/پایان نامه/
تصویر مقصد گردشگری بر نگرش مسافران تاثیر دارد
علمی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان میدهد که تصویر مقصد بر نگرش مسافران نسبت به مقصد تاثیر مثبت دارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، محمدرضا حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در پایان نامه خود به " بررسی تاثیر تصویر مقصد بر نگرش مسافران به مقصد با نقش میانجی شخصیت مقصد (مطالعه موردی گردشگران شهر اصفهان،1397)" پرداخت.
نگرش مسافران از مقصد و شخصیت مقصد از متغیرهای اصلی برای حفظ کسب وکار رقابتی در صنعت گردشگری و موفقیت بازاریابی مقصد در نظر گرفته میشود، زیرا بر انتخاب مقصد، مصرف تولیدات و خدمات و تصمیم به بازگشت تأثیر میگذارد.
همچنین تصویر مقصد از اجزای کلیدی دستیابی به موفقیت در بهبود و توسعه صنعت گردشگری به شمار میآید.
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تصویر مقصد بر نگرش مسافران به مقصد با نقش میانجی شخصیت مقصد است.
در این پژوهش که از نوع همبستگی است، تمام گردشگران داخلی شهر اصفهان در سال 1396 بررسی شدند. حجم نمونه آماری براساس جدول مورگان 384 نفر بدست آمد.
نتایج پژوهش نشان داد تصویر مقصد بر شخصیت مقصد تاثیر مثبت ومعناداری دارد و از طرفی شخصیت مقصد و تصویر مقصد بر نگرش مسافران به مقصد تاثیر معناداری دارد. همچنین تصویر مقصد بر نگرش مسافران به مقصد بر اساس نقش میانجی شخصیت مقصد تاثیر مثبت و معناداری دارد.
به گزارش ایسنا، این پایان نامه به راهنمای حمیدرضا پیکری در موسسه آموزش عالی راغب اصفهانی دفاع شد.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام
-
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۴۰
-
۱۱۹ بازديد
-
-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/100571/