پیام سپاهان

آخرين مطالب

هفته‌ای که با سفر مسئولان کشوری به اصفهان امیدبخش بود سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور  روز شنبه هفته گذشته به استان اصفهان سفر کرد ، گفت : سیاست کلان کشور در مسائل اداری و استخدامی بر مبنای چابک سازی و سبک سازی دولت است.

جمشید انصاری در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اصفهان در استانداری این شهر افزود:هیچ برنامه و مجوز قانونی  برای سنگین کردن، گسترش تشکیلات و افزایش نیروی انسانی در دولت  وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در کنار این خط مشی کلی محورهای مشخصی مانند شایسته گزینی، رعایت عدالت استخدامی، تلقی استخدام در دولت به عنوان گزینش شایستگان برای ارائه بهترین خدمت به ملت در قانون مدیریت خدمات کشوری است ولی هر گونه تصمیم گیری در کنار گزاره های قانونی ممکن می شود.

وی خاطرنشان کرد : در کشور یک مبنای تفکیک قوا وجود دارد و قوه مجریه مسوول اداره امور کشور در چهارچوب قوانینی است که مجلس تصمیم گیری می کند پس تمام اختیارات برای تصمیم گیری دست دولت نیست و از جمله آن اختیارات در حوزه مسائل  اداری  استخدامی و تشکیلات وجود دارد.

نظام پرداخت کارکنان دولت نابسامان است

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه این سفر یکروزه به اصفهان  در نشستی دیگری با مسوولان استان ، نظام پرداخت کارکنان را نابسامان ارزیابی کرد و گفت : پرداختی ها در وزارت‌خانه ها ، نهادها و سازمان های مختلف با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که گاهی اختلاف پرداختی دریک وزارتخانه از یک تا سه برابر فرق می کند.

جمشید انصاری در نشست با مدیران و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان افزود: در تلاش هستیم که میزان پرداختی ها با عناوین مختلف را در حکم پایه کارمندان بیاوریم تا از این طریق بتوان وضعیت پرداختی ها را سر و سامان داد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در کشور نگاه منابع و بودجه محور مدیران است، تصریح کرد: باید این نگاه به بهسازی نظام مدیریتی تغییر کند زیرا بر مبنای این نگاه  چنانچه منابع مالی و بودجه نیز وجود نداشته باشد کارها بر اساس ساختار مدیریت درست پیش خواهد رفت.

ورزش دانش‌آموزی در پیوند ملت‌ها نقش کلیدی دارد

در ادامه این سفرهای مسوولان به اصفهان ، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ورزش دانش‌آموزی نقش کلیدی در ارتباطات بین‌المللی و برقراری تفاهم و صلح میان ملت‌ها دارد.

حسین بابویی در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی  در اصفهان افزود: به همین منظور زمینه های حضور فعال در مجامع بین‌المللی ورزش دانش‌آموزی و حضور استان‌های قهرمان مسابقات کشوری در رقابت‌های آسیایی(ASSF) در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

وی با اشاره به حضور فعال فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در مجامع بین المللی ورزش دانش‌آموزی اضافه کرد: این فدراسیون سعی در حضور فعال در مسابقات بین‌المللی ورزش مدارس، فدراسیون فوتبال مدارس آسیا(ASFF) و فدراسیون ورزش مدارس آسیا(ASSF) دارد.

نیازمند ایجاد نهضت ورزشی در کشور هستیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که با رها کردن رویکرد مورثی و اعتقاد به سند تحول بنیادین می توان نهضت ورزشی در کشور ایجاد کرد، گفت : شعار و شالودهای این سند نیز "به مدرسه باز می‌گردیم" است.

مهرزاد حمیدی عصر روز شنبه در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در خانه معلم شماره سه شهر اصفهان افزود: هنگامی آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تمام عیار است که با مدرسه پیوند داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها باید تلاش کرد که فعالیت‌ها بهینه تر انجام شوند تصریح ‌کرد: باید میدانی‌تر کار کنیم و مقداری از تفاهم‌نامه‌ها کم کنیم و در حوزه‌های کاری خود به سمت مدارس پیش رویم.

43 هزار مجوز استخدام نیروی انسانی برای آموزش و پرورش صادر شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: 43 هزار مجوز استخدام نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش صادر شد که 25 هزار نفر آنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و 18 هزار نفر از این نیروها بر اساس ماده 28 قانون استخدام کشور جذب می شوند.

جمشید انصاری عصر روز شنبه در سومین جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: افزون بر این، به آموزش و پرورش مجوز داده شده است که 32 هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز را با برگزاری آزمون داوطلبان استخدام کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پروش تاکنون نتوانسته است موافقت سازمان برنامه و بودجه را برای استخدام این تعداد نیرو کسب کند، تصریح کرد: چنانچه سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را اعلام کند این نیروها در سال تحصیلی 400 - 99 به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد و این نیروها در سال تحصیلی جدید (99- 98) به نیروهای وزارت آموزش و پروش اضافه خواهند شد.

26 درصد پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تاکنون 26 درصد از تصدی پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به 30 درصد افزایش یابد.

جمشید انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان تعداد پست های مدیریتی کشور به غیر از آموزش و پرورش را 95 هزار پست اعلام کرد و گفت: این تعداد با احتساب پست های مدیریتی در آموزش و پرورش به 240 هزار پست افزایش می یابد که تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از مجموع این پست ها باید به بانوان واگذار شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و گزارش معاونت بانوان ریاست جمهوری که بهار امسال به ما ارائه شد، 26 درصد از پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شده است.

اقدام شجاعانه رئیس جمهوری در ارائه منشور حقوق شهروندی ستودنی است

معاون توسعه منابع و سرمایه و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی وزارت ورزش و جوانان گفت:اقدام شجاعانه رئیس جمهوری در ارائه و رونمایی از منشور حقوق شهروندی با ارزش و ستودنی است.

ژاله فرامرزیان روز یکشنبه در همایش حقوق شهروندی ویژه هیات های ورزشی استان در کتابخانه مرکزی اصفهان افزود: مجموعه قوانین، مقررات، مربوط به حقوق شهروندی و رعایت حقوق شهروندان در این منشور به غایت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه مصادیق اجرا، اقدامات و تکالیف هم در آن به خوبی نوشته شد، تصریح کرد: اما در عمل چنین تصویری وجود ندارد و باید این قوانین و مقررات با عمل انطباق داشته باشد.

تولید نمایش‌های آیینی از سوی دانشگاهیان افزایش یافت

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش تمایل دانشگاهیان کشور نسبت به تولید نمایش‌های آیینی و سنتی از جمله در قالب جشنواره‌ها خبر داد.

سید محمدمجتبی حسینی یکشنبه‌شب در حاشیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در جمع خبرنگاران گفت: افرون‌بر 70 نفر از هنرمندانی که به جشنواره امسال اثر فرستادند، دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بودند که نشان از رشد خوبی در این رویداد مهم فرهنگی دارد و بیانگر این نکته که چنین هنرهایی نه تنها از سوی هنرمندان گذشته حفظ شده، بلکه تمایل دانشگاهیان نیز در این زمینه افزایش یافته است.

وی افزود: در نخستین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شمار اثرهایی که به نمایش گذاشته شد 11 اثر بود اما در نوزدهمین دوره جشنواره بیش از 150  اثر در بخش‌های گوناگون به نمایش درآمده و مورد داوری قرار خواهد گرفت.

گروه‌های علمی دانشگاه‌های پیام نور استان‌های همجوار تجمیع می شود

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت : ساماندهی مراکز و واحدها و تجمیع گروه‌های علمی بین استان‌های همجوار در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

محمدرضا زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دانشگاه پیام نور اصفهان افزود: ساماندهی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور و تجمیع گروه های علمی بین استان های همجوار در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و در صورت تحقق این مهم، شاهد هم افزایی توانمندی های اعضای هیات علمی این دانشگاه خواهیم بود.

وی اظهارداشت: در ساماندهی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور به دنبال حذف رشته های اشباع شده و  جایگزینی آن ها با  رشته های جدید و مورد نیاز بازار کار هستیم و به طور قطع به صرف اینکه رشته ای خواهان دارد به دنبال ایجاد آن نمی رویم، بلکه به دنبال این هستیم که دغدغه شغل را از پیش پای جوانان برداریم.

خصوصی‌سازی باید به افزایش کارآیی اقتصادی منجر شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: خصوصی سازی باید در راستای افزایش کارآیی اقتصادی باشد و به معنای چوب حراج زدن به دارایی ها نیست.

فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در نشست علمی مسائل اقتصادی کلان کشور در دانشگاه اصفهان افزود: خصوصی سازی باید در راستای افزایش کارآیی اقتصادی شکل بگیرد و در این راستا باید برخی واگذاری ها درست و منطقی پیش رود.

وزیر اقتصاد  و دارایی اظهار داشت: چگونگی واگذاری سرمایه ها و دارایی ها از خود خصوصی سازی مهمتر است و باید این نکته مهم را همواره مد نظر قرار داد.

وی اضافه کرد: مولدسازی دارایی ها باید به گونه ای باشد که بتوان آن را برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی خرج کرد.

تقویت گفتمان قرآنی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد اساسی این وزارتخانه در زمینه قرآن، تقویت گفتمان قرآنی و فرهنگ اسلامی در جامعه است.

عبدالهادی فقیهی زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم «ترنم وحی» به میزبانی شهرستان های گلپایگان و خوانسار در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان افزود: این معاونت تسهیل و توسعه فرهنگسازی قرآن کریم و کمک به موسسات قرآنی که متکفل پرورش حافظان و آموزش های قرآنی در بین مردم هستند را بعهده  دارد و از طرق مختلف دنبال می کند.

وی اضافه کرد: برگزاری آزمون های سالانه سراسری قرآن و عترت و برگزاری جشنوارهای مختلف نظیر علمی و پژوهشی، فرهنگی هنری، تولید محتوا در فضای مجازی و حکمت و نیایش و دیگر برنامه ها از سوی وزارت ارشاد در جهت تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه انجام می شود.

85 درصد واردات کشور در فرایند تولید بکار گرفته می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی  گفت: 85 درصد واردات کشور را کالاهای سرمایه ای، واسطه ای، مواد اولیه و تجهیزات تولیدی تشکیل می دهند که در فرآیند تولید بکارگرفته می شود.

فرهاد دژپسند روز  پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: واردات کشور ما کالاهای مصرفی نیستند که این نوع واردات از این جهت که خط تولید ما را به راه می اندازد و زمینه اشتغال را در کشور فراهم می کند، دارای اهمیت فراوان است.

وی اظهارداشت: واردات کالاهای سرمایه ای، فرصت های شغلی جدیدی در کشور ایجاد می کنند و به این دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

اقتصاد مقاومتی اعمال ریاضت و قطع ارتباط با کشورهای دنیا نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی بر خلاف تصور برخی ها، حصار کشی به دور خود، اعمال اقتصاد ریاضتی و قطع ارتباط با کشورهای دنیا نیست.

فرهاد دژپسند عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در استانداری افزود: اقتصاد مقاومتی بر خلاف تصور برخی افراد، اقتصاد پویایی است که توسعه درون زا و برون زا را مد نظر قرار دارد و تعامل با اقتصاد جهان به منظور دست یابی به فناوری های نوین، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی و بالابردن سهم کشور در بازارهای بین المللی را دنبال می کند.

وی با اشاره به این که تاکیدات، رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین پشتیبان این راهبرد است، اظهارداشت: در اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت ها برای جهش اقتصادی مورد تاکید است و برای تسریع در تحقق این هدف، استفاده از توانایی های علمی و شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار دارد.

تحقق گام دوم انقلاب با ورود جوانان انقلابی به صحنه محقق می شود

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: تحقق گام دوم انقلاب اسلامی امکان پذیر نخواهد بود مگر با به میدان آمدن نیروهای جوان آگاه انقلابی متعهد زیرا نمی توانیم عناصر غیر انقلابی انتخاب کنیم و انتظار عملکرد انقلابی از آنها داشته باشیم.

مهدی فضائلی روز پنجشنبه در آیین گرامی داشت روز خبرنگار با عنوان "نقش رسانه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی"، با بیان این که در عرصه دفاع مقدس، هسته ای و موشکی متوسط سن نیروهای ما 30 - 35 سال است، خاطرنشان کرد:  تحقق چشم اندازی که در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شد جز با دولت و مجلس انقلابی محقق نمی شود و یکی از رسالت های رسانه های ما آن است که نقش و جایگاه رای مردم را در این مسیر فهم و  به دیگران منتقل کنند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم جوانان مومن، باورمند، انقلابی و پر جرات سر کار بیابند زیرا کسانی که مدام چشمشان به دست آمریکاست نمی توانند ظرفیت های داخلی را باور کنند و از آنها به درستی استفاده کنند.

اقتصاد کشور به مرحله ثبات نسبی رسیده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرایط اقتصادی کشور با کمک مردم، فعالان بخش خصوصی و نظام مدیریت اجرایی کشور به مرحله ای از ثبات نسبی رسیده است.

فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: البته نمی توانیم بگوییم این شرایط مطلوب است اما متناسب با محدودیت ها، مزاحمت ها و پیچیدگی های می توان گفت که شرایط امروز اقتصادی کشور مقبول است.

وی بیان کرد: دشمنان در پنج ماهه گذشته بدترین نوع شیطنت ها از جمله جنگ اقتصادی علیه کشور ما بکار گرفتند اما این فشارها و تحریم ها که می توانست در شرایط دیگر تاثیرات شکننده ای بر اقتصاد ما بگذارد با همکاری و همدلی و همراهی مردم، بخش خصوصی و سایر دستگاه ها به خوبی مدیریت شد و تحریم ها تاثیر چندانی بر اقتصاد ما نگذاشت.

800 بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با اشاره به دریافت تفویض اختیار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هماهنگی با مدیران کل استان‌ها گفت: بناهای تاریخی که در اختیار این صندوق قرار می‌گیرند، به نزدیک 800 باب خواهد رسید که امید می‌رود در قالب برنامه‌ای 6 ساله به بخش خصوصی واگذار شود.

هادی میرزایی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی استادکاران مرمت و بازسازی بناهای تاریخی کاشان به میزبانی خانه عامری‌ها تشریح کرد: دولت با گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده که از بخش خصوصی بهره‌گیری کند تا سرمایه‌گذاران پا به عرصه بگذارند؛ بر این اساس برخی بناهای تاریخی نفیس در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: 269 بنای تاریخی در مجموع سه مصوبه هیات دولت باید به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور واگذار شود که از این شمار تا کنون 80 بنا واگذار شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/108476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد