزی موقعیت و جایگاه خوبی به شمار می آیند و دلیل آن هم روشن است، زیرا بسیاری از مردم وقت نمی کنند در کلاس های آموزش زبان شرکت کنند و یا وقت مطالعه بیشتر در سطح کلاس را ندارد، این موارد کمک کننده هستند و آثار مثبتی همچون افزایش سرانه مطالعه کشور را به همراه خوهد داشت .
وی تصریح کرد: دوره های آنلاین زبان آموزی، نرم افزارهای آموزش زبان برای زبان آموزانی مناسب است که دانش زبان آنها در حد متوسط و به بالاتر است. زبان آموزی که مبتدی است نمی داند دقیقا از کدام مسیر به عنوان مثال برای آموزش گرامر اقدام کند، اما زبان آموزانی که در سطح مقدماتی یا متوسط قرار دارند قدرت تشخیص اینکه به کدام گرامر یا لغت نیازمند هستند را دارند و مستقلانه تر می توانند از این منابع استفاده کنند.
فروتن اظهار کرد: برای شرکت در آزمون های بین المللی حتما باید دوره های اختصاصی این آزمون ها گذرانده شود، زیرا آزمون های آیلتس و تافل بسیار مشابه کنکور هستند و تنها عاملی که به زبان آموز کمک می کند تا نمره بهتری در این آزمون ها کسب کنند، تکنیک زبان آموزان است.
وی ادامه داد: درصد زیادی از موفقیت در این آزمون ها تکنیک های درست جواب داد به سوالات است و برخلاف آزمون هایی چون FCA و یا CAE که آزمون های کمبریج به شمار می آیند، آزمون هایی هستند که براساس تکنیک نیست و سطح سواد زبان آموزان در این آزمون ها بسیار تاثیر گذار هستند. اما در آزمون هایی همچون آیلتس و تافل، تکنیک ها سبب می شوند تا زبان آموز نمره بهتری را کسب کند.
این استاد زبان انگلیسی در پاسخ به این پرسش که آیا لازم است دانشجویان مقطع دکتری حتما مدرک زبان انگلیسی داشته باشند؟، خاطرنشان کرد: تمام مقالات، کنفرانس ها و رخدادی های مهم در عرصه جهانی به زبان انگلیسی است. آموختن و داشتن مدرک زبان باید به یک مقطع قبل از دکتری یعنی به دوره کارشناسی ارشد بازگردد، زیرا بازخورد بهتری با خود به همراه دارد و باعث پیشرفت علم می شود و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به دنبال مطالب جدید باشد، نه آنکه منتظر باشد تا استاد مطالب جدیدی را به آنها بیاموزد.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/112738/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد