پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان در بالاترین رتبه در میان جهادهای کشور فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- داریوش اسماعیلی  اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام برنامه ریزی و برنامه پنج ساله در جهاد دانشگاهی مستقر شده و برای هر سال برنامه ریزی هایی صورت می گیرد، اهداف تنظیم و تعیین شده در معاونت فرهنگی از نظر کمی و کیفی و متناسب با اهداف مشخص شده در پایان برنامه پنج ساله است. در همسن راستا برنامه های عملیاتی هر سال را پیش‌بینی می کنیم و بخشی از آن اهداف را پوشش می‌دهیم.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان طی یک سال گذشته، افزود: برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی هر ساله در دفتر مرکزی مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد، در این پایش‌ها جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با توجه به عملکرد معاونت فرهنگی و زیرساخت هایی که ایجاد کرده، مانند سازمان ها و مراکز مختلفی که در جهاد وجود دارند، معمولا جزء رتبه های برتر کشور قرار گرفته است. این رتبه بندی ها بر اساس شاخص نیروهای انسانی متخصص، عملکردهای سال گذشته و ... مشخص می شود. این رتبه بندی بین معاونت های مختلف جهاد دانشگاهی سراسر کشور انجام و در چهار درجه بندی تعیین می‌شود که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در رتبه A و در بالاترین رتبه در بین جهادها را در اختیار دارد. 

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان در بالاترین رتبه در میان جهادهای کشور

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: در سال 97 حدود 62 عنوان ‌کتاب در واحد انتشارات ما چاپ شد که عمدتا کتاب های اساتید دانشگاهی بودند و کتاب های دانشگاهی محسوب می شوند. علاوه بر این چاپ مجدد برای بعضی کتاب ها نیز انجام گرفته است. انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در بین کل انتشارات جهاد دانشگاهی شعبه برتر شناخته و از آن تقدیر شد و بیشترین تعداد کتاب را چاپ کرده است و حتی در راه اندازی انتشارات برای سایر واحدها نیز نقش داشته است از سوی دیگر معاون فرهنگی جهاد اصفهان جزء شورای مرکزی انتشارات جهاد دانشگاهی بوده و مجددا برای دوره سه ساله بعدی نیز انتخاب شده است.

چاپ 62 عنوان کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان

اسماعیلی اضافه کرد: در حوزه گردشگری همایش بزرگی در مورد نقش مهمان پذیری و هتلداری در صنعت گردشگری اصفهان با حضور مسئولان میراث‌فرهنگی، هتل داران اصفهان، شهرداری و نهادهای زیربط برگزار شد و در آن عمده ترین مسائل هتل داری در استان مورد بررسی قرار گرفت. در این رابطه، چهارمین گردهمایی منطقه دانشجویان مربوط به گردشگری، حافظین میراث فرهنگی را داشتیم که حدود هفتاد نفر از دانشجویان کشور از استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس و اصفهان در آن شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در زمینه افکار سنجی در سال گذشته طرح های مختلفی را اجرا کردیم از جمله نظر سنجی از مسئولان، نخبگان و  شرکت کنندگان در همایش توسعه پایدار و طرح نظر سنجی در نمایشگاه ها و نظرسنجی هایی که از دفتر مرکزی به ما ارجاع می شد. شعبه ی افکار سنجی اصفهان جزء شعب برتر کشور محسوب می شود.

خبرگزاری ایسنا رتبه اول در میان استان‌های کشور

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در بخش رسانه، خبرگزاری ایسنای اصفهان با تولید 9602 خبر ، گزارش، عکس، میزگرد، یادداشت، مصاحبه و .‌.. در ارزیابی سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی در بین تمام پایگاه های ایسنا در کشور رتبه اول را به دست آورد و این افتخاری برای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بود. این خبرگزاری علاوه بر تولید خبر، نشست منطقه ای را با حضور استان های همجوار در مورد موضوع آب و بحران آن برگزار کرد و سعی شد یک همدلی و نگاه مشترک به موضوع بحران آب ایجاد کند و با این اقدام نوآورانه و خلاقانه از دامن زدن به مسائل و رقابت منطقه ای جلوگیری کند.

اسماعیلی ادامه داد: در سال گذشته بخش چند رسانه ای، اینفوگرافی و فیلم در خبرگزاری ایسنا راه اندازی شد. ایسنای اصفهان در زمان کوتاهی توانست با فیلم های جذاب، خبری و با قابلیت های هنری، بخش فیلم خود را سرآمد بقیه مراکز کشور کند. همچنین در بخش خبرگزاری ایکنا که خبرگزاری قرآنی و تخصصی است و در حوزه معرفت دینی و قرآنی فعالیت دارد، 2400 خبر، مصاحبه، یادداشت، عکس و ... تولید شد. این خبرگزاری نیز در اولین برآوردهای ارزیابی ماهانه یا دو ماهانه، معمولا خبرگزاری اول یا دوم در سطح کشور بوده است و توانسته ارتباطی موثر با اندیشمندان سراسر کشور ایجاد کند .

وی گفت: در حوزه قرآنی 9 دوره تربیت مربی قرآنی کودک برگزار شده است و سال گذشته هم دوره تکمیلی آن با حضور 109 نفر شرکت کننده برگزار شد. که دوره بسیار موفقی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه زاینده رود را در سال گذشته برپا کردیم، اظهار کرد: برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه ادبیات، داستان خوانی، نمایشنامه خوانی، عکاسی و ... در اصفهان و شهرهای همجوار به طور مستمر به صورتی که سه شنبه های داستان در حال حاضر تبدیل به یک جریان ادبی ماندگار در سطح شهر اصفهان شده است و بسیاری از افرادی که امروز در حوزه هنری و ادبیات مشغول هستند ماحصل این رویداد فرهنگی هستند.

 رتبه اول خبرگزاری ایکنا در سال 97

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به افتخارات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اشاره کرد و افزود: عنوان برتر سازمان انتشارات واحد اصفهان، شعبه برتر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، رتبه اول خبرگزاری ایسنا در سال 97 در حوزه کمی و کیفی، رتبه اول خبرگزاری ایکنا در سال 97، شناخت مرکز گردشگری به عنوان مرکز برتر در حوزه ایران مرز پر گهر در دو سال متوالی، در واقع در میان تمام مراکز فرهنگی که در این بخش فعال هستند جزء برترین مراکز فرهنگی در سطح کشور شناخته می شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که برای آینده معاونت فرهنگی چه مسیری را در نظر گرفته‌اید؟ گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در حوزه اندیشه به فکر ارتقاء کیفیت فعالیت هایمان هستیم. نکته مهم تر، در جهاد دانشگاهی حوزه هایی فرهنگی شکل داده بودیم از جمله مرکز فرهنگی خدمات نشر و چاپ فیروزه که امیدواریم بتوانیم در حوزه درآمد زایی و اقتصادی کردن درآمدهای فرهنگی که یکی از نکات مغفول است بیش تر ورود پیدا کنیم. 

به فکر ارتقاء فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی هستیم

وی با بیان اینکه ارتقا سطح عملکرد و افزایش کیفیت فعالیت‌ها از جمله اهداف اساسی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، است، ادامه داد: در حوزه رسانه ایده‌ای را عملیاتی کردیم تحت عنوان ایسنا کلاس که در زمینه پژوهش و آموزش در حوزه رسانه نقش دارد و می تواند سطح نیروهای موجود در حوزه رسانه استان را ارتقا دهد، اما آنچه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است در زمینه تدوین تاریخ جنبش دانشجویی و حوزه دانشجویی و افزایش ارتباطات دانشجویی با بدنه دانشگاه و گرایش بیش تر دانشجویی به سویی که ارتباطات گسترده تری را با بدنه فعالیت های اجتماعی برقرار کند..

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به خلا‌های فرهنگی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: از مهم ترین خلاء ها که در سطح کوچک تری در اصفهان یا کشور یا در اندازه  بزرگ تر در سطح جهانی با آن مواجه هستیم؛ بحث رواداری و همزیستی و تحمل و گفتگو است که جای آن در جامعه خالی است. امروز در شرایطی زندگی می کنیم که ارتباطات و تحمل یکدیگر سخت شده است. همزیستی  مثبتی رخ نمی دهد و بیش تر درگیری و نزاع وجود دارد. 

اسماعیلی ادامه داد: در اصفهان آمار نزاع های خیابانی رو به افزایش است. میزان طلاق و عدم همزیستی زوجین دچار چالش اساسی است و در استان اصفهان از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود. حتی اتفاقاتی که در سطح گسترده تر دیده می شود و در استان های همجوار ارتباطاتی که بین اقوام مختلف وجود دارد چندان سازنده و با تعامل نیست. یا در سطح کشورها جنگ ها و نزاع هایی که می بینیم همه نشان از آن دارد که سطح کلی قدرت انطباق و قدرت همزیستی بشر کم شده است. علی رغم پیشرفت صنعت و تکنولوژی گویا بشر ضعیف‌تر شده است. خانواده ها در معرض فروپاشی قرار گرفته اند و در جوامع مسائلی که با یک همدلی حل می شود تبدیل به بحران شده اند.

ریشه های عدم قدرت گفت و گو باید بررسی شود

وی تاکید کرد: ریشه های عدم قدرت گفتگو، عدم قدرت کنار آمدن با یکدیگر، عدم قدرت همزیستی بخشی اندیشه ای، رفتاری، تاریخی، اجتماعی، نحوه زیست ما و ... است. جوامع تغییر کرده اند و رسانه ها قدرت زیادی به دست آورده اند. از طرفی دیگر ارتباطات شبکه ای بین افراد، جوامع، رشد تکنولوژی و ... همه باعث شده که نوعی فردیت به وجود بیاید و افراد از ارتباطات جمعی غافل شوند و مهارت هایشان برای ارتباطات جمعی را از دست بدهند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه اتفاق دیگری که به عنوان بحران مهم در حوزه فرهنگی و یا یک خلا فرهنگی ایجاد شده ناشی از ارتباطات است، گفت: عامل عمده آن بحث ارتباطات وسیع و گسترده ای است که انسان ها با هم پیدا کرده اند و نتیجه ای که به وجود آمده این است که نوعی همگونی و هم شکلی فرهنگی رخ داده، در واقع تنوع فرهنگی را از دست داده‌ایم. آدم ها شبیه هم شده اند و ویژگی ها، تنوع ها و هویت های مستقل فرهنگی خود را از دست داده اند. تکثرها در حال از بین رفتن است و همه یک قالب و یک شکل می شوند. این مسئله بسیار خطرناک است.

اسماعیلی اضافه کرد: در قرآن به گوناگونی قبایل، زبان ها و رنگ ها، نژاده و نحوه زیست مختلف انسان ها اشاره شده است. این تفاوت های فرهنگی در قرآن به عنوان عاملی مثبت برای شناسایی افراد نام برده شده است. این تفاوت ها باید منجر به شناسایی هم شود نه این که یکدیگر را نشناسیم. در واقع وحدت در عین کثرت. شرایط امروز جهانی این گوناگونی های فرهنگی را از بین می برد. ما به سمت یک منوپولیزم فرهنگی می رویم که خوب نیست. باید تکثرهای فرهنگی را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم. اصفهان با وجود ادیان و اقوام مختلف مرکز همزیستی و تعاملات اجتماعی بوده است.

جهاد دانشگاهی باوجود نداشتن بودجه تاثیرگذاری بالایی دارد

وی تاکید کرد: در مورد چگونگی ورود جهاد دانشگاهی یا نهادهای دیگر که برای خود رسالت فرهنگی قائل هستند به این حوزه ها باید گفت با استفاده از رسانه ها باید به این بخش دامن زد و بر آن تاکید کرد و اجازه بروز آن را فراهم کنیم . جهاد دانشگاهی علی رغم نداشتن بودجه، قابلیت های اجرایی و تاثیر گذاری در این زمینه را دارد. معمولا جهاد دانشگاهی می تواند جریان ساز، حرکت ساز و الهام بخش باشد. ما می توانیم از همین ابزاری که در خدمت داریم استفاده کنیم و تاثیراتی را به نهادهای فرهنگی سراسر شهر منتقل کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: اصفهان چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی می تواند مرکزی برای گفتگوی بین فرهنگ ها و تمدنهای مختلفی که در سطح جهانی و استانی و منطقه ای وجود دارند شود. اصفهان نماد همزیستی بوده و می تواند مجددا این  نقش را به عهده بگیرد.

اسماعیلی اضافه کرد: چیزی تحت عنوان سی و سه پل فرهنگی یا سی و سه پل تمدنی با توجه به نماد ارتباطی بودن پل ها و وجود 33 دهانه روی رود، که نشانه زندگی است ساماندهی شود، با دعوت از صاحبان تمدن های عمده مثل یونان، مصر، چین و ... در وقت مناسبی از سال مانند اردیبهشت که فصل اصفهان است پیوستن دیگر نهادهای سطح شهر و بحث در مورد مهم ترین  مسائل زیست بشر، محیط زیست، صلح از دیدگاه تمدن ها و فرهنگ های مختلف در این جا گفتگوهایی شکل بگیرد و عمده ترین مسائل بشر مانند منوپولیزم بین اندیشمندان این تفکرات مختلف گفتگو صورت بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/107016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان