پیام سپاهان

آخرين مطالب

توزیع بیش از 156 هزار فقره کارت سوخت در استان اصفهان اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل پست استان اصفهان گفت: تاکنون 156 هزار و 406 فقره کارت سوخت در استان اصفهان توزیع شده است، همچنین از زمان اعلام طرح ضرورت استفاده از کارت سوخت شخصی، طی 45 روز اخیر با استفاده از تمام امکانات 90 هزار کارت سوخت در استان توزیع شد.

به گزارش ایسنا، حمید باقری امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته و روز جهانی پست در جمع خبرنگاران، در خصوص اینکه چرا سهم کمی از بازار را در اختیار داریم و بازار سیاه وجود دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه افراد فعال در بازار سیاه تابع مقررات یکپارچه نیستند و حقوق مصرف‌کننده، شرایط رقابت و کسب و کار را رعایت نمی کنند، در حالی که در کسب و کارهای استاندارد و شفاف از صفر تا 100 عملیات اجرا به صورت یکپارچه و با کمترین هزینه انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه کسب و کارهای پنهان، بهره وری را کاهش می دهد، افزود: در حالی که میانگین هزینه تمام شده حمل و نقل در زنجیره تولید دنیا شش درصد است، این عدد در ایران حدود 12 درصد است، متاسفانه در کشور حجم زیادی از مرسولات از طریق اتوبوس‌ها حمل می شود، در حالی که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان این خدمات به صورت یکپارچه توسط پست انجام می شود.
مدیرکل پست استان اصفهان به خدمات نیابتی سازمان ها اشاره کرد و گفت: با وجودی که زیرساخت های لازم همچون شبکه های آی تی، امکانات لجستیک و ... در پست فراهم است، اما باز هم برخی سازمان ها و دستگاه های خصوصی و دولتی همچنان تمایل به مراجعه حضوری مردم دارند، در حالی که یکی از پایه های دولت الکترونیک استفاده از خدمات پستی است و در صورت همکاری دستگاه ها سرانه ترافیکی پستی استان بیشتر از امروز خواهد شد.
رسوخ بیش از 41 هزار فقره کارت ملی در باجه های پستی استان
باقری در خصوص توزیع کارت سوخت، توضیح داد: از ابتدای طرح تاکنون، 38 هزار و 766 فقره کارت سوخت به دلیل نبود مالک و یا آدرس اشتباه هنوز توزیع نشده است، به همین منظور در باجه های معطله، سرویس متعارف برای توزیع کارت سوخت ایجاد شده است.
وی افزود: تاکنون 156 هزار و 406 فقره کارت سوخت در استان اصفهان توزیع شده است، همچنین از زمان اعلام طرح ضرورت استفاده از کارت سوخت شخصی و طی 45 روز اخیر با استفاده از تمام امکانات 90 هزار کارت سوخت در استان توزیع شد.
مدیرکل پست استان اصفهان در خصوص توزیع کارت ملی هوشمند نیز گفت: در حال حاضر 41 هزار و 439 فقره کارت ملی هوشمند در باجه‌ها رسوب کرده است و دارندگان آن با وجود اطلاع رسانی بسیار از طریق پیامک هنوز برای دریافت کارت خود به باجه های پست مراجعه نکرده اند.
باقری افزود: در این مدت 33 هزار و 811 شناسنامه ثبت احوال، 738 هزار و 203 فقره عوارض شهرداری توزیع و همچنین 12 هزار و 388 فقره تعویض و تمدید گواهینامه، توزیع 18 هزار و 945 فقره ابلاغیه دادگستری و ... انجام شده است.
فعال بودن 126 خط ارتباطی در استان اصفهان
وی با اشاره به عملکرد پست استان اصفهان طی شش ماهه نخست امسال، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن 1026 واحد پستی سهم هفت درصدی کشور را دارد و استانی شاخص در امر ارتباطات است.
مدیرکل پست استان اصفهان افزود: استان اصفهان دارای 87 واحد پستی دولتی شامل 23 اداره، هفت ناحیه، 56 واحد شهری دولتی است، همچنین سه آژانس پستی شهری، 345 دفتر پست پیشخوان، 93 نمایندگی پست شهری، 212 نمایندگی پست روستایی و 284 دفتر ITC در استان فعال است.
باقری یادآور شد: 52 درصد واحدهای پستی در شهر و 48 درصد واحدها در روستاها مشغول فعالیت هستند، همچنین به ازای 4991 نفر جمعیت استان یک واحد پستی فعال است.
وی با بیان اینکه دسترسی مردم استان به خدمات پستی نسبت به کشور مطلوب است، تاکید کرد: 43 درصد نیروی انسانی پست استان در بخش نامه‌رسانی فعالیت می کنند که کمتر استانی این ویژگی را دارد، همچنین 1060 نفر به صورت غیردولتی با اداره پست استان همکاری دارند.
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کریدور کشور، مرکز مبادله 10 استان است، اظهار کرد: در حال حاضر 126 خط ارتباطی درون و برون استانی در اصفهان فعال است که ماهیانه حدود 3 میلیارد ریال برای این خطوط پستی هزینه می کنیم.
فعالیت 361 فروشگاه خرید اینترنتی در استان اصفهان
باقری با بیان اینکه طی شش ماهه امسال روزانه 26 هزار مرسوله پستی وارد و 34 هزار مرسوله از استان صادر شده است، گفت: سهم اصفهان در ترافیک پستی کشور 4.5 درصد است، همچنین در مجموع تا پایان شهریور پنج میلیون و 80 هزار مرسوله وارد استان و شش میلیون و 214 هزار و 586 فقره مرسوله از استان خارج شده است.
وی افزود: تا پایان شهریور ماه 361 فروشگاه خرید اینترنتی در استان فعال شده اند که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است، همچنین تعداد مرسولات خرید و فروش اینترنتی استان در این مدت 266 هزار و 931 فقره بوده است.
مدیرکل پست استان اصفهان به توزیع 92 هزار گذرنامه طی شش ماهه امسال اشاره کرد و گفت: روزانه چهار هزار گذرنامه وارد استان می شود که از تمام ظرفیت پست به خصوص در آستانه اربعین برای توزیع آن استفاده می کنیم و باجه های معطله استان تا ساعت 18 و در شهرستان ها تا ساعت 16 این خصوص فعال هستند.
انجام بیش از 100 خدمت پستی در استان اصفهان
باقری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 خدمت در پست به غیر از خدمات نیابتی فصلی برخی سازمان ها انجام می شود.
وی با اشاره به نقش پست در افزایش بهره وری، توسعه و تسهیل کسب و کارهای نوپا، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری، ارائه خدمات باکیفیت به مردم و ...، اظهار کرد: صنعت پست براساس نیاز مردم و سازمان ها شکل گرفته و با ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت سرویس های مناسبت با هر نیاز را فراهم می کند.
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر خدمات این شرکت در باجه‌های پستی به صورت عادی، سفارشی، پیشتاز، ویژه، امانت، مستقیم، دو قبضه و ... انجام می شود، افزود: همچنین خدمات الکترونیک سازمان هایی همچون امور مالیاتی، املاک و مستغلات، اداره ثبت، دانشگاه ها، مشاغل خودرو، ثبت احوال، سامانه جامع تاکسیرانی، حوزه بانکداری و ... توسط اداره پست انجام می شود.
باقری ادامه داد: رهگیری مرسولات خارجی، سازمانی، وب آگهی، کارت پستال، تمبر یادبود و اختصاصی، پست الکترونیک، اعتبارسنجی، صندوق پست شخصی و مجازی و ... از جمله خدمات مربوط به پست است.
وی ساماندهی و توسعه سرویس ویژه، سرویس محصولات استراتژیک بومی، سرویس عادی گواهی شده، پیش فروش محصولات فرهنگی، باجه مجازی پست، سرویس پست تعاملی و تجاری و ... را از جمله خدمات مشتریان عمومی پست عنوان کرد.
مدیرکل پست استان اصفهان در خصوص سرویس محصولات استراتژیک بومی، توضیح داد: سال گذشته مجوز چهار محصول استراتژیک استان از جمله گز اصفهان، عرقیجات کاشان، سیب سمیرم و عسل خوانسار را از شرکت ملی پست دریافت کردیم که این سرویس با نرخ تخفیفی 40 تا 50 درصد به منظور حمایت از تولید داخلی و اشتغال استان قابل ارائه است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/111994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان

نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود

اقتدار نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق یوم‌الله دیگری را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

(ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین

تصاویر صداوسیما از اتفاقات اصفهان

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

فیلم | آخرین وضعیت ذخیره آب در سد زاینده رود

روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم

(ویدیو) جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

خط و نشان فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

طنین مرگ براسرائیل نمازگزاران اصفهان درراهپیمایی حمایت ازمردم غزه

باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز

تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود

عملیات وعده صادق ادعای گنبد آهنین را برهم زد

درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان | وزیر امنیت ملی: مسخره بود! + ویدئو

حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»

تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

پدر گلاب ایران درگذشت

حمایت نمازگزاران بادرود از مردم غزه

کشف 523 میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

اولین تصاویر از فرمانده کل ارتش ساعاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان

دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس

درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس

واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت

دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 31 فروردین

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان

ببینید | جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

فیلم/ جزئیاتی از ماجرای صبح جمعه اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد